AndroidHealthClinic

fysiotherapie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aceta

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
1.198
Waardering
85
Lengte
1m79
Massa
78kg
ik zat eraan te denken om na me havo fysiotherapie te gaan doen. ik zit nu 5havo.
maar ik hoorde dat het ook wel verstandig was geweest om natuurkunde of scheikunde in je pakket gehad te hebben? ik zou geen idee hebben waarom haha iemand enige ervaring hiermee?
ik heb zelf het profiel E&M
 
natuurkunde is wss wel handig, maar niet essentieel lijkt me.
ga gewoon eens naar een open dag, vertellen ze je de mogelijkheden wel. wss is er in het eerste jaar meteen de mogelijkheid tot "bijspijker cursusjus mbt welk vak dan ook". maar ok, surf naar hun site, kijk wat de vereisten zijn, en is het niet duidelijk, bel je ze op.
 
ja ga ik denk ook maar doen.. maar vroeg me af waarom zou je dat nodig moeten hebben?
heb paar jaar natuurkunde en scheikunde gehad maar ik snap echt niet welke link daar tussen ligt met fysio
 
Scheikunde/natuurkunde/biologie/wisunde, allemaal vakken die best vaak voorbij komen. Ikheb zelf ook een E&M pakket gehad en zolang je goed kan leren is er geen probleem, en anders ben je wat meer aan het stressen :o

Natuurkunde > kinesiologie, lichaamszwaartepunt, houding, welke spier is actief bij een bepaalde houding. Je kan het normaal beredeneren maar ze willen dat je het kan berekenen. Met ; ja, dat denk ik gewoon. Ga je het niet redden, je moet je denkwijze en handelingen kunnen verantwoorden.

Scheikunde> Fysiologie is een B*tch. Alle beetjes helpen.
 
Laatst bewerkt:
maar is het ook echt van die natuurkunde en scheikunde zoals op de middelbare of totaal anders
 
maar is het ook echt van die natuurkunde en scheikunde zoals op de middelbare of totaal anders

Dat natuurkunde en scheikunde zoals op de middelbare school is slechts een basis, het bouwt er dus grotendeels op voort.
 
het is volgens mij echt een pittige studie. 50% valt al af ofzo :( moet maar eens een dagje meelopen want weet echt niet wat ik kan verwachten van scheikunde en natuurkunde.. die 2 waren altijd me slechtste vakken :P vooral scheikunde
 
het is volgens mij echt een pittige studie. 50% valt al af ofzo :( moet maar eens een dagje meelopen want weet echt niet wat ik kan verwachten van scheikunde en natuurkunde.. die 2 waren altijd me slechtste vakken :P vooral scheikunde
Scheikunde op de middelbare school is zo droog en k*t als maar kan, biochemie is echt oneindig veel leuker.
 
naar hoeveel % er afvalt op een studie moet je niet echt kijken. Ik vind mijn opleiding redelijk makkelijk, maar daar is na het eerste jaar geloof ik minstens 60% van afgevallen. Heeft sowieso te maken met wat je ligt. Ook valt een groot deel af omdat ze een opleiding kiezen waarover ze niet hebben nagedacht. Wat denk ik bij een opleiding als fysiotherapie wat sneller gebeurt, omdat dit veel mensen trekt.
 
naar hoeveel % er afvalt op een studie moet je niet echt kijken. Ik vind mijn opleiding redelijk makkelijk, maar daar is na het eerste jaar geloof ik minstens 60% van afgevallen. Heeft sowieso te maken met wat je ligt. Ook valt een groot deel af omdat ze een opleiding kiezen waarover ze niet hebben nagedacht. Wat denk ik bij een opleiding als fysiotherapie wat sneller gebeurt, omdat dit veel mensen trekt.

dat is zeker waar :D-

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 21:55 ----------

Scheikunde op de middelbare school is zo droog en k*t als maar kan, biochemie is echt oneindig veel leuker.

ik vraag wel even een kennis of ik ze boeken een keer mag inkijken want mijn beeld van die vakken is echt heel slecht :P
 
Best te doen met een E&M profiel hoor.
 
dat is zeker waar :D-

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 21:55 ----------



ik vraag wel even een kennis of ik ze boeken een keer mag inkijken want mijn beeld van die vakken is echt heel slecht :P

Je kan ook gewoon met die kennisl meegaan naar een college, word toch niet gecontroleerd. (echt klassikale lessen is een ander verhaal) maar als je dan gewoon zegt dat je even een dagje komt kijken is er vast ook niks aan de hand.

Edit: ja in theorie kan je gratis hoorcolleges volgen, niemand die een les voor 200 man gaat controleren.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af over welke fysiotherapie opleiding het hier gaat. Ik zit nu in mijn derde jaar in Leiden en heb echt totaal niks aan mijn natuurkunde of scheikunde kennis gehad. Beetje biologie voorkennis is wel handig maar natuurkunde of scheikunde in de les heb ik nog nooit meegemaakt :p
 
Ik vraag me af over welke fysiotherapie opleiding het hier gaat. Ik zit nu in mijn derde jaar in Leiden en heb echt totaal niks aan mijn natuurkunde of scheikunde kennis gehad. Beetje biologie voorkennis is wel handig maar natuurkunde of scheikunde in de les heb ik nog nooit meegemaakt :p

zit je op hogeschool leiden? want daar ga ik dan waarschijnlijk ook heen :P
 
Back
Naar boven