MuscleMeat

g-mens log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Vanavond borst, ben me nu al weer aan het verheugen! Ik wordt wel helemaal gestoord van de spierpijn in m'n kuiten. Deze had ik vorige week donderdag met benen getraind. Na het squatten bleken de legpress, legextension bezet te zijn. Dus deed ik maar eens kuiten na squat. Ik had vergeleken met normaal dus veel kracht voor kuiten deze keer. De rechte kuitmachine deed ik uiteindelijk met 6x 265kg. Nu het probleem de vrijdag daarop voelde ik me kiplekker, maar zaterdag begonnen m'n kuiten echt te trekken als een debiel. Zaterdag avond bijna niet kunnen slapen van de pijn. En nu loop ik al twee dagen zo krom als maar kan. Ik probeer alles om van de spierpijn af te komen, zoals massage, bad, tijgerbalsem maar het lukt niet. Iemand anders dit ook wel eens gehad, en tips? misschien ibuprofen.
 
Ja, niet zeuren, dit is het PL-hok.

Verder al flinke krachtstats :thumbs:
 
Net terug uit de gym. Opgefokt als ik was van al dat commentaar over sets en reps was ik vastbesloten om maar eens te gaan maxxen op de benchpress.
Daarna lekker toch mijn repjes gepakt omdat een maat van me binnenkwam en we samen verder trainden.

Oef 1 Benchpress

opwarmen 20x50kg / 10x80kg

3x110kg
3x130kg
3x140kg
1x150kg plus 1 negatief (hoogste van het afgelopen jaar, zonder creatine!!)
2x140 plus 1 negatief
6x120
6x120

Oef 2 Incline dumbbells

19x32kg (hebben niet zwaarder daar)
12x32kg
9x32kg
8x32kg

Cable fly
8x15kg schuin plus 8x 15 recht
8X25kg schuin plus 8x 15 recht
8x30kg schuin plus 8x15 recht

Oef 4 Cable cross over

15x30 kg
12x35 kg
8x40 kg

Klaar alles is pap!
 
Nice BP! zeer impressive! :D

Maar that's all? alleen borst getraind?

En wat bedoel je met alles is pap? je hebt zeker tot failure (of beyond) getraind?
 
tuurlijk train bijna altijd tot failure! Alleen borst ja, vorige week 5 keer getraind dus ik hou me in, want dat is voor mijn lichaam altijd op de grens van overtraining.
 
Mooi dat je je log hier gaat posten, had begrepen dat je al een lange tijd traint. Verder als alleen powerlifters hier mogen posten hoor ik hier eigenlijk ook niet thuis, want ik post hier ook mijn logs.


log is goed!
je hebt redelijk wat getraind en ervaring is een groot goed. Maar de basis van set/rep verdeling kan imo een stuk beter. het 12x principe is ontstaan in een tijd waarin magnetrons nog op stoom liepen...
kan ik dan hierop uitmaken dat je vind dat bbers nimmer en nooit zo hoog in de reps moeten gaan zitten???


Als 12 of 15 reps zo'n onzin zijn begrijp ik niet dat de kampioenen hier zo groot op worden hoor...Ronny maakt regelmatig 15 reps bij compound oefeningen.
 
g-men zei:
tuurlijk train bijna altijd tot failure! Alleen borst ja, vorige week 5 keer getraind dus ik hou me in, want dat is voor mijn lichaam altijd op de grens van overtraining.


Dan houd daar maar eens mee op.. Trainen tot failure is een onnodige belasting van je CZN, waardoor je veel minder snel herstelt= minder groei..
 
RubenSossa zei:
Dan houd daar maar eens mee op.. Trainen tot failure is een onnodige belasting van je CZN, waardoor je veel minder snel herstelt= minder groei..

Lastig hoor voor mij, ik ben het type bodybuilder dat als ik niet volledig naar de klote ben na de training ik mijn training gewoon niet goed vond, ik weet dat je niet altijd tot failure moet trainen maar het zit een beetje in mijn aard.
 
heb ik ook hoor g-men. heel begrijpelijk ik kan het ook nog steeds nie tlaten. wel heel erg hoog volume op de chest. goede bench!
 
g-men zei:
Lastig hoor voor mij, ik ben het type bodybuilder dat als ik niet volledig naar de klote ben na de training ik mijn training gewoon niet goed vond, ik weet dat je niet altijd tot failure moet trainen maar het zit een beetje in mijn aard.

Ik denk dat jij harder naar de kloten gaat van 10 sets squats, waarbij je 1-2 reps van failure blijft, dan van 2-3 sets maximaal. Verder is je totaalvolume dan groter, en de stress op je czs veel minder.

Waarom negatieven op je bp? Eccentrics zijn goed..aangezien de load uitzonderlijk hoog is; weliswaar een hoger fatigue na-effect dan een gewone set, maar ook een hoger fitness na-effect. Forced reps echter, bevatten een lagere load(dus op dat gebied al minder effectief), en hebben ook nog eens 0 speed, PLUS het feit dat er zich een gigantisch hoge stress op je czs komt.

Ter verduidelijking, fasttwitch vezels worden gestimuleerd bij ofwel een hoge load, ofwel een hoge speed. Laatstgenoemde verklaart btw ook waarom sprinters buff zijn.

In principe kun je dus massa winnen met dingen als speed benches, jumpsquats etc. Je snelheid moet dan wel perfect zijn, want als je ook maar íets minder efficiënt bent, valt het snelheidsvoordeel weg, en blijft er ook een super lage load over.

Met dit verhaaltje in je achterhoofd, zou je in staat moeten zijn tot wel 3x per week te benchen/squatten/deadliften...planning is alles.
 
die bench is indrukwekkend te noemen! top gozer.
 
Netjes allemaal !, lekker blijven door knallen bro:thumbs: .
 
1 feb 2006.

Vandaag benen. Gelukkig is de spierpijn in de kuiten nu bijna weg na 6 dagen.

6 minuten fietsen voor de knietjes

Oef 1 Squat

Opwarmen 15x60kg / 10x100

10x120kg
6x140kg
3x150kg

kwartsquat
6x200kg
6x210kg

Oef 2 Legpress 45%

10x200kg
10x300kg
8x340kg
6x400kg
3x430kg (laatste met kniebandjes)

Oef 3 legextension
10x30kg
10x50kg
8x60kg
6x70kg
10x20kg extra lang aanspannen

Oef 4 Adductie superset met abductie
Beide oef zelfde gewicht
15x40kg
12x50kg
10x60kg
8x70kg
Adductie 8x80kg abductie 6x80kg

Oef 5 buik 4x50 crunch op schuin bankje
 
die squat en leg press zijn zeker goed man, maar laat die 2 laatste oef maar schieten :P
 
NEE! Zijn me aangeraden door een wedstrijdbodybuilder. ( ik miste massa bij m'n adductoren) Ik train ze nu een maandje of 2 en ik merk vooral bij de squat dat die spieren me nu makkelijker helpen. Ik had altijd onwijze spierpijn in de adductoren en die is nu helemaal verdwenen. Daarbij zijn vooral m'n adductoren ook best een stukje groter geworden. Probeer ze maar eens en kom niet klagen over de gruwelijke spierpijn!
 
hehe, heb zo ook al eens gedaan en de spierpijn is idd gruwelijk(de eerste keer toch)
 
Oke dan!! Ik doe ze gewoon tot ik vind dat m'n adductoren goed zijn en zolang ik het gevoel heb dat ze bijdragen aan m'n lifts bij squat enzo. Mis ik het effect dan haal ik ze weer uit m'n schema.
 
Back
Naar boven