AndroidHealthClinic

g3rr3: train till you drop dead

  • Topic starter g3rr3
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 51K
  • Volgers 25

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
sterke training weer Gerre!

Stap alleen gewoon weer over op regulars pak je meer je rug mee.
 
Voel men rug goed genoeg :D Denk dat ik wat ga wisselen tussen regulars en sumo's
 
Heb de sumo nog nooit gedaan.
Spreek je er meer spieren mee aan dan een gewone deadlift?
Ik lift nu (lees; voor me schouderprobleem) strict 6x 100kg regular... Is het bij sumo dat je juist sterker bent of omgekeerd? Volgens mij trek je bij sumo minder vanuit je hamstrings dan bij regular?
 
Heb de sumo nog nooit gedaan.
Spreek je er meer spieren mee aan dan een gewone deadlift?
Ik lift nu (lees; voor me schouderprobleem) strict 6x 100kg regular... Is het bij sumo dat je juist sterker bent of omgekeerd? Volgens mij trek je bij sumo minder vanuit je hamstrings dan bij regular?
zoveel verschil is het niet hoor, ik heb gewoon problemen om mijn kont naar beneden te houden bij regulars, bij sumo's lukt me dat wel :p
 
THE EVIDENCE Researchers from Duke University Medical Center (Durham, North Carolina) compared the conventional deadlift to the sumo-style deadlift in 13 Division 1-A collegiate football players who regularly used both styles of deads in their training programs. The athletes performed four sets using their 12-rep max on both the sumo- and conventional-style deadlift while the scientists recorded muscle activity in the middle quads (rectus femoris), outer quads (vastus lateralis), inner quads (vastus medialis), outer hamstrings (biceps femoris), inner hamstrings (semitendinosus/semimembranosus), glutes, inner things (adductors), calves, abs, external obliques, and middle traps and upper traps. They found that the sumo-style deadlift increased the use of the inner and outer quads, inner hamstrings, and upper traps muscles more than the conventional deadlift.

THE VERDICT The major difference between the two deadlifts appears to be that the sumo-style deadlift utilizes more of the quads, the inner hams and upper traps. The very wide stance causes the legs to bend farther, which requires more quad usage to straighten them. The greater upper-trap activity is likely due to the more erect torso during the sumo-style deadlift. So be sure to utilize both styles of the deadlift in your back routine. Both focus on your spinal erectors, but the sumo style can help you build bigger quads and inner hams, and the standard deadlift will help to build outer hams and glutes. You can either incorporate both styles in the same workout, or alternate them from one workout to the next.

Reference: R.F. Escamilla et al., "An electromyographic analysis of sumo and conventional style deadlifts," Medicine & Science in Sports & Exercise, 34(4):682-88, 200

--Jim Stoppani, phD
Daarnaast is een sumo zwaarder om van de grond te krijgen dan een reguliere deadlift. Reguliere is zwaarder om te locken. Gewoon lekker variëren.
 
Dus als ik het goed lees, is het even zwaar voor de onderrug?
 
Dacht dat de reguliere de onderrug wat meer belaste.
 
Hmmm oke, als ik het goed begrijp is dus in princiepe een sumo deadlift een prima optie voor een LB schema? omdat deze meer de de binnenste en buitenste gedeeltes van de bovenbenen aanspreekt...
 
De reguliere belast meer de rug.
De sumo meer vanuit de benen.........

Gewoon lekker regular pakken is ook veel zwaarder!
 
De reguliere belast meer de rug.
De sumo meer vanuit de benen.........

Gewoon lekker regular pakken is ook veel zwaarder!
Dat is dus niet helemaal waar. Ligt eraan welke spieren het sterkste zijn. De sumo pakt een ander deel van de benen dan de reguliere.

De sumo is juist een stuk zwaarder om van de grond los te trekken. Dat is meestal het lastigste punt van de deads, om een dood gewicht in beweging te krijgen. De reguliere is lastiger na dit punt. Kan dus niet zeggen dat de een beter is. Wel dat de een anders is.
 
Whouw erg sterk inderdaad! Gewoon de 140! :O
 
Yes dat is het nou juist MAC Chicken hij wil zijn rug het meeste belasten met de DL en niet zijn benen. Dat doet hij namelijk al voldoende met de kingsquatsessies van hem. Ben met je eens dat een sumo andere spieren aanpakt in de benen maar ik wil juist die grote rugspier zo veel mogelijk aanspreken met een DL.

REGULAR for THE WIN gerre
 
Hmm heb eigenlijk nog nooit de SUMO VERSIE geprobeerd.. ben benieuwd!
 
Vind ook dat je de Sumo Deadlift moet vervangen met een proper Back-only oefening. Je pakt met Sumo Deads extra veel benen, dus dat is vrij nutteloos als je intensie een rugtraining is. (je Squat ook daarnaast, vandaar)
Dus ik zou zeggen regular Deadlift met als killer wat Chin-ups of Wide Grips. ;)
 
gewoon afwisselen tussen de 2. Enekele setjes regular en enkele sumo
 
gewoon afwisselen tussen de 2. Enekele setjes regular en enkele sumo

Maar wat probeer je met die Sumo's te bereiken? Afwisseling of pure rugtraining? Want als het de 2e is dan zit je verkeerd te denken. ;)
 
Maar wat probeer je met die Sumo's te bereiken? Afwisseling of pure rugtraining? Want als het de 2e is dan zit je verkeerd te denken. ;)
Afwisseling, de rug op verschillende manieren triggeren. Heb je al eens sumo gedaan? je moet niet denken dat he zó simpel is hoor ;)
 
Afwisseling, de rug op verschillende manieren triggeren. Heb je al eens sumo gedaan? je moet niet denken dat he zó simpel is hoor ;)

Nooit gezegd dat het simpel was, alleen dat het benengericht is. ;)
Ik weet dat Sumo moeilijk is, zoals elke andere oefening, het vergt oefenen wil je een oefening 'makkelijk' noemen. Maar zoals ik al zei, je kan beter de regular Deadlift met de Chin-ups/Wide Grip Pullups doen voor rugtrainingen. Ik weet ook wel dat Deadlift ook voor de benen is bedoelt, maar daar spreek je wel meer rug aan dan bij een Sumo. ;)
 
Nooit gezegd dat het simpel was, alleen dat het benengericht is. ;)
Ik weet dat Sumo moeilijk is, zoals elke andere oefening, het vergt oefenen wil je een oefening 'makkelijk' noemen. Maar zoals ik al zei, je kan beter de regular Deadlift met de Chin-ups/Wide Grip Pullups doen voor rugtrainingen. Ik weet ook wel dat Deadlift ook voor de benen is bedoelt, maar daar spreek je wel meer rug aan dan bij een Sumo. ;)
Jep dus zoals ik al zei ga ik ook wat afwisselen tussen de twee ;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven