Fitness Seller

Ga ik hiermee aankomen?

Bezoekers in dit topic

Even gekeken.

2 scoops mammoth is:
625 calorieën
115 gram koolhydraten
4,5 gram suiker
30 gram eiwitten.

60 gram havermout, 250ml haverdrink, 1 grote banaan en 20 gram pindakaas is:
650 calorieën
80 gram koolhydraten
29,5 gram suiker
15 gram eiwitten.

Wel minder suiker in de mammoth en meer eiwitten en meer koolhydraten maar wat calorieën betreft nagenoeg hetzelfde.

In de energy cake die ik tussendoor eet zit echter ook wel zo’n 25 gram suiker dus dat is met de zelfgemaakte shake erbij meer dan 50 gram per dag. Is dat niet veel te veel en ongezond? Sorry ik ben echt een leek op dit gebied.. ik ben uiteraard niet bang om dik te worden van die suikers maar wil niet heel ongezond worden :D de meeste suiker komt van de banaan en dat zijn fruitsuikers, is dat minder erg misschien?
 
Ik sport verder niet en ben middelmatig actief doordat ik veel loop op mijn werk.
Je doet geen krachtsport zeg je.
Wel minder suiker in de mammoth en meer eiwitten
In principe als je geen krachtsport doet + verder weinig zwaar belastende activiteiten onderneemt heb je lang niet zoveel eiwitten nodig als een krachtsporter.
Ik heb even de richtlijn van het voedingscentrum opgezocht en zij stellen: 0,83 g eiwit per kg lichaamsgewicht is voor een normaal persoon voldoende.
Dat zou voor jou komen op zo'n 50g eiwit per dag. Ik weet het, het voedingscentrum is ook niet zo'n heel geweldige bron, maar het is op z'n minst een richtlijn.

Met die cake + je home-made shake zit je al bijna halverwege.

Over die suikers:
Hangt af van de suikers. Zitten er vezels bij, zoals bij fruit, schijnt het alles mee te vallen. Maar die energy cake daarvan zijn de suikers vooral Invertsuikerstroop. Je kunt suikers helaas niet altijd 1-op-1 vergelijken. Maar daar weten andere mensen hier veel meer van, correct me if I'm wrong!

Als je je zorgen maakt om je gezondheid is het misschien wel een goed idee om te proberen je energiebehoefte meer te halen uit dingen die je óf zelf maakt óf dingen die minder bewerkt zijn. Die energy cake is eigenlijk niks anders havervlokken + suiker + margarine en een klein beetje appel/rozijnen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Ik sport idd niet. Las wel dat bij vegetariërs de eiwitbehoefte iets hoger ligt vergeleken met vleeseters. Ik eet verder overigens wel gezond. Ik snoep nooit (niet lekker) en eet zelden chips en frisdrank drinken we sowieso nooit. Dus verder wel een gezonde leefstijl los van nu dus de suikers in de energycake en de shake. Moet zeggen dat ik krentenbollen ook wel lekker vind zo nu en dan en die zijn ook niet heel gezond te noemen :D

De energycake en shake had ik eigenlijk vooral aangeschaft om het mezelf iets gemakkelijker te maken met de calorieën. Wellicht als ik straks gewend ben om meer te eten of grotere porties dat er iets weggelaten kan worden maar voor nu ben ik daar gewoon nog niet.
 
Die energy cake snap ik wel dat dat makkelijk is, een flinke kcal bom die je zo in een paar happen naar binnen propt.
Die mass gainer vervangen voor een gezond(er), zelfgemaakt alternatief stelt gelukkig niet zo heel veel voor.

Simpel recept:
- Havermout
- Plantaardige proteine poeder (als je graag meer eiwitten wilt)
- 2 flinke eetlepels pindakaas
- Banaan
- Misschien nog wat ander vers/diepvries fruit
- Havermelk, of als je hem nog zwaarder wilt hebben, kokosyoghurt.
En de kcal teller vliegt omhoog :)
 
Mass gainer lekker zelf maken.
De suikers uit de banaan worden gecombineerd met de vezels minder snel opgenomen.

Wat is er mis met een krentebol? Of een mueslibol? Helemaal niets. Als je dat lekker vind neem dan ipv die energiecake een krentebol. Prima om er pindakaas pp te doen. Wissel dat lekker af.
Ik wil al zeggen krentebol met kaas maar je bent vegetarisch. Misschien van die nepkaas. Eet vooral wat je ook.lekker vind en wissel af.
 
Opties genoeg toch? Ietwat meer pindakaas zal de smaak vast niet slechter maken.
Slagroom 35% werkt ook goed voor echte hardgainers, betwijfel of dat nu wel nodig is tho.
 
Slagroom 35% werkt ook goed voor echte hardgainers, betwijfel of dat nu wel nodig is tho.
Dude. Er staat in letterlijk 10 posts ondertussen dat ze vegetarisch eet en 't liefst geen zuivel/melkproducten nuttigt.
Zelfs Marina hierboven omschrijft het nog eens omdat ze daarom geen krentenbol+kaas aanraadt.
 
Dude. Er staat in letterlijk 10 posts ondertussen dat ze vegetarisch eet en 't liefst geen zuivel/melkproducten nuttigt.
Zelfs Marina hierboven omschrijft het nog eens omdat ze daarom geen krentenbol+kaas aanraadt.
Oh haha niet gezien.
 
Ik ben geen veganist hoor haha. Ik eet eieren en ook af en toe kaas op brood. Maar ik probeer wel melk en zuivel zoveel mogelijk te vermeiden om dezelfde reden waarom ik vegetariër ben geworden. Dus melk liever helemaal niet :)
 
Dan zou ik snel de optie nemen 2 a 3 eitjes per dag erbij te pakken :)
Zit zelf vaak op 4 a 5 eieren per dag. Lekker en makkelijk. Vul niet erg en goede micros en macros.
En nee.... cholesterol uit een ei verhoogt niet in een klap je bloedcholesterol enorm. Het wordt maar minimaal opgenomen.
Als je cholesterol volledig uit je voeding gaat bannen dan gaat je lichaam er meer van aanmaken omdat je het nodig hebt voor de opbouw van celwanden (dus ook celwanden van spieren). Als je lichaam meer aanmaakt stijgt je bloedcholesterol.
 
Dan zou ik snel de optie nemen 2 a 3 eitjes per dag erbij te pakken :)
Zit zelf vaak op 4 a 5 eieren per dag. Lekker en makkelijk. Vul niet erg en goede micros en macros.
En nee.... cholesterol uit een ei verhoogt niet in een klap je bloedcholesterol enorm. Het wordt maar minimaal opgenomen.
Als je cholesterol volledig uit je voeding gaat bannen dan gaat je lichaam er meer van aanmaken omdat je het nodig hebt voor de opbouw van celwanden (dus ook celwanden van spieren). Als je lichaam meer aanmaakt stijgt je bloedcholesterol.
Eet zelf ook 5 eieren elke dag, maak meestal een omelet met 200gr spinazie, wraps, eieren en huttekase (cottage cheese). Vult amper en zijn makkelijke calorieen terwijl je ook veel micronutrients binnen krijgt.
 
Je komt aan als je meer kcal binnenkrijgt dan je verbruikt.

Wat doe je aan sport en/of beweging?

Maakt het voor jou uit of en in hoeverredie extra kilo's spier of vet zijn?
 
Wat doe je aan sport en/of beweging?

Ik sport verder niet en ben middelmatig actief doordat ik veel loop op mijn werk.

Maakt het voor jou uit of en in hoeverredie extra kilo's spier of vet zijn?

Mijn omgeving vind mijn lichaam slank maar absoluut niet te dun maar ik zou het zelf wel fijn vinden om net wat zwaarder te zijn en wat extra “reserves” te hebben.
 
Ik merk altijd dat als ik train ik gewoon belachelijk veel honger heb, vandaag een rust dag en praktisch geen honger. Misschien is het wat om te gaan beginnen met trainen?
 
Je komt aan als je meer kcal binnenkrijgt dan je verbruikt.

Wat doe je aan sport en/of beweging?

Maakt het voor jou uit of en in hoeverredie extra kilo's spier of vet zijn?
Zie ook antwoord hierboven. Geen sport. Ik ben wat dat betreft enorm lui en totaal niet sportief en heb ook geen interesse om te sporten. (ik heb verder dus eigenlijk helemaal niets te zoeken hier :rolleyes:). Wandelen doe ik overigens wel zo nu en dan omdat ik wel graag in de natuur ben en daar geniet ik dan ook van. Ik wil eigenlijk dus ook graag aankomen in vet maar het liefst dan niet alleen bij mijn buik..Ik heb hele slanke armen en ik weet helaas ook dat die vrijwel alleen dikker te krijgen zijn dmv krachttraining en verder ook slanke benen. Ik ben niet graatmager maar wel duidelijk heel slank. Ik zou gewoon graag net iets voller zijn overal.
 
Ik wil eigenlijk dus ook graag aankomen in vet maar het liefst dan niet alleen bij mijn buik..
Is dat nu wel het geval?
Zelf heb ik licht ondergewicht door stress, en als ik vet aankom dan gaat het vaak richting de buik (schijnt door cortisol te komen). Altijd goed om aan je stress management te werken, goed dat je wandelt in ieder geval :D
 
Voor de bevalling had ik een mega platte buik. Nu is hij niet dik hoor maar niet meer zo plat als voor de zwangerschap 4 jaar geleden. Wandelen blijf ik ook zeker wel doen:D
 
Mijn broer en neefjes en nichtjes zijn ook allemaal lang en slank dus ik denk dat we genetisch een snelle stofwisseling hebben meegekregen. Mijn moeder was vroeger ook heel slank alleen nu niet meer. Zij vertelde dat ze vanaf haar 30e langzaam aan kwam. Misschien dat mijn stofwisseling ooit iets langzamer word? :D
 
Goedemorgen. Even een update :D. Ik merk dat het een hele goede stap is geweest om alles wat ik eet bij te houden in een app. Als ik ‘s avonds zie dat ik toch nog 300kcal tekort kom motiveert het mij om toch nog even iets te eten. Ik denk dat ik eerdere keren toen ik wilde aankomen en het niet goed lukte misschien ook wel dacht dat het genoeg was, maar dat dit niet zo was. Nu ik het kan bijhouden geeft het veel meer inzicht. Ik eet nu rond de 2600kcal per dag. Tot mijn verbazing gaf de weegschaal gisterochtend 62.3 aan. Vanmorgen kreeg ik hetzelfde gewicht te zien. Vraag me af of het klopt.. was heel verbaasd in ieder geval :D ik weeg altijd op een nuchtere maag en de weegschaal staat altijd op dezelfde plaats. Zie foto voor mijn gewicht. Het feit dat ik echt in gewicht lijk aan te komen motiveert mij in ieder geval enorm om zo door te gaan. :)
 

Bijlagen

  • 084795D9-61BF-4DB3-8CEF-5A8345FD16F4.jpeg
    084795D9-61BF-4DB3-8CEF-5A8345FD16F4.jpeg
    63,3 KB · Weergaven: 56
Back
Naar boven