OP
esmeev1992
Novice
- Waardering
- 11
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 59kg
- Topic Starter
Even gekeken.
2 scoops mammoth is:
625 calorieën
115 gram koolhydraten
4,5 gram suiker
30 gram eiwitten.
60 gram havermout, 250ml haverdrink, 1 grote banaan en 20 gram pindakaas is:
650 calorieën
80 gram koolhydraten
29,5 gram suiker
15 gram eiwitten.
Wel minder suiker in de mammoth en meer eiwitten en meer koolhydraten maar wat calorieën betreft nagenoeg hetzelfde.
In de energy cake die ik tussendoor eet zit echter ook wel zo’n 25 gram suiker dus dat is met de zelfgemaakte shake erbij meer dan 50 gram per dag. Is dat niet veel te veel en ongezond? Sorry ik ben echt een leek op dit gebied.. ik ben uiteraard niet bang om dik te worden van die suikers maar wil niet heel ongezond worden de meeste suiker komt van de banaan en dat zijn fruitsuikers, is dat minder erg misschien?
2 scoops mammoth is:
625 calorieën
115 gram koolhydraten
4,5 gram suiker
30 gram eiwitten.
60 gram havermout, 250ml haverdrink, 1 grote banaan en 20 gram pindakaas is:
650 calorieën
80 gram koolhydraten
29,5 gram suiker
15 gram eiwitten.
Wel minder suiker in de mammoth en meer eiwitten en meer koolhydraten maar wat calorieën betreft nagenoeg hetzelfde.
In de energy cake die ik tussendoor eet zit echter ook wel zo’n 25 gram suiker dus dat is met de zelfgemaakte shake erbij meer dan 50 gram per dag. Is dat niet veel te veel en ongezond? Sorry ik ben echt een leek op dit gebied.. ik ben uiteraard niet bang om dik te worden van die suikers maar wil niet heel ongezond worden de meeste suiker komt van de banaan en dat zijn fruitsuikers, is dat minder erg misschien?