MuscleMeat

Gaan cutten of bulken. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rune

Novice
Lid geworden
11 jul 2022
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
Dag allemaal,

Ben begonnen 2021 in maart op 78kg met 22% vet. Heb toen een test e 400mg / week op dinsdag en 200mg deca / week. Dit 10 weken lang. Zie hieronder het resultaat. Gegroeid tot 88kg met 14% vet.
Heb toen nagetuurd met met 20mg nolva van week 12-14kg. Zie foto 1.

Heb toen niks gedaan 4 maanden lang. Wel blijven trainen uiteraard. In oktober ben ik toen begonnen met test mix 500mg / week dinsdag en op donderdag deca 500mg / week dit 10 weken lang. Na 2 weken heb ik bold erbij gehaald maar dit had niet veel effect. Mijn zwager ging daar lekker op maar ik alles behalve. Goed na 10 weken weer een Nakuur met nolva 20mg. Zie foto 2. Was na de eerste kuur wel massa verloren ( vooral vocht ) ben toen van 85kg naar 92kg gegroeid. Mijn mening is dat ik er daar voller uitzag. Maar zowel bij 1ste kuur als 2de kuur hield ik veel vocht vast op mijn hoofd. Wat uiteraard mensen duidelijk zagen.

Nu zijn we juli. Weeg ik 90 kg met 24% vet. Veel problemen gehad interen en weinig kunnen trainen en veel fastfood uit gemakzucht. Zout terug wat voller en strakker komen. Welke kuur zou ik het nu het beste kunnen nemen. Mijn rug heeft de brede nog wel. Maar de voorkant ziet er niet meer uit. Iemand die me kan helpen. Ben al terug begonnen met cardio en start to run. Ook deze week terug rustig kracht aan het opbouwen in de gym. Werk vanaf morgen ook terug met diëtiste. Zie foto 3-4.

Groeten,
Rune.
 

Bijlagen

  • 785189E5-3F17-45DF-AC73-C83755555176.jpeg
    785189E5-3F17-45DF-AC73-C83755555176.jpeg
    237,2 KB · Weergaven: 280
  • AA926CA0-0CBD-46A2-BEED-3DD58BCD8254.jpeg
    AA926CA0-0CBD-46A2-BEED-3DD58BCD8254.jpeg
    68,2 KB · Weergaven: 240
  • 13692852-04A6-479C-860E-108AA5A130F7.jpeg
    13692852-04A6-479C-860E-108AA5A130F7.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 239
  • 62231BE3-EFAD-49E9-B884-765D3AB35103.jpeg
    62231BE3-EFAD-49E9-B884-765D3AB35103.jpeg
    205,3 KB · Weergaven: 238
Dieet kuur.

Eerst je voeding maar weer eens op de rit krijgen imo

Kuren met 24% is best een no-go
 
Zo zie je maar weer dat kuren niet zomaar moet. Je bent al compleet verkeerd gestart.
Deca gebruik je pas in 3e kuur op lage dosis, en laag vetp.

Mooie start is nu cutten op 250mg Test EW(2x 125mg), tot je op ~10/12% staat.
 
Zo zie je maar weer dat kuren niet zomaar moet. Je bent al compleet verkeerd gestart.
Deca gebruik je pas in 3e kuur op lage dosis, en laag vetp.

Mooie start is nu cutten op 250mg Test EW(2x 125mg), tot je op ~10/12% staat.
Thanks. Nu weet ik dit ook. Mijn zwager had die 1e en 2de kuur aangeboden. Ik ging er wel lekker op. Maar nu wil ik er meer aan hebben. Eigenlijk had ik toen geen flauw benul wat hij inspoot. 1 x in dat wereldje leer je wel van andere gebruikers.ik ga hiermee verder. En zal de stats dan hier opnieuw plaatsen.
 
Zo zie je maar weer dat kuren niet zomaar moet. Je bent al compleet verkeerd gestart.
Deca gebruik je pas in 3e kuur op lage dosis, en laag vetp.

Mooie start is nu cutten op 250mg Test EW(2x 125mg), tot je op ~10/12% staat.
Dus eigenlijk moet ie de volledige rit blasten 5 of 6 maanden zonder bloedwaardes/supps/bloeddruk en geen kennis van iets whatsoever? Stoppen, inleren, voeding op orde en dan weer nadenken over zoiets. EN denk aan je gezondheid @ts, bloedwaarden/supps etc

Wat ga je doen als gyno optreed?(goede kans)
Heb je daarvoor alles in huis?

Maak een plan...
 
Laatst bewerkt:
24 naar 12% is 6 maanden en wss langer zonder fatsoenlijke wil en voedingsdiscipline....en dat op 250mg per week zonder inzicht in je gezondheid is wel schadelijk lijkt me
 
Wat ga je doen als gyno optreed?(goede kans)
Mwah, als ie 400mg test + 200mg deca heeft kunnen draaien een hele tijd zou ik mezelf niet zo'n zorgen meer maken om gyno op 250 test, denk ik :)

Maar wat extra kennis, voedingsbeheersing en meer zicht op preventie/bloedwaarden lijkt me hier zeker op z'n plek 🤣
 
Mwah, als ie 400mg test + 200mg deca heeft kunnen draaien een hele tijd zou ik mezelf niet zo'n zorgen meer maken om gyno op 250 test, denk ik :)
Je kan er beter een plan voor hebben als erop gokken en dan voor verrassingen komen te staan.
Was het wel goede test toen? Hii heeft geen waardes laten testen dus kan ook onderdosed zijn.

Zoveel onbekende variabelen die eerst op orde moeten zijn lijkt me.
 
Als ie al moet of wil gaan doen. Dan TRT en geen halve blast milligrammen
 
Je kan er beter een plan voor hebben als erop gokken en dan voor verrassingen komen te staan.
Was het wel goede test toen? Hii heeft geen waardes laten testen dus kan ook onderdosed zijn.

Zoveel onbekende variabelen die eerst op orde moeten zijn lijkt me.
Cut kan ook zonder Test, met oa cafeïne tabje( Ano_281122 :D

Ik wist niet dat er bepaalde regels waren.
Ja, je kunt ook gelijk Deca 600, Sust 1000 knallen op 24% vet
(of begrijp je antwoord weer verkeerd)
 
2e kuur EQ erbij pakken in een kuur van 10 weken en je merkte er niks van. Goh.....

Maar ik kan niet op de foto's zien of je last heb van gevoelige tepels of niet maar als je gaat kuren op 24%vet weet dat je omvorming naar oestrogeen echt harder gaat dat je er last van kan krijgen.

Los daarvan vraag ik me ook wel af of je je training beetje op orde heb. Na 2 kuren heb je wat schouders en rug maar de rest is niet echt daar voor 92-95kg op jou lengte. Train je benen ook?

Los van je training, zou ik zoals de meeste hebben gezegd eerst naar sub 15% bf gaan.

Kuur advies vind ik wat tricky want nergens gaf je aan of je wel je bloedwaarden laat meten.

Zou denk ik 12- 16 weken test 600pw pakken en dan eens kijken of je wel meer nodig heb aan de hand van je bloedwaarden. Anders heb je nooit een base Line voor jezelf en laten we niemand voor de gek houden. Je zal hierna toch vaker gaan kuren.
 
Ja, je kunt ook gelijk Deca 600, Sust 1000 knallen op 24% vet
(of begrijp je antwoord weer verkeerd)

Nee, ik wou er mee zeggen dat er niet bepaalde regels waren wanneer je een compound wel of niet mag nemen.
 
2e kuur EQ erbij pakken in een kuur van 10 weken en je merkte er niks van. Goh.....

Maar ik kan niet op de foto's zien of je last heb van gevoelige tepels of niet maar als je gaat kuren op 24%vet weet dat je omvorming naar oestrogeen echt harder gaat dat je er last van kan krijgen.

Los daarvan vraag ik me ook wel af of je je training beetje op orde heb. Na 2 kuren heb je wat schouders en rug maar de rest is niet echt daar voor 92-95kg op jou lengte. Train je benen ook?

Los van je training, zou ik zoals de meeste hebben gezegd eerst naar sub 15% bf gaan.

Kuur advies vind ik wat tricky want nergens gaf je aan of je wel je bloedwaarden laat meten.

Zou denk ik 12- 16 weken test 600pw pakken en dan eens kijken of je wel meer nodig heb aan de hand van je bloedwaarden. Anders heb je nooit een base Line voor jezelf en laten we niemand voor de gek houden. Je zal hierna toch vaker gaan kuren.
Bedankt hiervoor. Had in laatste 2weken wel wat last van mijn tepels. Maar niet overdreven veel. In de nakuur is dit ook weer volledig weg gegaan. Heb nooit echt veel bijwerkingen gehad. Enkel last van een waterhoofd.
 
Heb veel problemen met schouders door vele blessures in de vorige sport. Kan dus ook nooit super veel trainen voor mijn borst. Vaak steken in de schouder dan.
 
Bedankt hiervoor. Had in laatste 2weken wel wat last van mijn tepels. Maar niet overdreven veel. In de nakuur is dit ook weer volledig weg gegaan. Heb nooit echt veel bijwerkingen gehad. Enkel last van een waterhoofd.
En waarschijnlijk hoge(verhoogde) bloeddruk. Die zou ik zeker in de gaten houden tijdens een kuur.

Ook is het aan te raden je bloed vooraf te laten testen, dan weet je een begin en of je vooraf al geen mindere waarden hebt. Al met al geven wij advies, en wat je er zelf inknalt moet je zelf weten.

* Er zijn geen regels wat te nemen, maar ik heb wel soort van advies richtlijn. En Deca 400 adviseer ik niet in 2e kuur.
 
Bedankt hiervoor. Had in laatste 2weken wel wat last van mijn tepels. Maar niet overdreven veel. In de nakuur is dit ook weer volledig weg gegaan. Heb nooit echt veel bijwerkingen gehad. Enkel last van een waterhoofd.
Maar zo begint het :) maar oa door je waardes te meten van base Line na 6 weken in een kuur en 12 weken in een kuur kan je aan je waardes zien of je teveel in test zat of niet. Zeker als je al gevoelige tepels begint te krijgen. Dan heb je ook meteen beeld welke ostrogeen waardes dat bij je geven en welke nog niet. Maar goed elke X laten prikken voor bloed is ook weer rond de 250. Dus het is niet altijd zo voor de hand liggend om het te doen
 
Dag allemaal,


Nu zijn we juli. Weeg ik 90 kg met 24% vet. Veel problemen gehad interen en weinig kunnen trainen en veel fastfood uit gemakzucht. Zout terug wat voller en strakker komen. Welke kuur zou ik het nu het beste kunnen nemen.

Groeten,
Rune.

Welke kuur ?
Probeer het eens vol te houden, zonder kuur.
Maak zelf je voeding op orde, daar heb je geen diëtist voor nodig, tenzij jij nog dommer bent dan je zwager.
Daarmee kun je tevens aan jezelf bewijzen dat je er echt voor wilt gaan. In de tussentijd...
Lees en leer over voeding.
Lees en leer over training.
Lees en leer over aas.
En neem dan zelf een besluit over wat bij jou past.
 
Dit doet instant gratification dus met mensen...
Ga eerst eens een paar jaar fatsoenlijk trainen voordat je gaat kuren.
 
Back
Naar boven