MuscleMeat

gaat m nie worden kan slotje op (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

drbrik

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
1.859
Waardering
509
Drbrik loopt nog geen jaartje hier rond, maar tijd voor een nieuw logje.
Mijn manier van trainen werd namelijk met een aantal vragen van tafel geveegd (erg confronterend als je denkt goed bezig te zijn). Oke van tafel geveegd misschien niet helemaal, maar werd me wel behoorlijk duidelijk waarom ik suboptimaal bezig was!

Zal een stukje gesprek terug proberen te halen.

Gebruik of ben je voornemens aas te gebruiken?
Nee!
Ben je hooguit 3 a 24?
Neuh 31 man!
Dan eet je wel meer dan voldoende, althans toch niet af aan het proberen te vallen?
Uhm jawel, probeer toch een halve kilo per weer kwijt te raken!
En jij dacht dat, dat de voorwaarden schept om, om de dag vol gas full body te doen, en elke keer hersteld aan de streep te staan?
Uhm, uhm, ....... Dit was voor mij een echte u.p.g.
uit positie geluld

Hierna dus uitgelegd gekregen dat eten slapen en trainen de enige zelf in te vullen variabelen zijn, de rest zijn dingen om rekening mee te houden, maar kan (of wil) ik niks aan veranderen!

Eten, was netjes beetje tunen, maar geen dramatische dingen. Feit blijft wel onder onderhoud eten is niet optimaal voor herstel, rekening mee houden dus!

Slapen goes without saying

Trainen! Ja andere koek!
Wat ik wil:
- 3 dagen p/week (ivm met combineren werken /gezin)
- geen soft of moeilijk gedoe! Gym is knallen!
- geen uren in de sportschool

Kwam volgens hem uit op 3 daagse split
Bikkel element rest pauze trainen! Alle spiervezels van een spier ook echt leegtrekken!
En bonus.... Lekker rap klaar!

Samen aan de google, keken voor basis schema's en wat mij wel of niet wat leek!
Voor de liefhebbers het trainingsschema:

dag 1 Rug, biceps, onderarmen, traps en abs
Deadlift 10 min (zware singles met tzelfde gewicht) target 15
Barbell row 5 sets, target 25 reps
Lat pulldown 5 sets, target 35 reps
Dumbell curl 4 sets, target 25 reps
Ez preacher 4 sets, target 25 reps
Barbell wrist curl 4 sets, target 35 reps
Shrug machine 5 sets, target 35 reps
Crunch machine 4 sets, target 50 reps

dag 2 borst schouders triceps
Bench press 5 sets, target 30 reps
Hammer strength incline bench press 5 sets, target 30 reps
Seated overhead press 5 sets, target 35 reps
Db lateral raise 4 sets, target 30 reps
Reverse pec dec 4 sets, target 30 reps
Dip machine 4 sets, target 25 reps
Triceps extension machine 4 sets, target 30 reps

dag 3 benen en buik
Squats 3 sets, target 20 en een widowmaker
Leg press 5 sets, target 50
Leg extension 5 sets, target 40
Stiff legged deadlift 5 sets, target 30
Leg curl 5 sets, target 35
Seated calf raise 5 sets, target 35
Planks en side planks

Heb er in ieder geval heel veel zin in!
 
Laatst bewerkt:
Zal een stukje gesprek terug proberen te halen.

Gebruik of ben je voornemens aas te gebruiken?
Nee!
Ben je hooguit 3 a 24?
Neuh 31 man!
Dan eet je wel meer dan voldoende, althans toch niet af aan het proberen te vallen?
Uhm jawel, probeer toch een halve kilo per weer kwijt te raken!
En jij dacht dat, dat de voorwaarden schept om, om de dag vol gas full body te doen, en elke keer hersteld aan de streep te staan?
Uhm, uhm, ....... Dit was voor mij een echte u.p.g.
uit positie geluld

I don't like the way he is talkin' :mad:
 
geen uren in de sportschool... en dan +30 setjes doen?
 
lekker volume ga je idd wel lang over doen.

En alles 1 keer is niet beter voor je herstel een lichte 2de training doen is vaak veel beter.
 
geen uren in de sportschool... en dan +30 setjes doen?
met 30 sec rust ertussen zal t toch wel meevallen

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

lekker volume ga je idd wel lang over doen.

En alles 1 keer is niet beter voor je herstel een lichte 2de training doen is vaak veel beter.
Ja okeej maar daar ben ik weer wat eigenwijs met mijn 3 keer in de week trainen!
 
30 sec rust? Nou, ik ben benieuwd. Tegen welke intensiteit ben je dan van plan die setjes te doen?
 
Ps target reps is totaal aantal reps binnen die 4 of 5 sets!
 
Ik snap niet je punt om van fullbody 3x per week over te stappen op een split.
Mijn inziens ook niet nodig.
Vooral als het puur een herstel ding is om dit te doen ivm cutten.
Doe dan fullbody met training A 80%, training B 70% en training C pr's zetten. Je lichaam herstelt voldoende, je blijft bij fullbody en de grote oefeningen (squats, deads en bench) worden niet minder.
 
30 sec rust? Nou, ik ben benieuwd. Tegen welke intensiteit ben je dan van plan die setjes te doen?

Al na gelang hoeveel sets en reps, mikken op een 8 of 10rm in de meeste gevallen eigenlijk hooguit 80% en niet door tot aan falen, maar keeping one in de tank!

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

Ik snap niet je punt om van fullbody 3x per week over te stappen op een split.
Mijn inziens ook niet nodig.
Vooral als het puur een herstel ding is om dit te doen ivm cutten.
Doe dan fullbody met training A 80%, training B 70% en training C pr's zetten. Je lichaam herstelt voldoende, je blijft bij fullbody en de grote oefeningen (squats, deads en bench) worden niet minder.
Riep ik ook, maar moet helaas ook voor mezelf toegevan dat ik niet zo snel herstel! Als ik vrijdag mijn top squat, en ik op maandag met 50kg in mijn nek al bijna door de hoeven zak herstel ik niet snel genoeg. En ja dat vind ik zelf bijzonder kut, maar ik doe er zo weinig aan. Dus voor nu tijdens deze cut deze split. Dikke kans dat als ik de kcal weer ga uppen, ik ook weer krachtschema's ga draaien! Zoals madcow oid!
 
Herstelvermogen kun je ook gewoon trainen. Als je het echt niet voor elkaar krijgt te wennen aan 3x per week full body train je dan niet gewoon veel te zwaar in elke training?

---------- Toegevoegd om 15:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Van wie heb je dit advies gekregen dan?
 
Al na gelang hoeveel sets en reps, mikken op een 8 of 10rm in de meeste gevallen eigenlijk hooguit 80% en niet door tot aan falen, maar keeping one in de tank!

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------


Riep ik ook, maar moet helaas ook voor mezelf toegevan dat ik niet zo snel herstel! Als ik vrijdag mijn top squat, en ik op maandag met 50kg in mijn nek al bijna door de hoeven zak herstel ik niet snel genoeg. En ja dat vind ik zelf bijzonder kut, maar ik doe er zo weinig aan. Dus voor nu tijdens deze cut deze split. Dikke kans dat als ik de kcal weer ga uppen, ik ook weer krachtschema's ga draaien! Zoals madcow oid!

Die maandag na je PR dag moet je dan ook zien als een herstel training, en niet als een training waarbij je dikke gaine maakt. Juist door met lager gewicht te trainen zorg je voor een goede doorbloeding zodat je sneller herstelt.

Ik denk serieus dat je met een 3 daagse split weinig meer gaat bereiken dan je voorheen deed.
 
Die maandag na je PR dag moet je dan ook zien als een herstel training, en niet als een training waarbij je dikke gaine maakt. Juist door met lager gewicht te trainen zorg je voor een goede doorbloeding zodat je sneller herstelt.

Ik denk serieus dat je met een 3 daagse split weinig meer gaat bereiken dan je voorheen deed.

Zolang het dan ook weinig minder is! :p
Heb ook gewoon een oppepper nodig raakte ook volledig moe aan de 5x5 varianten.

Ps diegene die me dat adviseerde is een ex bb'er met podium ervaring (70/80er jaren (natty))
Uiteindelijk triatleet geworden en trainer in triatlon en sportrelevante krachttrainingen, dus eigenlijk heb ik er best vertrouwen in. Vooral omdat hij alle persoonlijke omstandigheden erg goed kent.
 
De jaren 70/80 toen er nog geen internet was en iedereen deed wat Arnold deed :D
 
De jaren 70/80 toen er nog geen internet was en iedereen deed wat Arnold deed :D

Inderdaad daarom ga ik nu ook net als arnold zes dagen in de week 2 keer per dag trainen!

Maar goed als jullie het niks vinden, geen probleem ik verplicht jullie niet het logje te volgen hoor.

Ik heb er in tegenstelling tot jullie veel zin in, en heb vertrouwen er in.

Vanavond zal als het goed is de eerste training zijn!
 
Inderdaad daarom ga ik nu ook net als arnold zes dagen in de week 2 keer per dag trainen!

Maar goed als jullie het niks vinden, geen probleem ik verplicht jullie niet het logje te volgen hoor.

Ik heb er in tegenstelling tot jullie veel zin in, en heb vertrouwen er in.

Vanavond zal als het goed is de eerste training zijn!

Begrijp me niet verkeerd, probeer het niet af te kraken maar ga niet volledig uit van 1 persoon omdat hij veel ervaring heeft in de sport, er zijn meerdere wegen die tot Rome zullen leiden.
Veel succes met je doelen!:)
 
Begrijp me niet verkeerd, probeer het niet af te kraken maar ga niet volledig uit van 1 persoon omdat hij veel ervaring heeft in de sport, er zijn meerdere wegen die tot Rome zullen leiden.
Veel succes met je doelen!:)
No problem, komt ook niet van alleen die paar zinnetjes af hoor. En niet alleen van die persoon.

En inderdaad er zijn meerdere wegen, maar de 5x5 weg begon ik saai en frustrerend te vinden [emoji6]
 
ben benieuwd collega, volume hou ik wel van keep us posted
 
FitNotes Workout - maandag 9th maart 2015

** Deadlift **
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
- 130.0 kgs x 1 rep
Totaal dus 12 reps dus, mooi gewicht voor deze oefening, volgende keer meer er uit persen!

** Barbell Row **
- 60.0 kgs x 11 reps [PR]
- 60.0 kgs x 6 reps
- 60.0 kgs x 4 reps
- 60.0 kgs x 4 reps
- 60.0 kgs x 2 reps
Totaal 27 reps verhogen naar 62,5 volgende keer

** Lat Pulldown **
- 73.0 kgs x 9 reps [PR]
- 73.0 kgs x 5 reps
- 66.0 kgs x 4 reps
- 66.0 kgs x 4 reps
- 66.0 kgs x 3 reps
Totaal 25 reps veel te weinig, volgende keer kijken met starten vanaf 66kg

** Dumbbell Curl **
- 14.0 kgs x 9 reps
- 14.0 kgs x 4 reps
- 14.0 kgs x 2 reps
- 14.0 kgs x 2 reps
Totaal 17 reps veel te weinig, volgende keer met 12kg

** EZ-Bar Preacher Curl **
- 20.0 kgs x 10 reps [PR]
- 20.0 kgs x 6 reps
- 20.0 kgs x 4 reps
- 20.0 kgs x 3 reps
Totaal 23 reps komt mooi in de buurt volgende keer weer tzefde gewicht

** Barbell Wrist Curl **
- 15.0 kgs x 10 reps [PR]
- 15.0 kgs x 7 reps
- 15.0 kgs x 6 reps
- 15.0 kgs x 8 reps
Totaal 31 reps komt in de buurt van 35 aanhouden dit gewicht dus

** Machine Shrug **
- 60.0 kgs x 8 reps [PR]
- 60.0 kgs x 6 reps
- 60.0 kgs x 7 reps
- 60.0 kgs x 6 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
Totaal 32 in de buurt van de 35 dus volgende keer weer dit gewicht

** Crunch Machine **
- 50.0 kgs x 22 reps [PR]
- 50.0 kgs x 14 reps
- 50.0 kgs x 11 reps
- 50.0 kgs x 9 reps
Totaal 56 reps volgende keer verhogen

Potdomme lekkere training!

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

Oh ja en dit hele gebeuren binnen 1uur en 10min das wel knallen meer pvd lekker das cardio en krachttraining ineen (geen wonder als het met hit principes gewerkt wordt)
 
Zo volgens de weegschaal 95,1 kg en bij -95kg was de deal met mijn vrouw mocht ik een flesje whisky gaan shoppen! Dit weekend dus als alles goed gaat! Iemand nog suggesties?
 
lekker iets nieuws geprobeerd
 
Back
Naar boven