MuscleMeat

GABA doet groeihormoon explosief stijgen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ghb is een killer drugs,, adviseer dat dus niet, en ja ik weet waar ik het over heb , ik zal er niet over uitwijden, maar begin daar dus niet aan, Het is niet zo onschuldig als sommige beweren
 
ghb is een killer drugs,, adviseer dat dus niet, en ja ik weet waar ik het over heb , ik zal er niet over uitwijden, maar begin daar dus niet aan, Het is niet zo onschuldig als sommige beweren
Is het ook niet, Je kan er makkelijk aan dood gaan,
Verder zit je ook zo aan overdosering,
Rommel is het.
 
γ-aminoboterzuur, (Eng. Gamma-aminobutyric acid, GABA) is een ώ-aminozuur [1] dat in het menselijk lichaam fungeert als neurotransmitter (Een neurotransmitter is een molecuul dat wordt gebruikt voor de signaaloverdracht tussen zenuwcellen ('neuronen') in het zenuwstelsel. De plek waar deze signaaloverdracht plaatsvindt heet een synaps). Het wordt in het lichaam gevormd uit glutaminezuur door decarboxylering onder invloed van het enzym glutamaatdecarboxylase (GAD). GABA is de belangrijkste inhibitoire (de werking van andere neuronen remmend) neurotransmitter in de hersenen. GABA komt veel voor in de hersenen: in zo’n 30 procent van de synaptische transmissie. De hoogste concentratie GABA bevindt zich in het nigrostriatale systeem. De grijze stof bevat ook hoge concentraties. Elders in het lichaam in kan men het in zeer lage concentraties aantreffen

De effectiviteit van GABA kan verminderen door een tekort aan vitamine B1 of tijdens het afkicken van een alcoholverslaving. Dit kan zich uiten in angst, geïrriteerdheid, slapeloosheid of epileptische insulten.[3][4]

Stoffen die de remmende werking van GABA versterken (GABA-agonisten, het tegenovergestelde is een GABA-antagonist) kunnen worden gebruikt als medicijn tegen epilepsie en angst. Benzodiazepines en barbituraten zijn voorbeelden van GABA-agonisten, en veroorzaken dus een demping van de activiteit van het centrale zenuwstelsel: slaperigheid, verslechterde coördinatie, afgenomen concentratie, vergeetachtigheid. Alcohol beïnvloedt de GABA neurotransmissie. De meeste gedragseffecten van alcohol worden veroorzaakt door effecten op de GABA type A receptor. Alcohol versterkt de werking van benzodiazepines en barbituraten.[1]



Bron: wikipedia
 
Ook in dit ondezrzoek word aangetoond dat GABA direct te maken heeft met de afgifte van groeihormoon.

Alcoholism abolishes the gamma-aminobutyric acid (GABA)ergic control of GH secretion in humans.Vescovi PP, Volpi R, Coiro V.

Centro di Alcologia, Istituto di Clinica Medica Generale e Terapia Medica, Università degli Studi di Parma, Italy.

In order to establish possible alterations in the gamma-aminobutyric acid (GABA)ergic control of growth hormone (GH) secretion in alcoholics, 800 mg sodium valproate (a drug enhancing endogenous GABA activity), 10 mg baclofen (a GABA(B) receptor agonist) or a placebo were given orally to nine normal men (age 38-48 years) and nine 2-4-week-abstinent alcoholics (age 35-50 years; duration of alcohol consumption 3-6 years). Blood samples for GH assay were taken every 30 min for the next 150 min. Both drugs induced a significant increment in serum GH levels in the normal controls; mean peak was 7.2 and 3.27 times higher than baseline after sodium valproate and baclofen, respectively. In contrast, GH secretion in alcoholic patients did not change after baclofen or sodium valproate administration. Placebo administration did not modify GH secretion in any subject. In concurrence with previous reports showing alterations of GABAergic neurotransmission in the central nervous system of patients affected by alcoholism, these data show the loss of the GABAergic mechanism(s) underlying the GH response to sodium valproate and/or baclofen action in alcoholism.
 
3 gram GHB voor het slapen gaan ;)

Beter doe je dat niet. Op een gegeven moment word je na een paar uur weer wakker en kom je niet in slaap zonder nog een dosis. En die periodes van slaap worden vervolgens steeds korter.
 
precies, en kan nog al wat verhalen vertellen uit mijn omgeving, een van mijn beste maten is er uiteindelijk aan dood gegaan, en zat anderen aan verslaafd geweest, of zijn het nog
 
hmm

meer spiergroei en hogere vetbranding met de GH stack, is dat niet tegenstrijdig?

het is geen dure stack, dus zou het proberen waard zijn misschien.
 
GABA is inderdaad een remmende neurotransmitter waarvan de werking versterkt wordt door benzodiazepines.Daarom dacht ik eigenlijk dat het nemen van GABA,als het al in het centraal zenuwstelsel komt,te vergelijken is met diazepam...niet iets waarvan je verwacht dat het direct verbetering geeft van je trainingsresultaten...

Is het nu zo dat het verhogen van GH een effect is wat daar los van staat?

En hoe zou het zijn in vergelijk met aminozuren? GABA is eigenlijk ook een soort aminozuur en AZ vehogen toch ook GH?
 
graag nog wat meer nutigge ervaringen / meningen / bronnen over GABA aub.


dat je ghb niet moet gebruiken voor bodybuilding doeleinden is toch duidelijk, niet? het werd vroeger gebruikt als verdovend middel bij operaties (anesthesie). Waarom denk je dat ze het nu niet meer gebruiken?

even logisch denken?


dus gelieve weer on topic over de GABA aub. ;)
 
ghb is een killer drugs,, adviseer dat dus niet, en ja ik weet waar ik het over heb , ik zal er niet over uitwijden, maar begin daar dus niet aan, Het is niet zo onschuldig als sommige beweren

:roflol: :roflol:
Onderbouw het dan verder. Met studies en niet je drugsprobleem aan ons uitleggen...


Die capsules doen verder niets.
Ghb triggert genoeg

Er zijn weinig middelen bekend die hetzelfde effect als GHB op de GH-afgifte tijdens de slaap hebben. De meeste slaapmiddelen remmen de SWS, ghb stimuleerd de aanmaak

Een diagram van de groeihormoonconcentraties van een vrouw van 54 die te weinig groeihormoon aanmaakt. Daarnaast of eronder, zie je dezelfde vrouw die elke qvond 3 gr ghb heeft genomen, 2 weken op een stuk

edit: diagram werkt niet :scratch:

Verlies van spiermassa en kracht, meer vet en minder slaap. Dat staat je te wachten als je ouder wordt. Volgens Amerikaanse onderzoekers zijn dat de gevolgen van het inzakken van je aanmaak van groeihormoon. Met GHB is er wat aan te doen. Denken ze

Maar omdat ghb illegaal is zullen we toch maar die capsules moeten nemen omdat we zeker niet in aanraking zullen komen met het gevaarlijke drugsmilieu

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
gaat het hiet over GABA of GHB? ik kan niet meer volgen.
 
Jah waardoor heel het topic eigenlijk nutteloos is geworden?

Ik zal maar eens kijken, voor zover ik wist was GABA bedoeld voor mensen die ongelukkig zijn? :)
 
gaat het hiet over GABA of GHB? ik kan niet meer volgen.

gaba is zoals je kunt lezen een onderdeel van ghb. Heeft dus wel degelijk met elkaar te maken

Gamma amino boterzuur, of zoals bekent GABA, verdween bijna net zo snel van het toneel als dat het kwam. Dit tegelijkertijd met de introductie van zijn grotere broer GHB, waaruit GABA is onttrokken
 
Jah waardoor heel het topic eigenlijk nutteloos is geworden?

Ik zal maar eens kijken, voor zover ik wist was GABA bedoeld voor mensen die ongelukkig zijn? :)

Als GABA echt werkt dan is het wel bijzonder goedkoop, daarom heb ik een beetje m'n twijfels.
 
Leden die beweren dat het topic ontspoord is door ghb, begrijpen het hele plaatje niet.

GHB is een stofwisselingsproduct (metaboliet) van GABA en daarom een in het lichaam voorkomende (endogene) stof. GHB mag, zelfs bij zeer hoge dosering, worden beschouwd als een relatief niet giftige drug. Het kan moeiteloos door het lichaam worden omgezet, er komen geen giftige afbraakstoffen vrij en het heeft geen schadelijke effecten op nieren en lever.

GHB (vermoedelijk ook neurotransmitter) heeft affiniteit voor 2 receptoren; de GABA receptor en de GHB specifieke receptor.

Over de capsules of tabletten (supllement):

Omdat GABA niet makkelijk door de bloedbarrière heen komt (maw het komt niet makkelijk in de hersenen via de bloedsomloop), wordt bijna al het GABA wat in de hersenen gevonden wordt ook daar aangemaakt. Vanwege die reden kan men niet verwachten dat met supplementeren van GABA het GABA niveau zal toenemen in hersenen.

Daarom, heb ik al eerder gezegd, GHB
 
zijn we het uiteindelijk toch nog ergens over eens geworden :D
 
Back
Naar boven