AndroidHealthClinic

GABA (Gamma-Amino Butyric Acid) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AlexvanM

Dutch Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
333
Waardering
2
Wie heeft er ervaring met GABA??


Ik wil het evt gaan gebruiken omdat ik altijd moeite heb om in te slapen.
Zijn er misschien noch bijwerkingen ofzo?

Hier wat info over gaba:

Wat doet het?
GABA is een natuurlijk kalmerend en anti-epileptische stof in de hersen die gemaakt wordt van het aminozuur glutamine en glucose. Omdat GABA niet makkelijk door de bloedbarrière heen komt (maw het komt niet makkelijk in de hersenen via de bloedsomloop), wordt bijna al het GABA wat in de hersenen gevonden wordt ook daar aangemaakt.1 Vanwege die reden kan men niet verwachten dat met supplementeren van GABA het GABA niveau zal toenemen in hersenen. Twee dokters raporteerden dat GABA baat kan hebben bij het behandelen van verschillende hersen aandoeningen, inclusief epilepsie en schizophrenie.2 Deze raporten worden niet ondersteund door klinische onderzoeken. Een hoge inname van GABA liet een beduidende toename zien in groeihormoon niveaus (bij een enkele inname van 5 gram) en prolactin (dagelijkse inname van 18 gram gedurende 4 dagen) bij een studie met mensen

GABA maakt slaperig. Sommige gebruikers nemen het 's avonds om hun groeihormoonspiegels te verhogen. Dat werkt niet. De GABA-agonist Gabaxol doet bij een dosering van 15 milligram niets met de afgifte van ACTH, cortisol, prolactin en groeihormoon. Toch is er iets te zeggen voor het gebruik van GABA voor je naar bed gaat. GABA-gebruikers slapen vaster, hebben een dieper REM-slaap en zijn uitgeruster als ze opstaan. Zeker voor oudere sporters - en niet-sporters ook, trouwens - die minder goed slapen is GABA misschien een idee.
 
Ik...gama werkt goed. Je slaapt goed, ik voelde zelfs dat mn lichaam helemaal een soort van ging tintelen 10min na inname. Slapen als een gek, en super vast.
Ik raad je aan NOOIT grote overdoseringen te nemen. Bij giga dosering kan je nl in coma raken...
 
Dit zou mn iname zijn:
Aanbevolen hoeveelheid: Een theelepel (2-3 gram) 15 minuten voor het slapen gaan, op een lege maag en opgelost in water, thee of vruchtensap. Na twee dagen inname, een dag overslaan.

Moet dit perse op een lege maag? Want ik eet altijd voor het slapen nog iets dus dan zal mn maag niet leeg zijn :(
 
Probleem met gaba is dat het moeilijk de hersenbariere paseert.GHB lukt dat wel.Maar das ook weer niet aan te raden.

Toch blijkt gaba in normale doseringen iets op je gh te werken.

Heb het zelf ook weleens gebruikt of het werkte tjah moeilijk te zeggen.Gebruik nu ZMA en dat bevalt me beter.
 
Jup, kan zijn...maar je gaat ZMA toch niet met GABA vergelijk he!?

Btw, neem 5 gram voor het slapen gaan...en idd als het ff kan op een nuchtere maag. Dan voel je het binnen enkele minuten...
 
Nee vergelijken is niet echt logisch...

Maar als je iets wil hebben voor je gh zou ik voor zma kiezen.
 
kvind allebei de producten hun geld niet waart, koop melatonin ofzo werkt beter.
 
hij heeft moeite met inslapen. is dus niet van plan iets met zn gh te doen (zou misschien een leuke bijkomstigheid zijn). Heb eveneens een slaapprobleem (inslapen moeilijk, en slaap vaak gem. uurtje of 5) dus zou daar evt. iets voor willen nemen.

Het probleem met dat gaba is dus dat het op een lege maag moet. een beetje bber heeft dat niet! Maar wat als je het bv. een uur voor het slapen neemt. Dan eet je je bakje kwark. Duurt het dan langer voor dat gaba wordt opgenomen?(Daarom dat uur vantevoren) of werkt het dan helemaal niet?
 
Als je GABA met ander eiwit rijk voedel neemt werkt het niet tot minder omdat de er meer aminozuren in je bloed zitten waardoor de GABA de hersenbariere niet/minder goed kan doorkomen.

Mischien is het goed om met ZMA te combineren.
 
any thoughts on GLA? Schijnt je vetverbranding enorm te stimuleren 's nachts als je het neemt voordat je slaapt, op nuchtere maag....

Over GABA, volgens mij is het een nuttiger supplement dan ZMA...

Toch zijn onderzoeken vaak gedaan op personen met chronische tekorten aan zink/magnesium/laag testosterson gehaltes etc. etc. Dus niet echt representatief voor de doorsnee BB'er.....
 
als je gaba wil gebruien samen met eiwitten moet je een halkf uur voor het slapen gaan eiwitten gebruiken(shake) en dan vlak voor het slapen een dubbele dosering nemen zodat het de hersen bariere kan doorkomen.....
a,s het voor het slapen is kan je ook melatonine nemen... en goedkope en goede gaba is 15 euro voor een potje van gotic nutrition..
 
gaba persoonlijk nog niet gebruikt maar hoor der weinig goed s overhttp://www.ergogenics.org/gaba.html
lees dit stuk maar moet hele hoge doserings gebruiken anders werk t het niet
 
martijn, als je gaba neemt voor het slapengaan, moet je minstens 3uur voordien geen eiwitten hebben genomen en geen half uur.
 
Over Gaba

Ik heb een hele tijd GABA gebruikt.
Je merkt niets van gh verhoging of dat je zwaarder word of gespierder.
Maar je voelt een tinteling door je lichaam na 15 minuten.
Vooral wanneer je gaat liggen.
Ook word je heel even kortademig.
Dit zijn alleen de bijwerkingen van Gaba en zijn niet ernstig of blijven.
Je slaapt er iets vaster door en ik droom heel veel door GABA.
Wat veel beter zou werken is een supplement die je eigen Gaba aanmaak triggert .
Gaba doet bij inname niet wat je eigen gaba doet omdat het gewoon niet op de juiste plek doordringt en in combinatie met bepaalde aminozuren zelfs helemaal NIETS doet.
Ik vindt gaba veelste duur voor wat het doet.
Netzoals HMB dat gewoon niets doet met spieropbouw.
Maar je wilt GABA gebruiken om beter te slapen en niet om spieren op te bouwen......
Koop iets wat goedkoper is en net zo goed werkt zou ik zeggen.
Zoek informatie over slaapproblemen op op internet.
En wat bij mij goed werkt is een glas warme melk en een banaan voor het slapen.
En natuurlijk elke dag op het zelfde tijdstip gaan slapen.
Zo breng je je natuurlijke slaapcyclus weer in orde en betaal je je niet scheel aan de zweetvoetenlucht van Gamma Amino Boterzuur.
 
dirk als je het vlak voor het slpane gaan neemt is de eiwit nog lang niet verteerd(zolang het geen why is) en door de hogere dosering komt het wel door de hersen bariere heb het zelf geprobeerd
 
Ik gebruik GABA.. en het is het eerste produkt wat ik voel werken.

15min na het te hebben ingenomen, gaat mijn hartslag en ademhaling 5 min omhoog en begint mijn hele lichaam te tintelen.
Het is een hele aparte ervaring.. Heerlijk..
 
probeer anders GammaHydroxyButyraat.

:nana:
 
D. zei:
probeer anders GammaHydroxyButyraat.

:nana:

GammHydroxyBOTERZUUR :)

Maar daarvan voel je idd ook ZEKER dat het werkt :)
 
GHB is alleen ff 10X heftiger (daardoor niet minder leuk ;) )
 
Kun je trouwens niet gewoon die GABA naar binnen gooien,, en dan na +/- 10 minuten je eiwitten dr bij mikken ?!
 
Back
Naar boven