XXL Nutrition

Gal Ferreira Yates

  • Topic starter Lork
  • Startdatum
  • Reacties 73
  • Weergaven 29K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Prachtig lichaam, maar die stem kan echt niet! :eek:
 
Kom op Big T wil je nu zeggen dat de smith squat niet functioneel is haha best raar dat mijn quads dan 75 cm op 8 % bf zijn.

Jij was toch die conjo die in dat andere topic machines zo aanprees boven free weights?
 
Oké ik squat ook niet in de Smith, maar lunges vind ik er altijd erg lekker in gaan.

Squat spreek je de meeste vezels mee aan, althans dat is toch wat de EMG studie laat zien? Maar betekend dat ook dat je elke vezel tot in het diepst van je spier maximaal prikkelt? Soms is isoleren goed om dat voor elkaar te krijgen. Alleen maar squatten voor je benen vindt ik te weinig. Misschien voor een beginner niet, maar een ervaren atleet heeft variatie in stimulatie nodig. Mijn ervaring is dat je bijvoorbeeld je quadriceps niet maximaal kan stimuleren door alleen te squatten. Uiteindelijk faal je omdat je techniek gaat lijden onder het gewicht. Dat ga je compenseren door andere spiergroepen meer te belasten.

Een onnatuurlijk ROM schadelijk .. Dan zouden we alle machines nooit meer moeten aanraken?
De EMG laat duidelijk zien dat de parallel squat de quadriceps het meest belast. Ik denk dat elke serieuze BB ook wel kan beamen dat de losse parallel squat een quadriceps-sloper is. Ik weet dat ik die ervaring zeker heb.

Als isolatie-oefening zou je dus beter voor de seated extension gaan.

Niet alle machines forceren je in een slechte ROM, dat zei ik niet. Ik zei dat de smith dat doet. De machine laat je toe om een compound oefening te doen, maar houdt geen rekening met het feit dat je beperkt bent in je bewegingsvrijheid. Het is niet normaal voor je rug om in een kaarsrechte lijn een gewicht van de grond te heffen.

Kom op Big T wil je nu zeggen dat de smith squat niet functioneel is haha best raar dat mijn quads dan 75 cm op 8 % bf zijn.
Met een slechte oefening kan je ook groeien. Met een betere oefening beter.
 
Oké mijn ervaring is dat ik mijn quads harder kan frituren op de leg press dan op de squat. Ik squat wel, maar het is niet mijn favoriete been oefening. En daarnaast is het voor volledig ontwikkelde benen belangrijk dat je je benen van alle kanten aanvalt. Dus niet domweg alleen maar squatten. :)
 
Oké mijn ervaring is dat ik mijn quads harder kan frituren op de leg press dan op de squat. Ik squat wel, maar het is niet mijn favoriete been oefening. En daarnaast is het voor volledig ontwikkelde benen belangrijk dat je je benen van alle kanten aanvalt. Dus niet domweg alleen maar squatten. :)

T zegt toch niet dat je alleen moet squatten..
Alleen dat het de beste oefening is.

Begrijpend lezen is lastig af en toe.
 
Oké mijn ervaring is dat ik mijn quads harder kan frituren op de leg press dan op de squat. Ik squat wel, maar het is niet mijn favoriete been oefening. En daarnaast is het voor volledig ontwikkelde benen belangrijk dat je je benen van alle kanten aanvalt. Dus niet domweg alleen maar squatten. :)

Yep, squat zie ik als basis, maar daarnaast een SLD, eventueel leg press en een paar isolatie-oefenigen voor hams, quads en kuiten zijn wel nodig imo.
 
Jij was toch die conjo die in dat andere topic machines zo aanprees boven free weights?

Nee ik zei alleen dat het onzin is om te zeggen dat machines geen enkele toegevoegde waarde hebben m.b.t.bb gerichte krachttraining.

Tuurlijk free weights zijn de basis altijd al geweest maar je ziet het vaak genoeg bij de pro,s dat machines vaak worden toegepast in hun kracht trainings schemaas.

Ik squat enkel en alleen in de smith omdat ik met mijn lengte moeite heb stabiel te blijven bij echt diep squaten met veel gewicht.
 
T zegt toch niet dat je alleen moet squatten..
Alleen dat het de beste oefening is.

Begrijpend lezen is lastig af en toe.

Lees mijn post en die van T nog eens en let dan op het stukje over quadriceps stimulatie.
 
Nee ik zei alleen dat het onzin is om te zeggen dat machines geen enkele toegevoegde waarde hebben m.b.t.bb gerichte krachttraining.

Tuurlijk free weights zijn de basis altijd al geweest maar je ziet het vaak genoeg bij de pro,s dat machines vaak worden toegepast in hun kracht trainings schemaas.

Ik squat enkel en alleen in de smith omdat ik met mijn lengte moeite heb stabiel te blijven bij echt diep squaten met veel gewicht.

Bij 1m93? Damn dan ben ik echt ****ed met 2m:p.

Ok dan kwamen je posts in dat andere topic anders over op mij dan je bedoelde. Tuurlijk gebruiken pro's machines met goed resultaat.
 
Yep, squat zie ik als basis, maar daarnaast een SLD, eventueel leg press en een paar isolatie-oefenigen voor hams, quads en kuiten zijn wel nodig imo.

Oké dan zijn we toch bij een conclusie gekomen. De squat is zeker een basis oefening, net als alle vrijegewichts oefeningen. Walking lunges blijf ik ook een erg goede beenoefening vinden.
 
De EMG laat duidelijk zien dat de parallel squat de quadriceps het meest belast. Ik denk dat elke serieuze BB ook wel kan beamen dat de losse parallel squat een quadriceps-sloper is. Ik weet dat ik die ervaring zeker heb.

Als isolatie-oefening zou je dus beter voor de seated extension gaan.

Niet alle machines forceren je in een slechte ROM, dat zei ik niet. Ik zei dat de smith dat doet. De machine laat je toe om een compound oefening te doen, maar houdt geen rekening met het feit dat je beperkt bent in je bewegingsvrijheid. Het is niet normaal voor je rug om in een kaarsrechte lijn een gewicht van de grond te heffen.


Met een slechte oefening kan je ook groeien. Met een betere oefening beter.

Gelukkig doe ik dan nog wel los squaten tot enkel parralel en heb ik tot nu toe nog een pr op de legpress staan van 6 x 700 kg.
Ik ben het het iig niet eens met jouw mening dat squatten in desmith slecht is en disfunctioneel.
Maargoed jij zal het wel beter weten dan de huidige mr olympia.
 
Bij 1m93? Damn dan ben ik echt ****ed met 2m:p.

Ok dan kwamen je posts in dat andere topic anders over op mij dan je bedoelde. Tuurlijk gebruiken pro's machines met goed resultaat.

Dat is denk ik het verschil met powerlifters. Bodybuilder kijken naar hun lichaam en willen dat veranderen. En iets veranderen lukt niet door hetzelfde te doen. Een powerlifter / strongman maakt zich over het algemeen niet zo druk over de looks .. Uiteindelijk komen kracht en spiermassa ook niet van enkel één oefening.

Heeft hier iemand trouwens ervaring met squatten in zo'n ding? Wij hebben er eentje staan maar ik heb hem nooit echt geprobeerd. Misschien wel de moeite waard..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Bij 1m93? Damn dan ben ik echt ****ed met 2m:p.

Ok dan kwamen je posts in dat andere topic anders over op mij dan je bedoelde. Tuurlijk gebruiken pro's machines met goed resultaat.

Mmm mssh kan jij wel zo goed diep met je lengte maar ik raak dan uit balans ook trouwens met een verhoging onder me enkels.

Ik neem iig niet meer het risico om in diepe stand me balans echt kwijt te gaan raken lijkt me toch vervelend met 200+ kg op je rug.
 
Gelukkig doe ik dan nog wel los squaten tot enkel parralel en heb ik tot nu toe nog een pr op de legpress staan van 6 x 700 kg.
Ik ben het het iig niet eens met jouw mening dat squatten in desmith slecht is en disfunctioneel.
Gewicht op LP zegt weinig, elke LP is anders.

Ok, onderbouwing?

Maargoed jij zal het wel beter weten dan de huidige mr olympia.
Argumentum ad verecundiam. De vorige Mr O deed losse squats en had betere benen.

Maar back on-topic graag.
 
Zoals wel bekend heeft iedereen een eigen voorkeur en haalt iedereen ook andere resultaten uit bepaalde trainingsprincipes. Laten we vooral niet vergeten dat er geen perfecte formule bestaat.
 
Dat is denk ik het verschil met powerlifters. Bodybuilder kijken naar hun lichaam en willen dat veranderen. En iets veranderen lukt niet door hetzelfde te doen. Een powerlifter / strongman maakt zich over het algemeen niet zo druk over de looks .. Uiteindelijk komen kracht en spiermassa ook niet van enkel één oefening.

Heeft hier iemand trouwens ervaring met squatten in zo'n ding? Wij hebben er eentje staan maar ik heb hem nooit echt geprobeerd. Misschien wel de moeite waard..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hmm ik interpreteerde het alsof hij machine sobven free weights stelde en dat lijkt me ook voor een BBer niet de bedoeling.
Ik probeer trouwens wel gewoon goede 'looks' te houden als in niet teveel BF en goede/complete spierontwikkelling, maar ik heb gewoon een schijthekel aan apparaten:p.

Ik heb wel eens op zo'n ding gesquat ja, terwijl je achteruit hangt. Ik stond bijn te janken in dat ding, als je hem doet zoals wij deden (flink achteruitleunend) dan brandt het in je quads als een malle. Gmen heeft zo'n ding thuis, die heeft het wel vaker gedaan dan ik.
 
Back on topic: lekker kontje. In hoeverre zij wel of niet 100% door moeder natuur deze vormen heeft verkregen neemt niet weg dat ik haar zou doen. :thumbup:

Hmm ik interpreteerde het alsof hij machine sobven free weights stelde en dat lijkt me ook voor een BBer niet de bedoeling.

Ik heb wel eens op zo'n ding gesquat ja, terwijl je achteruit hangt. Ik stond bijn te janken in dat ding, als je hem doet zoals wij deden (flink achteruitleunend) dan brandt het in je quads als een malle. Gmen heeft zo'n ding thuis, die heeft het wel vaker gedaan dan ik.

Oké nice nu ga ik hem zeker eens proberen! Thnx. :)
 
Als je het geluid uitzet dan is het goed te doen. :D
 
Back
Naar boven