MuscleMeat

Game/goede dekstop

Bezoekers in dit topic

En dan zo'n cheap ass moederbord van ASrock? Neem gewoon een ASUS of MSI.

Die ASUS'en overclocken ook nog eens als een malle.
Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat is het voordeel van een duur moederbord behalve dat er misschien meer geheugen en pci sloten op zit?
 
Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat is het voordeel van een duur moederbord behalve dat er misschien meer geheugen en pci sloten op zit?

Je beantwoord je vraag een beetje zelf :p BUS & PCI snelheid zijn vaak een beperkende factor. Je kan nog x aantal snel geheugen of een
videokaart hebben, maar als je moederbord niet mee wilt, ben je er niks mee.
 
Je beantwoord je vraag een beetje zelf :p BUS & PCI snelheid zijn vaak een beperkende factor. Je kan nog x aantal snel geheugen of een
videokaart hebben, maar als je moederbord niet mee wilt, ben je er niks mee.
Dus dan past de videokaart er wel op maar dan kan ie z'n snelheid niet kwijt oid?
 
Dus dan past de videokaart er wel op maar dan kan ie z'n snelheid niet kwijt oid?

Yep. Of toch in beperkte maten. Ook voor bv een Asus moederbord, kan je een I5 processor rustig overklokken tot een I7.
En dat kost je helemaal niks tov daadwerkelijk de processor kopen.
 
Een videokaart zal geen moeite hebben met de connector op een moederbord. Zelfs de PCIe 3.0 x8 slot kan een nieuwe videokaart prima aan, en die heeft de helft van de bandbreedte t.o.v. PCIe 3.0 x16. Veel belangrijker zijn de VRMs en de inputs die je nodig hebt. Sommige moederborden hebben slechte/geen VRM heatsinks waardoor dat te heet kan worden en een bottleneck kan worden voor je high-end processor.
 
En dan zo'n cheap ass moederbord van ASrock? Neem gewoon een ASUS of MSI.

Die ASUS'en overclocken ook nog eens als een malle.
Hij draait al even en zie geen reden om een ander moederbord te nemen tbh. Ik heb meer dan genoeg USB slots, alles draait als een malle en ziet er mooi uit. Op lange termijn wil ik nog keertje 2x8gb ram erbij drukken, puur omdat het kan. Extra 1tb m2 SSD, ook al zit m'n huidige nog lang inet vol. En ooit een keer dikkere processor. Voor de rest ben ik tevreden.

Alles draait mooi, RGB ook eindelijk werkend. Al blijf ik er bij dat windows wel gaar is na 2 jaar op mac gewerkt te hebben. C++ error hier, DirectX error daar, game die random crasht omdat je browser open hebt staan enzo.. En RGB is leuk, maar heb nog steeds niet het kleurenschema gevonden wat ik wil draaien. :roflol: Constant switchen tussen van alles en nog wat.
 
Extra 1tb m2 SSD
Ben ik de enige die denkt dan je SSD puur wil voor OS en 1 a 2 games? De rest pleur ik wel op een normale HD. Of ben ik cheapskate? :D

windows wel gaar is na 2 jaar op mac gewerkt te hebben
Maar op windows kun je games spelen en heb je voor hetzelfde geld een super dikke pc, dat maakt windows voor mij al jaren superieur aan mac.

Dev werk daarentegen en een bedrijf dat mijn laptop koopt zou ik altijd kiezen voor UNIX/LINUX systemen want die zijn beter daarvoor. Geld speelt dan geen rol he :D
 
Ben ik de enige die denkt dan je SSD puur wil voor OS en 1 a 2 games? De rest pleur ik wel op een normale HD. Of ben ik cheapskate? :D
Tegenwoordig zijn SSD kaarten zo goedkoop dat je beter gewoon daar al je bestanden erop kan gooien. Misschien een externe HDD voor back ups te maken imo.
 
Ben ik de enige die denkt dan je SSD puur wil voor OS en 1 a 2 games? De rest pleur ik wel op een normale HD. Of ben ik cheapskate? :D


Maar op windows kun je games spelen en heb je voor hetzelfde geld een super dikke pc, dat maakt windows voor mij al jaren superieur aan mac.

Dev werk daarentegen en een bedrijf dat mijn laptop koopt zou ik altijd kiezen voor UNIX/LINUX systemen want die zijn beter daarvoor. Geld speelt dan geen rol he :D
Ik heb 70 euro ofzo betaald voor een 1tb m2 ssd, dus HDD begin ik niet meer aan voor dat geld. Voorheen waren SSD's veel duurder, maar nu is het niet meer waard om een HDD te kiezen imo.

Mijn werk draait het beste op een mac (magento development). Windows gebruik ik nu prive, werkt prima alleen in het beginn hd ik toch aardig wat gezeik met drivers en weet ik het wat.
 
Of ben ik cheapskate?
Dit. :D Ik heb een 4tb hdd voor al m'n RAW foto's en blurays, verder 3tb aan ssd's voor games en meuk. 2 jaar terug op marktplaats een gesealde 1tb 970 EVO op de kop kunnen tikken voor 70,-. Verder heb je voor 80 een 1tb SATA SSD tegenwoordig, das geen geld. Maar de luxe van een NVMe is ook niet verkeerd, best vermakelijk om grote bestanden uit te pakken of van schijf te wisselen met een paar GBps.
 
Back
Naar boven