AndroidHealthClinic

Game laptop

Bezoekers in dit topic

JoertjuH

kansloos
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
3.824
Waardering
401
Lengte
1m95
Massa
116kg
Ik heb totaal geen verstand van de technische gegevens van computers of laptops. Hoop daarom dat jullie mij een handje kunnen helpen.

Ik zoek een laptop waar ik alle games van nu, en de aankomende spellen zoals cod mw3 op kan spelen. Het liefst ook spellen die volgend jaar en het jaar er op uit komen :) Zat een beetje rond te kijken en kwam bij alienware terecht. Bij alienware kan je 4 laptops kiezen die je daarna alsnog zelf samen moet stellen.
Heb maar op een paar dingen geklikt, en kwam toen hier op uit:

Inbegrepen bij uw systeem:

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Alienware M17x Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2860QM (2.50 Ghz, 8MB, 4C)
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
16384MB (4x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel
640 GB – Twee SATA-harde schijven (2 x 320 GB), RAID 0, "Stripe" (7.200 rpm)
44 cm(17,3-inch) WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven)
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR
9-cel lithium-ion hoofdbatterij
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 36 maanden - Nederlands
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-bescherming


Ik heb geen idee of dit goed is, of dat dit misschien te veel van het goede is.
Deze samenstelling is in ieder geval rond de 3000 euro.

Zijn er misschien andere merken waar ik beter naar kan kijken?
mijn budget ligt tussen de 2 en 3000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb totaal geen verstand van de technische gegevens van computers of laptops. Hoop daarom dat jullie mij een handje kunnen helpen.

Ik zoek een laptop waar ik alle games van nu, en de aankomende spellen zoals cod mw3 op kan spelen. Het liefst ook spellen die volgend jaar en het jaar er op uit komen :) Zat een beetje rond te kijken en kwam bij alienware terecht. Bij alienware kan je 4 laptops kiezen die je daarna alsnog zelf samen moet stellen.
Heb maar op een paar dingen geklikt, en kwam toen hier op uit:

Inbegrepen bij uw systeem:

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Alienware M17x Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2860QM (2.50 Ghz, 8MB, 4C)
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
16384MB (4x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel
640 GB – Twee SATA-harde schijven (2 x 320 GB), RAID 0, "Stripe" (7.200 rpm)
44 cm(17,3-inch) WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven)
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR
9-cel lithium-ion hoofdbatterij
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 36 maanden - Nederlands
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-bescherming


Ik heb geen idee of dit goed is, of dat dit misschien te veel van het goede is.
Deze samenstelling is in ieder geval rond de 3000 euro.

Zijn er misschien andere merken waar ik beter naar kan kijken?
mijn budget ligt tussen de 2 en 3000 euro.

XD mw3 wordt echt niet zwaar ofzo, heb je echt een laptop nodig? ik zou namelijk voor pc gaan scheelt bakken met geld en je hebt echt betere prestaties. en je zult toch niet lang kunnen gamen zonder dat je hem in het stopcontact doet. desnoods zou ik een pc voor het gamen en een laptop voor je mobiele zaken kopen.
 
Moet echt een laptop hebben. Ben namelijk niet vaak thuis :) Dan kan ik wel een pc kopen, maar die zie ik dan nooit.
 
Moet echt een laptop hebben. Ben namelijk niet vaak thuis :) Dan kan ik wel een pc kopen, maar die zie ik dan nooit.
ah ok, tja wat het is is dat als je gaat gamen de batterij erg snel leeg. dus ik weet niet of je veel aan die goede hardware hebt dan.
 
Misschien eens rondkijken bij andere merken, kan je dezelfde specs krijgen voor minder?
En is het alleen voor te gamen?

Want dit zal zeker wel een paar jaar makkelijk mee kunnen draaien.
 
ah ok, tja wat het is is dat als je gaat gamen de batterij erg snel leeg. dus ik weet niet of je veel aan die goede hardware hebt dan.

Ben ook niet van plan dat ding te gebruiken zonder spanning uit de muur. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Misschien eens rondkijken bij andere merken, kan je dezelfde specs krijgen voor minder?
En is het alleen voor te gamen?

Want dit zal zeker wel een paar jaar makkelijk mee kunnen draaien.

Niet alleen voor het gamen, wil er ook gewoon films op kijken, internetten en muziek luisteren enzo..

Is er een site waar ik makkelijk kan kijken of er andere laptops zijn met dezelfde specs?
 
Ben ook niet van plan dat ding te gebruiken zonder spanning uit de muur. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.



Niet alleen voor het gamen, wil er ook gewoon films op kijken, internetten en muziek luisteren enzo..

Is er een site waar ik makkelijk kan kijken of er andere laptops zijn met dezelfde specs?
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html kun je filteren op onderdelen. echt een goede site met vergelijkingen van game laptops kan ik niet vinden. zou ook naar merken als asus kijken, alienware betaal je altijd te veel voor wat je krijgt.

---------- Post toegevoegd Sat 17 Sep 2011 om 22:10 ----------

met deze kun je ook prima vooruit http://tweakers.net/pricewatch/289423/asus-g74sx-tz019v.html#tab:info en scheelt een hoop geld t.o.v die alienware. die alienware heeft ook 16 gb ram wat nergens op slaat want je gebruikt bijna nooit meer dan 4gb en voor gamen heb je dat al helemaal niet nodig.

de videokaart in de asus is zeer goed, http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0.html ( als je een beetje naar beneden scrollt zie je dat hij de nieuwste games makkelijk aanka) hier kun je nog echt wel een tijdje mee door, verder is de processor goed, de ram prima (8gb ddr3) de hdd is een beetje aan de slome kant maar voor games als cod meer dan genoeg. ik zou voor deze gaan. ipv de alienware, en desnoods over een aantal jaren een nieuwe kopen.
 
Laatst bewerkt:
ik zou 1 hd vervangen voor een ssd ,zoveel sneller!
 
ik zou 1 hd vervangen voor een ssd ,zoveel sneller!
en zoveel duurder. ssd is nog in ontwikkeling zou er nog even mee wachten en met een hdd kun je nog wel eventjes door.
 
Ik zou ook eens bij bto kijken (bto.eu). Kun je zelf samenstellen, ook kun je bij dell laptop configureren. Alleen om te kijken als het ergens anders goedkoper kan, want dit zijn super specs.
 
Zelf samen stellen is dus een probleem :P ik heb geen idee wat ik nu allemaal gekozen heb en wat nou wel of niet goed is..
 
moet je eens naar videobenchmark.net gaan, daar staan al de beste videokaarten, die zijn getest, hoe hoger het in de lijst staat des te beter het is. Je kunt daar ook de processors vinden.

Ik zou in ieder geval een i7 processor erin zetten, en min 8 gb werkgeheugen. Ssd harde schijf maakt een laptop ook een stuk sneller, is alleen wat duur.
 
Oke, thanks man! Ga even kijken :D
 
en zoveel duurder. ssd is nog in ontwikkeling zou er nog even mee wachten en met een hdd kun je nog wel eventjes door.
Hier ben ik het niet mee eens, als je tussen de 2000-3000 euro aan een laptop uitgeeft kan er echt wel 150 euro vanaf voor bijvoorbeeld een Crucial M4 van 120 GB waar je OS, belangrijkste programma's en redelijk wat games op kunnen.

Als je eenmaal een SSD hebt gehad dan wil je echt nooit meer terug, grootste upgrade die je aan een PC kunt doen.
 
Hier ben ik het niet mee eens, als je tussen de 2000-3000 euro aan een laptop uitgeeft kan er echt wel 150 euro vanaf voor bijvoorbeeld een Crucial M4 van 120 GB waar je OS, belangrijkste programma's en redelijk wat games op kunnen.

Als je eenmaal een SSD hebt gehad dan wil je echt nooit meer terug, grootste upgrade die je aan een PC kunt doen.
geef ik je groot gelijk in, op een gegeven moment wordt je hd de bottleneck.

ik vind het nog steeds een beetje een raar idee, zon beest op een accu.

ohja en alvast een tip. laat hem niet op de oplader staan als hij vol is en je gebruikt hem niet. zo heb ik namelijk mn batterij in een korte tijd verdoet en nu gaat hij nog maar 20 minuten mee :(

---------- Post toegevoegd Sun 18 Sep 2011 om 21:01 ----------

moet je eens naar videobenchmark.net gaan, daar staan al de beste videokaarten, die zijn getest, hoe hoger het in de lijst staat des te beter het is. Je kunt daar ook de processors vinden.

Ik zou in ieder geval een i7 processor erin zetten, en min 8 gb werkgeheugen. Ssd harde schijf maakt een laptop ook een stuk sneller, is alleen wat duur.
een i7 heb je echt niet nodig voor games en die benchmarks zijn getest met software van passmark geloof ik, maar de werkelijke prestaties in games kunnen nogal wat verschillen.
 
Back
Naar boven