AndroidHealthClinic

Gamepc/Laptop/iMac?

  • Topic starter Brn
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 2K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

Ja, zeker een goede laptop. Maar dat kan je dan ook wel verwachten voor die prijs. Waarom niet gewoon een game pc en dan een wat lichtere laptop?
Of wil je persé een game laptop hebben?
Zal namelijk niet heel comfortabel zijn om zo een ding constant mee te sleuren.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Overigens is een 1TB HDD + 500 SSD overkill imo. We gaan toch steeds meer in de cloud werken, Office 365, Teams etc. Je hebt gewoon OneDrive o.i.d. Vind 1 TB opslag boven op die 500 SSD dan echt zonde.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Dank voor je antwoord. Ik kan op wonderbaarlijke wijze 1 Gratis product kiezen. Ik denk dat de hetgeen ik stuurde prijstechnisch wél de max is. Ik game vooral op PS4 dus wellicht is een goede tv ook wél een optie. Met een een desktop incl scherm neemt zo snel zoveel ruimte in..
 
Dank voor je antwoord. Ik kan op wonderbaarlijke wijze 1 Gratis product kiezen. Ik denk dat de hetgeen ik stuurde prijstechnisch wél de max is. Ik game vooral op PS4 dus wellicht is een goede tv ook wél een optie. Met een een desktop incl scherm neemt zo snel zoveel ruimte in..
Vind het altijd zo zonde als mensen een game laptop kopen. Een game PC met dezelfde specs is zoveel goedkoper. Maar ja als je 1 gratis product kan kiezen dan is het zeker een mooie keuze 😂.
Die specs zijn echt heel dik. Kon nergens het gewicht vinden maar een 17 inch laptop is meestal wel aan de zware kant. En vooral met wat voor hardware daar in zit.

Desktop neemt idd ruimte in beslag, aan de andere kant heb je dan wel een zieke PC om op te werken en te gamen. Ik vind zelf werken op een laptop niet chill. Maar ik weet niet waarom je voorkeur uit gaat naar een laptop? Veel reizen, school, werk of puur voor de ruimte?
 
Vind het altijd zo zonde als mensen een game laptop kopen. Een game PC met dezelfde specs is zoveel goedkoper. Maar ja als je 1 gratis product kan kiezen dan is het zeker een mooie keuze 😂.
Die specs zijn echt heel dik. Kon nergens het gewicht vinden maar een 17 inch laptop is meestal wel aan de zware kant. En vooral met wat voor hardware daar in zit.

Desktop neemt idd ruimte in beslag, aan de andere kant heb je dan wel een zieke PC om op te werken en te gamen. Ik vind zelf werken op een laptop niet chill. Maar ik weet niet waarom je voorkeur uit gaat naar een laptop? Veel reizen, school, werk of puur voor de ruimte?

inderdaad veel reizen, werk en de ruimte. Voordeel is denk ik met een desktop dat je nieuwere onderdelen zo kunt vervangen right?
 
Ik ben wel van de gaming laptops want vrijheid. Kan een prima desktop replacement zijn, gewoon op een leuk scherm aansluiten en je hebt dan meteen 2 schermen voor productiviteit. En anders op de bank gamen/werken.

Nadeel met de nvidia 20xx series is dat ze elk een iets zwakkere uitvoering zijn van hun desktop versie. Wat met de 10xx serie die ik nog heb niet zo was. Als je echt serieuze performance eisen hebt is dat iets om in de gaten te houden.

Kan nu een goed idee zijn om even te wachten op laptops met de nieuwe 30xx serie, en kijken hoe die daarin performen.

Voor desktop zijn die kaarten net uit, wel even reviews checken of een specifiek model en fabrikant geen babyziektes heeft.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Overigens is een 1TB HDD + 500 SSD overkill imo. We gaan toch steeds meer in de cloud werken, Office 365, Teams etc. Je hebt gewoon OneDrive o.i.d. Vind 1 TB opslag boven op die 500 SSD dan echt zonde.
Die 1tb heb je voor sommige dingen echt wel nodig. Games zijn ook idioot groot nu, 100+gb. Ik doe niet veel en heb altijd maar 1 game op de ssd staan en moet alle rest van games, data, videos naar de hdd verplaatsen vanwege ruimte gebrek.
 
inderdaad veel reizen, werk en de ruimte. Voordeel is denk ik met een desktop dat je nieuwere onderdelen zo kunt vervangen right?
Inderdaad kun je dan gewoon nieuwe CPUs en GPUs kopen wanneer betere uitkomen. Bij laptops kun je soms nog upgraden binnen de opties die je bij de aankoop had, maar geen upgrades doen naar latere generaties.

Zult de aller-allerbeste CPUs en GPUs ook niet in een laptop kunnen krijgen. Hebt dan wel bijvoorbeeld de 2080gtx, maar geen 2080 titan voor laptops. En natuurlijk geen meerdere GPUs. En desktop bied meer mogelijkheid om te overclocken en betere stillere koeling te gebruiken. Gaming laptop fans zijn wel een reden om altijd headphones bij te hebben.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Die 1tb heb je voor sommige dingen echt wel nodig. Games zijn ook idioot groot nu, 100+gb. Ik doe niet veel en heb altijd maar 1 game op de ssd staan en moet alle rest van games, data, videos naar de hdd verplaatsen vanwege ruimte gebrek.
Heb ik totaal geen last van, maarja als je alleen maar echt zware spellen wilt spelen kan ik het wel begrijpen. Externe HDD is ook altijd nog een optie.
Ik ben wel van de gaming laptops want vrijheid. Kan een prima desktop replacement zijn, gewoon op een leuk scherm aansluiten en je hebt dan meteen 2 schermen voor productiviteit. En anders op de bank gamen/werken..
Op de bank gamen lijkt mij alles behalve comfortabel met spellen die haalbaar zijn met die specs van zijn laptop. Ik zou geen CoD o.i.d gaan spelen op de bank.
Daarom imo kan je beter gewoon duizend euro spenderen in een mooie computer. Waar je gewoon echt goede spellen op kunt runnen. -/+ duizend euro in een laptop met een normale videokaart zodat als je iets van GPU-kracht nodig hebt je dit wel hebt maar geen overkill. (Bijv. Rendering van video's o.i.d)

En dan nog 1000 euro voor 2 goede monitoren (die je dan ook nog e.v.t zou kunnen gebruiken voor je PS4.)


Zoals je aangeeft met een laptop "upgraden" ben je echt heel beperkt. Hooguit je RAM/SSD & HDD.
Of je moet beginnen aan een externe GPU maar dat is kut.
Nu zal die laptop wel lang mee gaan maar toch.
En die fans inderdaad, die gaat echt klinken als een vliegtuig.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Ik speel alleen competitive shooters ging prima op de bank als je iets voor je muis hebt. Of met gamepad kan zelfs tot pro niveau.

1000 euro kom je met een desktop ook niet ver mee, alleen al een top videokaart is duurder dan dat.

Zit zelf te denken om elke 2 jaar een nieuwe laptop te kopen en de oude te verkopen. 2e hands prijzen voor goede gaming laptops zijn nog best zo eerlijk dat het verschil met een nieuwe niet onoverkombaar is. Eens berekenen of het vergelijkbaar is met om die tijd een top end desktop gpu+cpu upgraden.
 
Ik speel alleen competitive shooters ging prima op de bank als je iets voor je muis hebt. Of met gamepad kan zelfs tot pro niveau.

1000 euro kom je met een desktop ook niet ver mee, alleen al een top videokaart is duurder dan dat.

Zit zelf te denken om elke 2 jaar een nieuwe laptop te kopen en de oude te verkopen. 2e hands prijzen voor goede gaming laptops zijn nog best zo eerlijk dat het verschil met een nieuwe niet onoverkombaar is. Eens berekenen of het vergelijkbaar is met om die tijd een top end desktop gpu+cpu upgraden.

Nvidia gaat de prijzen weer omlaag gooien bij de nieuwere generaties omdat de verkoopcijfers zo hard tegenvielen toch? Had dat ergens gelezen weet niet meer waar. Weet ook niet in welke serie het was. Nvidia RTX 3080 is in ieder geval rete duur.
Ook is AMD flinke inhaalslag aan het maken als het gaat om processors. Scheelt ook weer een paar tientjes.

Ik heb zelf ook gewoon een laptop (met zelf gefabriceerde docking station set-up) i.p.v desktop. Maar vooral nu met corona is een goede desktop PC niet ongewenst. Met al dat thuiswerken.
 
30xx worden een slag goedkoper vergelijkbaar met 20xx inderdaad, dus zonde als je net een 2080 gtx kocht, maar alsnog is het absolute top model 3090 weer 1500 euro ofzo. :o

Wat mis je van een desktop setup?

IMG_20201025_132834.jpg
 
30xx worden een slag goedkoper vergelijkbaar met 20xx inderdaad, dus zonde als je net een 2080 gtx kocht, maar alsnog is het absolute top model 3090 weer 1500 euro ofzo. :o

Wat mis je van een desktop setup?

Bekijk bijlage 510486
Ik vind 2 ongelijke schermen heel onprettig werken (daarom heb ik ook alleen mijn monitor als scherm aanstaan via mijn laptop). Helaas heb ik geen 2 video uitgangen op mijn laptop zitten dus kan ook maar één scherm er op aansluiten :(.
 
Game laptops hebben meestal wel displayport en hdmi. Heb deze op displayport aangesloten omdat de resolutie van 1440p bij 144hz te veel is voor hdmi. Als het goed is kan 1080p 240hz wel op hdmi dus daar ga ik nog naar kijken voor een 2e monitor en dan de laptop ergens opzij leggen. Is inderdaad wel fijner.

Heb er geen ervaringen mee maar over usb is ook een optie, voor werk. Heb wel eens gekeken naar portable usb monitors om overal een 2e scherm mee naartoe te kunnen nemen. Maar lijkt me een beetje breekbaar :o
 
Game laptops hebben meestal wel displayport en hdmi. Heb deze op displayport aangesloten omdat de resolutie van 1440p bij 144hz te veel is voor hdmi. Als het goed is kan 1080p 240hz wel op hdmi dus daar ga ik nog naar kijken voor een 2e monitor en dan de laptop ergens opzij leggen. Is inderdaad wel fijner.

Heb er geen ervaringen mee maar over usb is ook een optie, voor werk. Heb wel eens gekeken naar portable usb monitors om overal een 2e scherm mee naartoe te kunnen nemen. Maar lijkt me een beetje breekbaar :o
Ja mijn laptop heeft USB-C en op de website van Coolblue stond dat die USB-C video uitgang ondersteunde. Kocht dus zo'n kabel voor 30 euro van USB-C naar HDMI. Blijkt die USB-C toch geen video uitgang support te hebben. Coolblue gebeld en toen hebben ze het aangepast op hun website.

Brn Even on-topic, als je een game laptop zou hebben met displayport en HDMI kun je je laptop inderdaad aansluiten op 2 schermen (als dat het budget nog trekt). Had ik even niet over nagedacht.
Dan heb je een dikke home-setup + dikke laptop voor onderweg. Win-win :D
 
Overigens is een 1TB HDD + 500 SSD overkill imo. We gaan toch steeds meer in de cloud werken, Office 365, Teams etc. Je hebt gewoon OneDrive o.i.d. Vind 1 TB opslag boven op die 500 SSD dan echt zonde.
Niet echt imo. Die shit is zo goedkoop dat je er niet op moet bezuinigen. Een beetje game kan al tegen de 100gb aan zitten. En juist die wil je op een SSD hebben draaien.
 
Niet echt imo. Die shit is zo goedkoop dat je er niet op moet bezuinigen. Een beetje game kan al tegen de 100gb aan zitten. En juist die wil je op een SSD hebben draaien.
Kan je beter een 1TB SSD hebben 🤓
 
Voor dat geld (3500) heb je een dikke game PC met een RTX3080, een lichte laptop en een PS5.
 
Zijn hier niet op gimmas broertje.
Koop ps5 en dikke tv erbij klaar.
Als je dan geen zin heb in games heb je tenminste nog dikke tv waar je wat aan heb.
Zoon pc die alleen maar stof staat te happen heb je niks aan.
Als je echt game nerd bent dan ist misschien wel waard.
Anders zonde geld.
 
  • Like
Waarderingen: Brn
Back
Naar boven