MuscleMeat

Gamma x PPL Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Om minder naar voren te leunen moet je de bar maximaal hoog in je nek leggen, een wijdere stance nemen met je tenen een beetje naar buiten wijzend en een verhoging onder je hak hebben in de vorm van kleine plates of squat schoenen (ik adviseer het laatste). Er zijn maar weinig mensen flexibel genoeg in de heupen en enkels om zonder zo’n verhoging recht te blijven. En je moet ook niet om tips vragen aan powerlifters als het om squatten gaat want die leunen bijna allemaal ver naar voor omdat dit de oefening makkelijker maakt. Voor bodybuilders is het dodelijk want je verplaatst een groot deel van de belasting van je quads naar je glutes en onderrug.
Ik heb al met die verhoging onder de hak gespeeld idd omdat ik soms met mn voeten nog een beetje van de grond af kom. Helaas geen filmpje van.
Betreft belasting verplaatsen, op de manier hoe ik nu squat voel ik bijna geen belasting in mn quads, glutes of onderrug tijdens mijn sets. Pas na mijn werksets hakt het erin.
Door lowbar voelt squatten veel natuurlijker aan voor mij tijdens het zakken, ook maak ik qua kracht nu progressie dus al zou ik op het moment meer glutes/onderrug pakken maakt me dit niet heel veel uit.
 
1609002461298.png

Dit is overigens mijn BarPath.
Tot zekere diepte wel een rechte lijn maar aan het einde leun ik meer naar voren. Geen idee of dit kwaad kan voorderest.

 
Gisteravond was heel gezellig, wel heel m'n bek naar de tyfus door de zooi dus eten is nog een opgave.
Ook pas vanochtend om 10 uur gaan slapen dus heel m'n ritme verpest + moet echt nog veel kcal naar binnen werken.
Straks even alle moed bij elkaar verzamelen om toch te gaan sporten, helaas push zonder spotter dus denk dat ik vandaag rustig aan ga doen. (Armen zijn net te klein om fatsoenlijk te kunnen reracken, als ik 'm een pin naar onder zet is het weer heel lastig uit te duwen.)
 
Flut training
Heb ff die barpath tracker op mn bench gedaan
Screenshot_20201227-214442.jpg
Bench gaat recht omhoog, einde van de sessie geoefend met de bar meer horizontaal terug te bewegen tijdens t pressen. Scheelt ook wel in kracht als ik dit goed ga aanleren denk ik. Tot nu voelde t wel raar, had niet echt t gevoel dat ik hiermee mn borst goed aansprak.

Incline Bench
3x6x80

Flat Bench
3x12x70

Chest Flyes (Met weerstand band)
4x15x10

Side Raise
4x20x5

Cable Side Raise
3x12x5

Seated Overhead Tricep Ext
3x12x25
Perfecte gewicht

Rope Pushdown
4x12x25
 
Lat Pulldown Variant
4x12x40

Low Row
4x12x54

Rope Lat Prayer (Myo)
22kg
20-5-5-5

High Wide Rows (Myo)
35kg
20-5-5-5

Rope Curls
4x12x25

Barbell Curl (Myo)
26kg
20-5-5-5

Morgen maar eens 1rm squat gaan testen, nog nooit gedaan dus ben benieuwd hoever we komen
 
Net 117kg gesquat 1e rep ging niet diep genoeg, gelijk erna nog een rep geknald en die was wel goed 😁
 
Squat
15x20
3x40
1x60
1x80
2x100 (100 was uberhaupt al een pr :roflol: )
1x112
1x117 (niet diep genoeg)
1x117 (niet diep genoeg) -> 1x117(wel diep genoeg)

OHP
3x8x52
Laatste rep was echt kantje boord, but we made it

RDL
4x10x80

Leg Ext (Myo)
26kg
20-5-5-5

Lying Dumbell Leg Curl (Myo)
15kg
20-5-5-5

Calf Raise (Myo)
BW
24-6-6-6
 
Al geprobeerd wat breder te gaan staan met squats? Even spelen met hoe ver je tenen naar voren / naar buiten wijzen?
Probeer je torso van begin tot eind in een beetje "low bar" positie te houden, dus wat naar voren leunend. Dan hoeft dat niet pas onderin je rep te gebeuren.

Wbt bar path van bench; probeer vanaf je borst richting het rack te pressen, zodat de bar sneller bove je schouders uitkomt. Scheelt inderdaad :)
 
Al geprobeerd wat breder te gaan staan met squats? Even spelen met hoe ver je tenen naar voren / naar buiten wijzen?
Probeer je torso van begin tot eind in een beetje "low bar" positie te houden, dus wat naar voren leunend. Dan hoeft dat niet pas onderin je rep te gebeuren.

Wbt bar path van bench; probeer vanaf je borst richting het rack te pressen, zodat de bar sneller bove je schouders uitkomt. Scheelt inderdaad :)
Ik had toevallig gisteren zonder dat ik het door had met m'n 1rm te testen wat meer naar vorend geleund gesquat en mijn bar path was recht dus helemaal top, nu moet dit natuurlijk ook nog zo blijven. Maar bij zwaar gewicht (voor mij dan lol) zit dit al goed.
Betreft het benchen, ik ga morgen benchen (misschien ff 1rm testen want laatste dag van het jaar). Ik zal het eens proberen, morgen train ik ook samen met iemand die al zo benched dus denk dat hij mij hier ook wel mee kan helpen. Thanks voor je tips iig ;)
Als de bar sneller boven je schouders uitkomt lijkt mij dat dit erg veel spanning vermindert dus we gaan het zien :D
 
Morgen laatste push van het jaar.

Samenvatting 2020​

Vind het wel leuk om ook even voor mijzelf het jaar samen te vatten. Tot nu toe mijn beste sportjaar (en dan niet qua massa maar qua kennis).
Allereerst zijn dit de 3 progressie foto's van het jaar:
1609360740259.png


Ik train al 3 jaar maar ben pas sinds de eerste lockdown (toen ik bij iemand in zijn loods ben gaan trainen) in aanraking gekomen met het tracken van voeding & progressie.
Toen heb ik dus ook voor het eerst in 2-3 jaar tijd gecut. Nog nooit eerder gedaan, had er ook geen behoefte aan maar mijn pens zei wat anders.
Ook had ik opeens een onderkin, wat ik nog nooit had gehad.
Zo doende heb ik van de periode Maart tot Juni gecut, tot ik abs zag. Gelijk de dag toen ik abs zag ben ik gekapt met cutten en gaan bulken, ik wilde alleen weten of ik een zichtbare sixpack kon kweken. (Ik geef echt niets om abs, ik zit liever hoger in m'n vet % dat ik er ietsjes groter uitzie.)

Dus zo gezegd zo gedaan van Juni tot December geleanbulked, zoals je misschien in de log nog wel kunt lezen was dit soms wel wikken en wegen aangezien mijn gewicht de ene keer niet wilde stijgen en er de andere keer opeens 1kg aan zat in 1 week tijd.
Nu weeg ik ongeveer hetzelfde als in het begin van het jaar, maar ik sta denk ik wel iets lager in vet percentage.
Ook zijn mijn benen groter en mijn schouders een stuk wijder + erg gefocust op rear delts dus deze zijn ook goed in verhouding nu :).

Tot vorige week heb ik ook nooit fatsoenlijk kunnen squatten, ook dit gaat nu vele malen beter en hopelijk vanaf 2021 gaan we ook onze bench techniek helemaal tip top in orde krijgen :)
Al met al een top jaar, ik ben stiekem corona wel dankbaar, zonder corona zat ik waarschijnlijk nu nog steeds maar wat aan te kloten.
 
mooi resultaat jongen :thumb: fijn oud en nieuw en vele gains gewenst in 2021!
 
Goed resultaat man, 2021 wordt nog beter!
 
Goed werk! Keep it going! :hedbang:
 
Laatst bewerkt:
Incline Bench Press
3x4x90

Flat Bench Press
4x12x71

Chest Flyes (Myo + weerstandsband)
10kg per kant
20-5-5-5

Side Raise (Myo)
5kg
20-5-5-5

Cable Side Raise
4x12x5

Seated Tricep Overhead Extension
3x12x25

Rope Pushdown
3x12x21 (met 25kg vorige keer niet helemaal correcte vorm)
 
Lat Pulldown Variatie
2x15x40
2x12x40

Seated Low Row
4x12x54

Lat Prayer Rope (Myo)
22kg
20-5-5-5

High Rows (Myo)
35kg
20-5-5-5

Barbell Bicep Curl (Myo)
27kg
20-5-5-5

Rope Curl
3x12x25
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven