AndroidHealthClinic

ganglion

D.

Huge Freak
Waardering
2
Sinds anderhalf jaar heb ik een bult op mijn pols. Ik geloof dat ik deze eens met het werken in de supermarkt gekregen heb, precies weet ik het niet meer. Anyway met werk kreeg ik er steeds meer last van en op den duur stopte ik een tijdje met trainen, wellicht zou dat helpen. Na veel proberen kon ik wel concluderen dat het niet door het trainen kwam, maar met werken met draaiende of drukkende bewegingen met mijn pols. Bijvoorbeeld doppen ergens opdraaien, schroevendraaien, schuren of boenen.
Ik had er tot vorige week woensdag al een halfjaar geen last van gehad (wel nog steeds die bobbel) maar na een dag hard werken toch weer dat rotgevoel daar.
Maandagochten bij de dokter stelde hij vast dat het om een ´ganglion´ ging. Een soort van cyste op een gewricht met vocht erin dat uit het gewricht geperst is. Hij prikte met een flinke naald een paar keer diep mijn polsgewricht in, en met veel moeite zoog hij er een dikke druppel spul uit. Geen pus oid, maar een helder transparante gel, net lijm ofzo.
Anyway, de pijn is weg de bobbel grotendeels ook. Heb 2dagen rust gehouden en ga vandaag maar weer trainen, want ik kan totaal niet stilzitten en ik moet ik moet ik moet naar die sportschool.....mijn handen jeuken ik wil een halter vastpakken...drukken, trekken tillen!!!
Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die zo´n ganglion hebben gehad, ´t schijnt regelmatig voor te komen. Hoe heb je hem gekregen wat heb je er mee gedaan en hoe voorkom je dat deze terugkomt?

D..

Ik ken iemand die het ook had, ook in haar pols. Eerste keer aan geopereerd en zat binnen een half jaar weer terug. Toen weer onder het mes, een paar weken in het gips, fysiotherapie en een half jaar (!!!) niet trainen. Dus ik wil je niet ontmoedigen, maar ga maar uit van het ergste.... SUCCES

Ik heb er ook eens last van gehad. Nou echt veel last niet, maar het zag er raar uit en ben toen naar de dokter gegaan. Hij wilde er in eerste instantie niks aan doen en later bleek het ook niet nodig te zijn geweest. Met de week werd 'ie kleiner. Is later nog wel een keer teruggekomen, maar nu al jaren niks meer van gemerkt.

ik heb ook last van een ganglion maar als ik ga traianen valt het wel mee ik weet bij druk oefeningen dat je er dan last van kan hebben maar je moet gewooon je pols pakken en dan je pols buigen naar de boven kant van je armzeg maar en dan moet je hem iets uit je gewricht trekken je pols en dan op het bultje drukken dan gaat hij vanzelf weer weg als het goed is en dan ben je er wel weer ff van af let wel dit is een tijdelijke oplossing net zoals het weg laten zuigen van het spul hoe vaak ze dat bij mij al niet hebben gedaan kan ik al niet meer op een hand tellen????? maarja moet er eigenlijk ook aan geopereerd worden maar trek dat niet want dan ben ik te lang uit de roulatie en dat is niks voor mij!!

Heb er ook een bij me linkerpols. Af en toe last van als ik zwaar train, maar heb geen zin om er wat aan te laten doen.

Al een tijdje geen last meer van gehad, gelukkig.

2 keer gehad. Eerste keer paar jaar geleden, ging na een maand of 3 over. Laatse keer vorig jaar september, is in maart wat minder geworden en nu bijna weg.
Ik ben gestopt met front raises, als de barbell bij mijn kin was was de druk zo groot dat de bobbel helemaal opblies... Ook onderarmoefeningen met (dumbbell of barbell rollen) doe ik niet meer. Dat hielp. Succes

Jep, ook 2 keer gehad. Of eigenlijk 1 keer, maar na de eerste operatie was hij niet weg :(
Nu is hij wel weg, maar heb ik nog steeds een bobbel op m'n pols. Dat komt omdat bij de 2e operatie precies over het eerste litteken is gesneden, en dat is dik/lelijk geworden.

De operatie stelt trouwens niets voor hoor. Het is gewoon een plaatselijke verdoving. Ik heb zelf mee zitten kijken. Ziet er best raar uit, zo'n pols gewricht :D

Terug
Naar boven