Fitness Seller

Garagebox huren en als underground sportschool gebruiken?

Bezoekers in dit topic

tea_lover_418

Novice
Lid geworden
18 dec 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
92kg
Vetpercentage
18%
Hey all,

Vlak bij mijn sportschool worden garageboxen verhuurd voor een betaalbaar bedrag. Hier zou ik een power rack met gewichten in kwijt zou kunnen, en het lijkt erop dat de eigenaren hier OK mee zijn (andere mensen gebruiken het ook als werkplaats).

Mijn vraag is wat de legaliteit zou zijn als dit als een sportschool wordt gebruikt waar verschillende mensen gebruik van kunnen maken, 1 tegelijk. Zou dit wettelijk kunnen vallen onder spullen verhuren, door gebruik te maken van een site als peerby? (https://www.peerby.com/nl/c/yoga-fitness-huren).

Mocht dit zo zijn dan zou het een flinke investering waard zijn voor mij, en dan kan ik hopelijk wat lokale gym bros door de lockdown heen helpen.

Fijne feestdagen,

Tea
 
Ik heb me er niet in verdiept, maar volgens mij heb je dan gewoon een sportschool zonder vergunning. Dat lijkt me illegaal. Wat mogelijk wel zou mogen, is een garagebox huren en er trainingsmateriaal in zetten. Je 'vrienden' mogen daar natuurlijk gebruik van maken, maar je mag het wss niet tegen betaling doen. Al staat het je 'vrienden' natuurlijk wel vrij om je geld te 'schenken'. Uiteraard zonder dat jij er iets voor terug doet ;) Ik zou dan wel vragen of ze die 'schenkingen' contant kunnen doen, anders kun je nog wel eens in de problemen komen.
 
Kan gewoon en werd vorige lockdowns ook al gedaan.
Niet als zijnde sportschool inschrijven natuurlijk bij de kvk.
Maar gewoon onder de noemer home gym met dan mensen op bezoek👍
En gewoon contant laten betalen maar lijkt me logische.
Zorg ook voor betrouwbare gasten en dat je geen ratten laat trainen die de boel verraden anders hoop gezeik.
 
Laatst bewerkt:
Creatief idee, ga ervoor 🤝
 
en het lijkt erop dat de eigenaren hier OK mee zijn (andere mensen gebruiken het ook als werkplaats).
Ik had het hier eens bij een paar verhuurders geprobeerd en zelfs het personeel leek het geen probleem omdat mensen er inderdaad ook klusten enzo maar na navragen moesten ze daar toch op terugkomen. Dus hou er rekening mee dat iemand het om een of andere reden niet kan zinnen, zeker als je het beschikbaar stelt voor anderen om er te trainen.
 
Maak er een vereniging van.
 
Hey all,

Vlak bij mijn sportschool worden garageboxen verhuurd voor een betaalbaar bedrag. Hier zou ik een power rack met gewichten in kwijt zou kunnen, en het lijkt erop dat de eigenaren hier OK mee zijn (andere mensen gebruiken het ook als werkplaats).

Mijn vraag is wat de legaliteit zou zijn als dit als een sportschool wordt gebruikt waar verschillende mensen gebruik van kunnen maken, 1 tegelijk. Zou dit wettelijk kunnen vallen onder spullen verhuren, door gebruik te maken van een site als peerby? (https://www.peerby.com/nl/c/yoga-fitness-huren).

Mocht dit zo zijn dan zou het een flinke investering waard zijn voor mij, en dan kan ik hopelijk wat lokale gym bros door de lockdown heen helpen.

Fijne feestdagen,

Tea

Hoe kan het er overigens op "lijken" dat de eigenaren toestemming geven? Duidelijk omschrijven wat de bedoeling is en het is een ja of een nee.
En dan heb je ook meteen niks met andere meningen te maken.
 
Beter hou je het voor jezelf. Straks word je erbij gelapt door jaloerse mensen. Ik heb me een aantal maanden geleden een garagebox in het centrum gekocht. Als dit allemaal achter de rug is verkoop ik het wel weer met winst.
 
Back
Naar boven