Fitness Seller

Garmin Vivoactive 4 of Garmin Venu

Bezoekers in dit topic

Beste,

Ik overweeg momenteel om een sporthorloge aan te schaffen. Hierbij twijfel ik tussen de Garmin Vivoactive 4 en de Garmin Venu.
Ik weet inmiddels dat de accuduur van de Venu wat korter is wegens het Amoled scherm. Men geeft ook aan dat dit scherm buitenshuis iets moeilijker afleesbaar is.
Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is de functionaliteit en de mogelijkheden bij beide horloges tijdens krachttraining. Herkennen deze bv de oefening waar je mee bezig bent, en wat registreren deze nog meer?
En hoe werkt bv de functie wateropname en kan hier ook voeding in vastgelegd worden?
En hoe zit het met registratie van calorieverbruik icm hartslag?
 
Mijn vrouw en ik gebruiken elk de voorganger, de vivoactive 3 nu al zo'n 3 jaar voor alles van ons beweging en activiteiten bij te houden en ben er best wel tevreden over in het algemeen. Daarmee bedoel ik dat cardio tracken echt wel goed werkt zoals bijvoorbeeld een start to run schema samenstellen met garmin connect en uploaden naar het horloge. Ook kan je gemakkelijk uw trainingen terugzien en maand of jaarschema's om uw vorderingen bij te houden.
Echter de functie voor krachttraining vind ik tegenvallen. Zo kunt ge ook wel zelf uw trainingsschema samenstellen en dat dan ook daadwerkelijk volgen op uw horloge maar de registratie van de reps is er meestal net 1 teveel of 1 te weinig met als gevolg dat je tussen uw sets als je het correct wil registreren het telkens moet aanpassen. Als je zonder trainingsschema werkt kan hij wel bepaalde oefeningen herkennen maar ook hier moet je niet veel van verwachten. reps en gewicht kan je tijdens het trainen invoeren. Als je de oefening later wil aanpassen/toevoegen moet je dit in connect doen maar dan moet je wel nog weten welke set het was want hij registreert alles in sets, reps, kg. bv. 5x5 zit je al snel aan 30 sets met uw warming up sets erbij.
Kortom vind ik het gewoon veel gedoe tussen de sets in en achteraf waardoor ik gewoon een cardio registratie doe om tijd en caloriën te registreren.
De hartslag meting op de pols werkt goed tijdens dagdagelijkse bezigheid maar tijdens sport heb je echt wel een borstband nodig voor een nauwkeurige meting.
De registratie van calorieverbruik icm hartslag zit volgens mij wel goed en loopt in lijn met mijn voorheen gebruikte tomtom runner en ook mn wahoo tickr x
 
Bedankt voor je bericht Lieves. Ik begrijp dus dat de Vivoactive 3 welke jullie gebruiken vooral goed functioneert bij cardio sport en niet bij krachttraining. Misschien is het nieuwere model Vivoactive 4 op krachttraining juist wel verbeterd. Hierover kan op internet echter niet veel aan reviews terug vinden. En dan nog mijn topic vraag... functioneert de Venu op dat gebied dan wél goed?

Aangezien ik de sportwatch hoofdzakelijk voor krachttraining aan wil schaffen, en een tegenvaller wil voorkomen, ben ik daar nog niet over uit. Dan wordt het een te dure aanschaf voor iets waar ik hem toch niet (goed) voor kan gebruiken.
 
Ik heb me er ook vlug eens terug wat in verdiept en ben dit tegen gekomen,

deze is zowat een beetje wat ik ervaar. Bepaalde oefeningen herkent hij wel maar de meeste moet je achteraf aanpassen.

Deze vind ik ook wel goede reviews geven. en zo te zien is zelfs bij de venu2 het herkennen van de oefening nog altijd een issue. Reps hangt zo te zien meer af van waar dat je uw horloge afduwt om nieuwe set te starten en ga ik wel terug eens bekijken of dit voor mijn toestel ook beter werkt.
De hartslagmeter is zo te zien ook sinds de vivoactive 4 enorm verbeterd.
 
Back
Naar boven