AndroidHealthClinic

gazearek's HIT log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gazearek

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
1.225
Waardering
2
Na het bestuderen van een aantal boeken van Mike Mentzer en de door hem ontwikkelde trainingswijze HIT oftewel High Intensity Training ben ik gestart met de door hem ontwikkelde ideale workout.

Enerzijds denk ik dat er niet veel mensen zijn die geloven in zijn methode maar anderzijds denk ik wel dat er veel mensen benieuwd zijn naar de resultaten die ermee behaald worden.

Daarom ga ik hier in mijn resultaten bijhouden en sta ik open voor vragen en opmerkingen. Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met HIT.
 
Workout One: Chest and Back

Datum: 05-08-2008
Gewicht: 71,2 kg

Chest:

Chest Exercise 1: Dumbbell Flyes 6-10 reps until failure --> 13 x 20 kg

Superset with

Chest Exercise 2: Incline Presses 1-3 reps until failure --> 1 x 46 kg

Back:

Back Exercise 1: Straight-Arm Lat Machine Pulldowns 6-10 reps until failure --> 7 x 20 kg

Superset with

Back Exercise 2: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 6 x 40 kg

Back Exercise 3: Deadlifts 6-10 reps until failure --> 8 x 52 kg

Commentaar:

Training ging lekker, Dumbbell Flyes kunnen volgende training wel wat zwaarder, Incline Presses misschien iets lichter, want je hebt echt maar 1 seconde rust tussen deze 2 sets waardoor je al erg vermoeid bent van de flyes.
Straight-Arm Lat Machine Pulldowns had ik nog nooit gedaan, maar het was wel een goede pre-exhaust oefening voor je lats en ook je buik wordt er goed mee aangesproken. Daarna 1 seconde rust en meteen door met de Palms-Up Pulldowns waarbij je de kracht in je biceps erbij kunt gebruiken.

Als laatste oefening dan nog de Deadlift, vond hem persoonlijk een beetje tegenvallen want mijn PR staat op 4 x 70 kg maar het was dan ook de laatste oefening dus je bent al redelijk vermoeid van de vorige oefeningen.

In totaal 45 minuten getraind en heb nu 2 dagen later nog wel redelijk wat spierpijn dus ik ben tevreden! Volgende week, waarschijnlijk dinsdag, zijn benen en buik aan de beurt!
 
Laatst bewerkt:
Workout One: Chest and Back

Datum: 05-08-2008
Gewicht: 73 kg

Chest:

Chest Exercise 1: Dumbbell Flyes 6-10 reps until failure --> 13 x 20 kg

Superset with

Chest Exercise 2: Incline Presses 1-3 reps until failure --> 1 x 46 kg

Back:

Back Exercise 1: Straight-Arm Lat Machine Pulldowns 6-10 reps until failure --> 7 x 20 kg

Superset with

Back Exercise 2: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 6 x 40 kg

Back Exercise 3: Deadlifts 6-10 reps until failure --> 8 x 52 kg

Commentaar:

Training ging lekker, Dumbbell Flyes kunnen volgende training wel wat zwaarder, Incline Presses misschien iets lichter, want je hebt echt maar 1 seconde rust tussen deze 2 sets waardoor je al erg vermoeid bent van de flyes.
Straight-Arm Lat Machine Pulldowns had ik nog nooit gedaan, maar het was wel een goede pre-exhaust oefening voor je lats en ook je buik wordt er goed mee aangesproken. Daarna 1 seconde rust en meteen door met de Palms-Up Pulldowns waarbij je de kracht in je biceps erbij kunt gebruiken.

Als laatste oefening dan nog de Deadlift, vond hem persoonlijk een beetje tegenvallen want mijn PR staat op 4 x 70 kg maar het was dan ook de laatste oefening dus je bent al redelijk vermoeid van de vorige oefeningen.

In totaal 45 minuten getraind en heb nu 2 dagen later nog wel redelijk wat spierpijn dus ik ben tevreden! Volgende week, waarschijnlijk dinsdag, zijn benen en buik aan de beurt!

Het is ook de bedoeling dat je erg moe word van HIT, dus als je oefeningen in superset doet ook meteen doorknallen.
Verder vraag ik het me wel af het goed voor je is om dit nu te gaan doen. HIT is destijds ontwikkeld voor bodybuilders die al jaren split hadden getrained en die geen vooruitgang meer boekten. Met alle respect ik vind je geen gewichten monster. Wat ik gelezen had over HIT is dat je ook veel forced reps moet maken, heb je dan ook eens spotter?
Verder veel succes, en kijk uit voor blesures. En probeer de intensiteit te behalen die je nodig hebt voor HIT.
 
O, ik dacht HIT van Arthur Jones, maar je bedoelt Heavy Duty, toch...?
Goeie training en blijf elke training vooruitgang boeken!
Vindt je het trouwens niet jammer om maar 1x in de week te sporten?
 
succes met je trainingen/log
 
veel succes met je log
 
Succes, interesant logje.
Heb zelf ook zoon 6/7 weken Hit gedaan en het werkt wel. Maar ik deed wel heel veel forced reps, negatieven, dropset etc.
Iig succes en als je je elke trianing kapot trained werkt het op zekers;)


Edit: Oja, na zoon training kan je VEEEEEEELL eten:P
 
succes met je log man;)
 
Het is ook de bedoeling dat je erg moe word van HIT, dus als je oefeningen in superset doet ook meteen doorknallen.
Verder vraag ik het me wel af het goed voor je is om dit nu te gaan doen. HIT is destijds ontwikkeld voor bodybuilders die al jaren split hadden getrained en die geen vooruitgang meer boekten. Met alle respect ik vind je geen gewichten monster. Wat ik gelezen had over HIT is dat je ook veel forced reps moet maken, heb je dan ook eens spotter?
Verder veel succes, en kijk uit voor blesures. En probeer de intensiteit te behalen die je nodig hebt voor HIT.

Ik rust ook zo kort mogelijk, er staat 1 seconde omdat ik die nodig heb om van apparaat, bankje, houding etc. te wisselen en ik zorg ervoor dat alles zo dicht mogelijk bij elkaar staat of in ieder geval al klaar staat!

Verder denk ik persoonlijk wel dat dit goed voor me is, ik heb dan maar 1,5 jaar split getraind, maar mijn lichaam is al wel gewend aan trainen en ook aan intensieve trainingen!

Ik ben inderdaad ook geen gewichten monster, maar als het goed is, zou ik met elke training sterker moeten worden. En als je puur voor spiergroei traint dan doet het er eigenlijk ook niet toe met welke gewichten je traint, zolang het voor jezelf maar zwaar genoeg is om de voorgeschreven herhalingen net mee te kunnen uitvoeren met een juiste uitvoering.

Forced reps doe ik nu nog niet, dat is een geavanceerde techniek van intensiteit. Het is de bedoeling dat ik eerst zo ver mogelijk probeer te komen met tot positive failure trainen, maar daarbij gebruik ik ook al een spotter.

Bedankt voor je reactie en ik zal er op letten en omdat ik maar 1 à 2 keer per week meer train, zorg ik er zeker voor dat de intensiteit zo hoog mogelijk is!
 
O, ik dacht HIT van Arthur Jones, maar je bedoelt Heavy Duty, toch...?
Goeie training en blijf elke training vooruitgang boeken!
Vindt je het trouwens niet jammer om maar 1x in de week te sporten?

Heavy Duty inderdaad, maar ik vind het niet jammer om maar 1 à 2 keer per week te trainen. Ik heb het namelijk erg druk met stage, school e.d. dus dan zou ik al mijn vrije tijd aan trainen moeten besteden. En waarom zou je 4, 5 of zelfs 6 keer per week trainen als je misschien nog wel meer resultaten kunt boeken met 1 à 2 keer per week trainen?
 
Heb zelf ook zoon 6/7 weken Hit gedaan en het werkt wel. Maar ik deed wel heel veel forced reps, negatieven, dropset etc.
Iig succes en als je je elke trianing kapot trained werkt het op zekers;)


Edit: Oja, na zoon training kan je VEEEEEEELL eten:P

En waarom ben je er na 6/7 weken mee gestopt want je geeft aan dat het wel werkt? Misschien verschijnselen van overtraining? Want ik zie dat je verschillende geavanceerde technieken van intensiteit gebruikte en dat sloopt je nog veel verder en dat betekent weer dat je nog meer moeten rusten om daarvan weer te kunnen herstellen!
 
Workout Two: Legs and Abdominals

Datum: 12-08-2008
Gewicht: 71,2 kg

Legs:

Leg Exercise 1: Leg Extensions 12-20 reps until failure --> 11 x 50 kg

Superset with

Leg Exercise 2: Leg Presses 12-20 reps until failure --> 14 x 160 kg

Calf Exercise 1: Standing Calf Raises 12-20 reps until failure --> 12 x 46 kg

Abdominals:

Äbdominal Exercise 1: Sit-Ups 10-20 reps until failure --> 21 x 10 kg

Commentaar:

Training ging goed, alleen over m'n gewicht was ik niet zo tevreden, namelijk hetzelfde als 2 maanden geleden met een vet% van gemiddeld 11%.

Eerst even 2 opwarmsetjes Leg Press voor de blood flow en daarna ingesteld op 160 kg. Iets lichter dan normaal maar dit in verband met de superset.

Begonnen met de Leg Extensions en meteen daarna de Leg Press. Het is 2 meter lopen tussen deze 2 apparaten en ik ging bijna op m'n bek van vermoeidheid in m'n quads. Na de Leg Press was ik ook nog eens ver buiten adem en normaal lopen ging daarna ook even niet meer. Toen ik weer een beetje op adem was, begonnen met staand kuitheffen in de Smith en reps gemaakt totdat ik niet meer verder omhoog kon bewegen. Daarna nog een set Sit-Ups met een schijf van 10 op m'n borst en reps gemaakt totdat ik niet meer omhoog kon komen. Na een half uur was ik dus al klaar met m'n training, maar ik had daarna toch nog steeds moeite met de trap aflopen. Spierpijn heb ik op dit moment nog niet echt maar dat ontstaat bij mij meestal pas na 24 uur (D.O.M.S.).
 
Laatst bewerkt:
Beginstats:

Leeftijd: 20 jaar
Training: 22 maanden
Gewicht: 71,2 kg
Lengte: 1,73 m
Vet%: 11%
 
Ik heb nu toch wel redelijk wat spierpijn in m'n benen, had ik eigenlijk niet verwacht van 3 sets, maar ben wel tot het uiterste gegaan dus ik denk dat ik alles wel goed heb gedaan. Alleen in m'n hamstrings heb ik niet echt spierpijn, maar daar deed ik eerst altijd roemeense deadlifts en leg curls voor dus die zijn misschien wel wat gewend...
 
Morgenochtend is het alweer tijd voor Workout Three: Shoulders and Arms. Verder heb ik gisteren een nieuw boek binnen gekregen, namelijk "The Wisdom of Mike Mentzer".
 
Workout Three: Shoulders and Arms

Datum: 16-08-2008
Gewicht: 71,3 kg

Shoulders:

Shoulder-Exercise 1: Dumbbell Lateral Raises 6-10 reps until failure --> 21 x 6 kg

Shoulder Exercise 2: Bent-Over Dumbbell Laterals 6-10 reps until failure --> X

Arms:

Biceps Exercise 1: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 9 x 40 kg

Triceps Exercise 1: Triceps Pressdowns 6-10 reps until failure --> 6 x 17,5 kg

Superset with

Triceps Exercise 2: Dips 3-5 reps until failure --> 2 x BW

Commentaar:

Training ging redelijk, maar ik was vanmorgen toch nog niet helemaal fit, maar dan had ik misschien ook maar niet 2 dagen achter elkaar uit moeten gaan... Dumbbell Lateral Raises gingen goed, maar ik had het gewicht alleen een beetje onderschat, volgende keer dus zeker met 8 kg proberen. Bent-Over Dumbbell Laterals lukte niet al te best, ik vind het zo'n oncomfortabele oefening en ik heb dan ook moeite met de uitvoering ervan. De biceps oefening ging gewoon goed, net als de Triceps Pressdowns, maar daarna moest ik dan meteen de Dips uitvoeren en dat kan bij mij in de gym alleen op zo'n hoog gevaarlijk apparaat en mijn triceps waren al helemaal vermoeid dus bovenaan de oefening begonnen mijn armen echt supererg te shaken en dan hang je bijna 2 m boven de grond dus dan wil je ook wel weer graag naar beneden toe ;)
 
De volgende workout is waarschijnlijk aanstaande woensdag en dan is het tijd voor Workout Four: Legs and Abs en dat is dezelfde training als Workout Two dus ik ben benieuwd of ik dan sterker ben dan de 8 dagen ervoor...
 
Lekkere korte training denk ik zo.
Wat is eigenlijk je bewegingssnelheid, is dat net zoals HIT heel langzaam? En doe je dan ook opwarmsetjes voor je werkset?
Als dippen echt niet gaat, kun je misschien smal bankdrukken (decline).
Succes woensdag met je been-training!
 
Back
Naar boven