XXL Nutrition

Gdfmarcel: From 70 to 80.

Bezoekers in dit topic

GdfMarcel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2008
Berichten
313
Waardering
4
Best DBB'ers.

Misschien hebben sommigen van jullie wel eens van me gehoord, maar er is een grote kans van niet. Ik ben ongeveer anderhalf jaar begonnen met trainen, ik wilde groter worden en was net als velen behoorlijk ecto. (lees 65 kg. bij 1.84).
Ik heb een half jaar erg serieus getraind en ben bij de 75 kg. op een plateau gekomen, waarna ik 1.5 maand op vakantie 'moest', in deze vakantie was het erg moeilijk om mijn voeding en training bij te houden, en ik ben dan ook volledig teruggevallen naar wat ik was. ik ben welliswaar nu bijna 70kg, maar zie er weer uit alsof ik leeggepikt ben door de ectobirds.

NU, 70kg bij 1.84 en een vp van ongeveer 13% ben ik weer begonnen met wat toch eigenlijk mijn droom is, ik hou van de sport, de motivatie is er weer en ik ben weer klaar om te knallen. M'n voeding is weer netjes op orde en ik zit nu op de 3500 - 4000 calorieën per dag. Ik kom erg moeilijk aan dus die kan ik goed gebruiken.

Ik ben begonnen met dit massaschema:

ma: Borst - Triceps - Buik
di: Quadriceps - Hamstrings - Kuiten
wo: RUST
do: Schouders - Trapezius - Buik
vr: Rug - Biceps
za: RUST
zo: RUST

sterke punten:
- Motivatie
- Triceps

zwakke punten:
- Biceps, schouders
- Abonnement loopt nog tot maart bij een pussygym, maargoed.

DOEL:
80 kg. in juli.

Ik zal hier m'n trainingen bijhouden en hoop veel aan jullie te hebben!
Peace!
 
Laatst bewerkt:
Donderdagtraining van vandaag (eerste training weer):

Seated Shoulder Dumbbell Press
opwarmsetje 10 x 5 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg
8 x 12 kg

Cable Side Raise
10 x 10 kg
10 x 10 kg
8 x 10 kg

Side Raise voor achterkant schouders
8 x 10 kg
6 x 10 kg
6 x 10 kg

Dumbbell Shrugs
10 x 20 kg
10 x 20 kg
8 x 20 kg

Upright Row
8 x 15 kg
8 x 15 kg
6 x 15 kg

Sit up met dumbbell
8
8
8

Legraise
10 x bw
9 x bw
8 x bw

Ja, i know. Gewichten zijn weer erg laag, ik heb van mezelf heel weinig kracht, en dan vooral in de schouders, die zijn schandalig. Maargoed, daarom train ik nu, en de gewichten zullen weer omhoog gaan schieten.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik traps apart train, normaal pakte ik ze een beetje lafjes met de rug mee. Rug train ik nu een aparte dag, dus iemand tips hoe ik traps goed aan kan pakken zonder dat ik me rug meeneem? zittend roeien misschien? Reverse flyes?
 
En wat maakt jouw schema een massaschema ???

Ik zou als ik jou was gewoon FB doen, zoals de lineaire versie van Bill Star bijvoorbeeld. Dit in combinatie met die 3500-4000 kcal en die motivatie van je = win.

Wat je ook doet, succes :)
 
En wat maakt jouw schema een massaschema ???

ik train gewoon met een splitschema, heb nu gekozen voor een spiergroep 1 x per week en het traint wel lekker naar mijn gevoel.
 
Vrijdagtraining van vandaag:

Latpulldown
8 x 45 kg
8 x 50 kg
8 x 55 kg

Seated row
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 45 kg

Deadlift
8 x 55 kg
8 x 55 kg
8 x 60 kg

EZ-curl
10 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Incline Dumbbell curl
8 x 12 kg
8 x 12 kg
8 x 12 kg

heb soms last van een spiertje in m'n hand waardoor ik weinig grip heb en een dumbbell zo bijna laat vallen, nu in de eerste week al ..
 
Succes. Vind je deadliften zwaar gaan met dat gewicht? Lijkt vrij weinig in verhouding met andere oefeningen die je doet.
 
Succes. Vind je deadliften zwaar gaan met dat gewicht? Lijkt vrij weinig in verhouding met andere oefeningen die je doet.

dit was m'n eerste week training, die pak ik even rustig op. Maar idd, dat moet wat zwaarder gaan worden, hoewel de rest ook nog echt licht van gewicht is hoor. Komt hopelijk allemaal wel goed! thx voor de reactie
 
maandagtraining van gisteren:

dumbbelldrukken
opwarmsetje 10kg
10 x 18 kg (dumbbells)
8 x 20 kg
8 x 22 kg (2 negatieven)

schuin dumbbelldrukken
10 x 12 kg
10 x 12 kg
8 x 12 kg

flyes
8 x 18 kg
8 x 18 kg
8 x 18 kg

tricep pushdown
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

dippen
10 x bw
9 x bw
8 x bw

situps met gewicht
10
9
8

legraise
8 x bw
8 x bw
6 x bw

wel een lekkere training, heerlijke pomp weer (goed voor de motivatie) gewichten zijn laag, zoals ik gezegd had, maar die gaan omhoog schieten, dat beloof ik.
 
hey, succes met je log en training.
Alleen die borst training trekt niet echt ergens op...
eerst doe je dumbbell press, best netjes met 22kg, om daarna inclines te doen met slechts 12kg... en daarna pak je flyes met 18!!!
Normaal gesproken zijn de flyes altijd een pak lichter dan de presses, omdat je er minder gewicht bij aankan.. Zit de techniek wel goed?
greetz
 
hey, succes met je log en training.
Alleen die borst training trekt niet echt ergens op...
eerst doe je dumbbell press, best netjes met 22kg, om daarna inclines te doen met slechts 12kg... en daarna pak je flyes met 18!!!
Normaal gesproken zijn de flyes altijd een pak lichter dan de presses, omdat je er minder gewicht bij aankan.. Zit de techniek wel goed?
greetz

bedankt voor je reactie, haha. nee, de flyes zijn cable flyes, vergeten bij te zetten. Die zijn een stuk lichter dan met dumbbells inderdaad. Voor de rest nog iets te zeggen over de borsttraining? :)
 
Ah zo, oke. Nee niet echt wat te zeggen, alleen dat je dumbbell press af en toe moet afwisselen door barbell bench (flat of incline..) voor wat variatie. En ik denk dat je die incline presses echt wel zwaarder had kunnen pakken dan 12kg.. 16 of 18 had moeten kunnen!
 
Gewichten zijn vrij laag, maar ook veel grote jongens zijn klein begonnen.

Een spiergroep 1 keer per week pakken is vrij weinig, om de 96 uur is beter naar mijn mening.
Je zou bijv schouders en benen samen kunnen doen met gevolg dat je 3 schema's hebt in 4 dagen wat zich dan zo steeds afwisselt.
Maandag, woensdag, vrijdag en zondag trainen is dan ideaal.

Side Raise voor achterkant schouders: zou ik eruit flikkeren, je hebt 5 schouder oefeningen en upright row + shrugs stimuleren de achterkant voldoende.

Borst een grote spiergroep zou ik nog een oefening bijpakken, maar is niet noodzakelijk.
Deadlifte ook als eerste pakken ipv als 3e oefening, deadlifte is de betere oefening voor de rug en als je al moe bent voor je deadlift pakt is deze moeilijk goed uit te voeren, maar dit is volgens mij ook persoonsgebonden.

Suc7 met je trainingen en resultaten.
 
Gewichten zijn vrij laag, maar ook veel grote jongens zijn klein begonnen.

Een spiergroep 1 keer per week pakken is vrij weinig, om de 96 uur is beter naar mijn mening.
Je zou bijv schouders en benen samen kunnen doen met gevolg dat je 3 schema's hebt in 4 dagen wat zich dan zo steeds afwisselt.
Maandag, woensdag, vrijdag en zondag trainen is dan ideaal.

Side Raise voor achterkant schouders: zou ik eruit flikkeren, je hebt 5 schouder oefeningen en upright row + shrugs stimuleren de achterkant voldoende.

Borst een grote spiergroep zou ik nog een oefening bijpakken, maar is niet noodzakelijk.
Deadlifte ook als eerste pakken ipv als 3e oefening, deadlifte is de betere oefening voor de rug en als je al moe bent voor je deadlift pakt is deze moeilijk goed uit te voeren, maar dit is volgens mij ook persoonsgebonden.

Suc7 met je trainingen en resultaten.

Oké, thx man. ga kijken wat ik ermee ga doen. Ik trainde eerst altijd elke spiergroep 2x per week en dat was wat overkill, dus vandaar m'n 1x in de week nu. Maar thx anyway!
 
maandagtraining van gisteren:

dumbbelldrukken
opwarmsetje 15 kg
10 x 18 kg (dumbbells)
10 x 20 kg
8 x 22 kg (1 negatieve)

schuin dumbbelldrukken
10 x 12 kg
10 x 12 kg
8 x 12 kg

flyes
10 x 18 kg
9 x 18 kg
8 x 20.5 kg

tricep pushdown
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 45 kg

dippen
10 x bw
9 x bw
8 x bw

situps met gewicht
10
9
8

legraise
8 x bw
8 x bw
6 x bw

weer een lekkere training, merk dat het allemaal weer wat soepeler loopt. 't komt wel weer!
tips welkom natuurlijk
 
Fullbody schema man give it a try
 
Vrijdagtraining alvast voor morgen (morgen is ie dicht)

Latpulldown
8 x 45 kg
8 x 50 kg
8 x 55 kg

Deadlift
opwarmset: 10x2x50 kg
8 x 60 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg (net weer begonnen, gaat weer lekker)

Seated row
10 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 45 kg

EZ-curl
10 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 30 kg

Incline Dumbbell curl
8 x 12 kg
8 x 12 kg
8 x 12 kg
 
dumbbelldrukken
opwarmsetje 10kg
10 x 18 kg (dumbbells)
8 x 20 kg
8 x 22 kg (2 negatieven)

schuin dumbbelldrukken
10 x 12 kg
10 x 12 kg
8 x 14 kg

flyes
8 x 18 kg
8 x 18 kg
8 x 18 kg

tricep pushdown
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

dippen
10 x bw
10 x bw
8 x bw

lekkere pomp, goed voor de motivatie :)
 
Back
Naar boven