Fitness Seller

Gear vroeger Vs Gear nu

Was de gemiddelde gear in jaren '80 en '90 van betere kwaliteit dan de gemiddelde gear vandaag?

  • Ja

    Stemmen: 17 60,7%
  • Neen

    Stemmen: 11 39,3%

  • Totaal stemmers
    28

Bezoekers in dit topic

Testosteronbom

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
10 jul 2015
Berichten
1.519
Waardering
749
Even een poll gestart omdat ik me al een tijd afvraag of de anabolen die in de jaren '80 en '90 verkrijgbaar waren, op gebied van kwaliteit en dosering veel hoger ingeschat moeten worden tegenover de gear sinds 2000 (opkomst UG-labs + verkopen via internet).

Op zich is het geen gemakkelijk topic om te reageren omdat de meeste hier nog niet zo heel lang anabolen nemen. Er zijn een aantal leden (zoals Opajohan) die al vele jaren gebruiken en die misschien hun licht kunnen laten schijnen over deze vraag.

Zelf denk ik dat de gemiddelde gear vroeger van hogere kwaliteit moet zijn geweest omdat bodybuilding nog niet zo populair was en er (vermoedelijk) veel minder fakes in omloop waren. Er werd ook nog niet gehandeld via internet.

Ik kende midden jaren 90 een kerel die een paar jaar bodybuilding deed, echt leven voor zijn sport deed hij niet. 3 keer gemiddeld trainen per week, dieet was zo goed als onbestaand, eiwitshakes ofzo ook niet. Eten deed hij vooral als hij honger had en echt eiwitrijk was dat niet. Hij at veel gewone kost maar ik zag hem niet bezig zoals velen onder ons: voorbereiden van maaltijden voor een volledige week met veel tonijn, kip of zalm.

Hij was op dat moment 1 jaar ON en had toch een fysiek van 1m72 en 92-95 kg. VP kan ik niet meer zeggen maar hij was toch redelijk droog.

Waarom weet ik niet, maar toch heb ik het vermoeden dat als die man vandaag op die manier zou kuren met de gemiddelde gear van vandaag, dat hij mindere stats zou voorleggen.

Ik besef dat het natuurlijk maar een voorbeeld is en iedereen verschillend is enzo... Ook weet ik dat er vandaag de dag nog veel topmerken zijn, maar er zijn nog veel meer ondergedoseerde merken en veel fakes in omloop.

Wat denken de oudere leden onder ons? Was de gemiddelde gear in jaren '80 en '90 van betere kwaliteit dan de gemiddelde gear vandaag de dag?
 
Ik zeg van wel. Dat paarden spul van toen bleef je ook nog wat van over houden. Nu huur je je massa alleen maar zolang je blijft trainen
 
Toen was het allemaal HG. Denk dat de HG van nu beter is dan dat van toen, maar de HG van toen uiteraard beter dan de UGs van nu.
 
Toen was het allemaal HG. Denk dat de HG van nu beter is dan dat van toen, maar de HG van toen uiteraard beter dan de UGs van nu.

En allicht in die tijd ook veel minder fakes in omloop...

Ik zou mijn geld niet hangen aan HG tegenwoordig want kans dat je genaaid bent is nog stuk groter dan wanneer je UG koopt van merk die wat reputatie heeft :)
 
Ik kende midden jaren 90 een kerel die een paar jaar bodybuilding deed, echt leven voor zijn sport deed hij niet. 3 keer gemiddeld trainenper week, dieet was zo goed alsonbestaand, eiwitshakes ofzo ook niet. Eten deed hij vooral als hij honger had en echt eiwitrijk was dat niet. Hij at veel gewone kost maar ik zag hem niet bezig zoals velen onder ons: voorbereiden van maaltijden voor een volledige week met veel tonijn, kip of zalm.

Ja hoor, je kende hem en wist precies wat ie elke dag at enzo. Je was door hem gefascineerd dat je zijn voeding en traiing minutieus kon opvolgen.
 
Ja hoor, je kende hem en wist precies wat ie elke dag at enzo. Je was door hem gefascineerd dat je zijn voeding en traiing minutieus kon opvolgen.
Heb er idd heel goed beeld van. Hij keek in het weekend bovendien heel vaak diep in het glas.

Heb je verder een mening over de hoofdvraag? Mijn anekdote is maar bijzaak en versterkt mijn vermoeden dat gear vroeger gemiddeld beter was. Hoofdreden dat ik die mening heb is omdat er alleen hg was en allicht veel minder fakes door ontbreken van internet en BB was toen minder populair.
 
Toen was het allemaal HG. Denk dat de HG van nu beter is dan dat van toen, maar de HG van toen uiteraard beter dan de UGs van nu.

Tren, de beste hg van allemaal
 
Vroeger waren er geen UGL, wat je kocht is wat je kreeg. Ergo vroeger en nu zijn niet te vergelijken, je kunt UG niet met HG vergelijken en HG daar was vroeger 250mg test gewoon 250mg test, net zoals nu, veronderstellende dat je gear legit is.
 
Mijn ervaring op de zwarte markt eind jaren 90 is dat wat je toen vond (in de kringen waar ik mijn gear vond althans) ook the real deal was.
Wou je test kreeg je 9 op de 10 testoviron of sustanon aangeboden. De dbol die we toen kregen was uit Thailand, van die roze tabs. Kostte ook niet eens zo veel.
Clen bv kwam uit Spanje (ventolase of iets in die aard) en deca was heel vaak de Griekse die we aangeboden kregen.
Heb 1 maal fake primobolan aangesmeerd gekregen (was toen iets van een 200 Belgische franken / ampul als k me niet vergis).
Ook een groot verschil tussen nu en toen is dat toen, de kerels die het verkochten die spullen zelf ook namen. Had 2 bronnen van eind jaren 90 tot 2003 ongeveer en die kerels trainden zelf en draaiden zelf ook wedstrijden. Ook een verschil is dat toen niet alles continu verkrijgbaar was zoals nu. Het kon bv zijn dat je te horen kreeg dat er bv wel test verkrijgbaar was maar bv dbol pas binnen paar weken leverbaar was.
Nu vind je moeiteloos ALLES als je n beetje weet waar je moet zoeken.

Om een vb aan te geven, die roze dbol, daar nam ik toen (nu ga je misschien lachen) maar 3 of 4 tabs van (5mg/tab waren die) maar je ging als n speer vooruit en groeide als kool.
De UG labs nu daar neem je bv 50 mg van maar het resultaat is bijlange niet t zelfde.
Denk dat het niet enkel de dosering is maar gewoon de kwaliteit van de grondstoffen...

Just my opinion
 
Mijn ervaring op de zwarte markt eind jaren 90 is dat wat je toen vond (in de kringen waar ik mijn gear vond althans) ook the real deal was.
Wou je test kreeg je 9 op de 10 testoviron of sustanon aangeboden. De dbol die we toen kregen was uit Thailand, van die roze tabs. Kostte ook niet eens zo veel.
Clen bv kwam uit Spanje (ventolase of iets in die aard) en deca was heel vaak de Griekse die we aangeboden kregen.
Heb 1 maal fake primobolan aangesmeerd gekregen (was toen iets van een 200 Belgische franken / ampul als k me niet vergis).
Ook een groot verschil tussen nu en toen is dat toen, de kerels die het verkochten die spullen zelf ook namen. Had 2 bronnen van eind jaren 90 tot 2003 ongeveer en die kerels trainden zelf en draaiden zelf ook wedstrijden. Ook een verschil is dat toen niet alles continu verkrijgbaar was zoals nu. Het kon bv zijn dat je te horen kreeg dat er bv wel test verkrijgbaar was maar bv dbol pas binnen paar weken leverbaar was.
Nu vind je moeiteloos ALLES als je n beetje weet waar je moet zoeken.

Om een vb aan te geven, die roze dbol, daar nam ik toen (nu ga je misschien lachen) maar 3 of 4 tabs van (5mg/tab waren die) maar je ging als n speer vooruit en groeide als kool.
De UG labs nu daar neem je bv 50 mg van maar het resultaat is bijlange niet t zelfde.
Denk dat het niet enkel de dosering is maar gewoon de kwaliteit van de grondstoffen...

Just my opinion
Ben nog maar 23 maar dit is precies wat ik dacht.

Hebben het er wel is over met sportschool eigenaar die eerder ook wedstrijden draaide en die kijkt je ook vol bewondering aan als je over de 250/500mg test e gaat.
 
Vroeger ook de originele naposims 5 mg tabs gehad. 4 per dag daarvan was al genoeg, gek spul. En het klopt dat je op sommige producten moest wachten omdat ze niet binnen waren. Sustanon was nog zoiets waar je met 2/3 ampullen per week zeker mee toe kwam. Nu zet ik een gram ug en voel nog niet hetzelfde als toen... Maar toen koste een vail sust wel 9 euro voor 1 ml. Nu kost een vail van 10 ml amper 25 euro en ze zijn dan nog eens hoger gedoseerd.....
 
De luxe en keuze die we nu tot onze beschikking hebben aan UG, en designers pul is ongekend. Dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Dat vroeger de HG spullen beter te verkrijgen waren is wel waar, maar daar betaalde je dan ook goed geld voor.
 
De luxe en keuze die we nu tot onze beschikking hebben aan UG, en designers pul is ongekend. Dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Dat vroeger de HG spullen beter te verkrijgen waren is wel waar, maar daar betaalde je dan ook goed geld voor.

Goed geld voor is relatief. Hangt ook van de bron af natuurlijk. Per ampul betaalden wij ongeveer tussen 200 en 300 Belgische franken. Afhankelijk van wat je wou. Het duurste dat ik in die tijd betaald heb was 400 frank per ampul voor primo. De dbol waren potjes van 1000 tabs en betaalden we 5000 franken als k t me correct herinner.
 
Vroeger ook de originele naposims 5 mg tabs gehad. 4 per dag daarvan was al genoeg, gek spul. En het klopt dat je op sommige producten moest wachten omdat ze niet binnen waren. Sustanon was nog zoiets waar je met 2/3 ampullen per week zeker mee toe kwam. Nu zet ik een gram ug en voel nog niet hetzelfde als toen... Maar toen koste een vail sust wel 9 euro voor 1 ml. Nu kost een vail van 10 ml amper 25 euro en ze zijn dan nog eens hoger gedoseerd.....

Naposims herinner k me ook nog
Waren dat niet die witte Russische tabs?
Waar is de tijd? :-)
 
Vroeger ook de originele naposims 5 mg tabs gehad. 4 per dag daarvan was al genoeg, gek spul. En het klopt dat je op sommige producten moest wachten omdat ze niet binnen waren. Sustanon was nog zoiets waar je met 2/3 ampullen per week zeker mee toe kwam. Nu zet ik een gram ug en voel nog niet hetzelfde als toen... Maar toen koste een vail sust wel 9 euro voor 1 ml. Nu kost een vail van 10 ml amper 25 euro en ze zijn dan nog eens hoger gedoseerd.....
Van Naposim ontplofte ik als een imbeciel :D
 
Ben nog maar 23 maar dit is precies wat ik dacht.

Hebben het er wel is over met sportschool eigenaar die eerder ook wedstrijden draaide en die kijkt je ook vol bewondering aan als je over de 250/500mg test e gaat.

Omdat die heel waarschijnlijk ook de real deal gear kent en dus weet dat je geen 1000mg test nodig hebt als je echt goed spul hebt.
Mijn allereerste kuur was bij mn toenmalige huisarts. 50mg deca per week. 50mg!!! Was kant en klare spuit per stuk uit Belgische apotheek. Geloof t of niet maar ik had uitstekende resultaten.
2e kuur eveneens bij die huisarts was 250mg sustanon per week. En ook hiermee ontplofte ik.
Als je dat nu verteld aan jongere mensen die starten met 500mg UG kijken ze je aan alsof je uit je nek lult.
Zie gasten genoeg die hun 2e kuur al 500 test en 400 deca nemen, UG weliswaar...

Er zijn degelijke UG labs en ik gebruik zelf UG nu maar denk ervan wat je wil, het is gewoon niet te vergelijken.
 
Omdat die heel waarschijnlijk ook de real deal gear kent en dus weet dat je geen 1000mg test nodig hebt als je echt goed spul hebt.
Mijn allereerste kuur was bij mn toenmalige huisarts. 50mg deca per week. 50mg!!! Was kant en klare spuit per stuk uit Belgische apotheek. Geloof t of niet maar ik had uitstekende resultaten.
2e kuur eveneens bij die huisarts was 250mg sustanon per week. En ook hiermee ontplofte ik.
Als je dat nu verteld aan jongere mensen die starten met 500mg UG kijken ze je aan alsof je uit je nek lult.
Zie gasten genoeg die hun 2e kuur al 500 test en 400 deca nemen, UG weliswaar...

Er zijn degelijke UG labs en ik gebruik zelf UG nu maar denk ervan wat je wil, het is gewoon niet te vergelijken.

Je verhaal bevestigt wat ik al een tijdje vermoed, bedankt voor je reacties!
 
Hoor je idd vaak hoor, dit :)

- HG vs UG vials
- Laboratorium kwaliteit vs. zolderkamer kwaliteit

Net zoals vials ondergedoseerd worden, kan ik me voorstellen dat de makers van de rauwe poeders ook meer winst willen maken. Versnijden misschien?? Ik noem maar wat :)
 
Back
Naar boven