MuscleMeat

Geared liften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strongman1988

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
2.100
Waardering
66
Lengte
1m92
Massa
130kg
Vetpercentage
14%
Zoals het topic al aangeeft gaat het hier over geared liften:

Ik heb dus een metal deadlift pak en nooit gebruikt. Uiteraard wil ik dit wel is proberen maar vraag me af of ik rekening moet houden met het herstel na geared liften? Kan me voorstellen meer gewicht tillen grotere klap op je lichaam en het CNS dus verminderd herstel? En of er een achterliggende gedachten achter ligt hoe te gebruiken in een schema?

Alvast bedankt!
 
Eerst eens proberen of je er goed in kan komen en je form kan behouden tijdens t liften, kost soms wat oefening.
Verder gewoon één keer per week in pak trainen, beginnend een week of 5-6 vóór een belangrijke wedstrijd. Houd er wel rekening mee dat je niet enorm veel extra kilo's uit een pak haalt als je conventional pullt, dus met dat herstel zal t ook wel meevallen. Maar maxen op dl vergt altijd wel wat van je herstelvermogen natuurlijk.
 
Ik zou het gewoon gaan proberen en verkijk je er niet op want het kan best dat je de eerste keren minder tilt dan je denkt.
 
Eerst eens proberen of je er goed in kan komen en je form kan behouden tijdens t liften, kost soms wat oefening.
Verder gewoon één keer per week in pak trainen, beginnend een week of 5-6 vóór een belangrijke wedstrijd. Houd er wel rekening mee dat je niet enorm veel extra kilo's uit een pak haalt als je conventional pullt, dus met dat herstel zal t ook wel meevallen. Maar maxen op dl vergt altijd wel wat van je herstelvermogen natuurlijk.

Oke dankje eigenlijk veranderd er dus niet zo veel dan... En er is geen speciaal schema voor ofzo wat goed werkt met zon pak, ik hoor ook weleens dat iemand een half pak aan heeft ofzo vandaar de vraag is daar een bepaald schema voor.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 17:41 ----------

Ik zou het gewoon gaan proberen en verkijk je er niet op want het kan best dat je de eerste keren minder tilt dan je denkt.

Oke jaa ivm de bepaalde form die je met zo'n pakje niet makkelijk houd dan of? En verder lijkt het me niet slim voor mij als strongman week in week uit met zo'n pakje te trainen dan dus ook maar een aantal weken voor een wedstrijd dus?

Weet van de pakjes echt helemaal geen ruk dus vandaar de amateur vraagjes haha
 
Laatst bewerkt:
zou maar gewoon proberen erin te liften, dan weet je meer

dan kan je later beslissen hoe je het voor een wedstrijd gaat gebruiken
 
Ik vind het lekkerder om te trainen met pakkie. Vooral mijn onderrug en heupen voelen een stuk beter na een flinke tilsessie met.

OK, wel wat striemen hier en daar . . .

Zoals Eddine zegt: gewoon proberen

Maar waarom heb je dat pak nooit gebruikt dan?
 
Ik vind het lekkerder om te trainen met pakkie. Vooral mijn onderrug en heupen voelen een stuk beter na een flinke tilsessie met.

OK, wel wat striemen hier en daar . . .

Zoals Eddine zegt: gewoon proberen

Maar waarom heb je dat pak nooit gebruikt dan?

Dus jij traint bijna altijd met pakkie.. Jaa heb het nog niet gebruikt omdat de aandacht er niet zo op stond mijn doel was een raw 320kg dat is ruim gehaald en sindsdien ligt de focus nog op squats!

Zal over een tijdje is kijken!
 
Ik doe de laatste tijd geen benen meer, ben door een auto geraakt en het gaat niet meer zo lekker, heup en onderrug zitten niet helemaal fijn maar als ik m'n pakkie aandoe blijft het allemaal bij elkaar geperst zitten en gaat het wel.

Denk dat ik nu maar eens in de maand zwaar benen pak, niet omdat het verstandig is, maar omdat ik het lekker vind. Verder ben ik weer langzaam aan het beginnen met een beetje op en neer kniebuigen en af en toe als ik een klant zie tillen en die stang ligt er verleidelijk bij dan kan ik het niet laten 'm een keertje op te tillen.
 
Heb je het pakkie al aangehad en wat zijn de ervaringen?
 
ik heb van menig powerlifter gehoord die volgens Westside traint dat ze het volgende hanteren:

week1 week2 week3 week4
raw raw suited deload


Het is het proberen waard
 
Heb je het pakkie al aangehad en wat zijn de ervaringen?

Ga binnekort even kijken zal het laten weten!

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 17:53 ----------

ik heb van menig powerlifter gehoord die volgens Westside traint dat ze het volgende hanteren:

week1 week2 week3 week4
raw raw suited deload


Het is het proberen waard

Aah zal hier is wat mee gaan doen dankje!
 
Ik doe de laatste tijd geen benen meer, ben door een auto geraakt en het gaat niet meer zo lekker, heup en onderrug zitten niet helemaal fijn maar als ik m'n pakkie aandoe blijft het allemaal bij elkaar geperst zitten en gaat het wel.

Denk dat ik nu maar eens in de maand zwaar benen pak, niet omdat het verstandig is, maar omdat ik het lekker vind. Verder ben ik weer langzaam aan het beginnen met een beetje op en neer kniebuigen en af en toe als ik een klant zie tillen en die stang ligt er verleidelijk bij dan kan ik het niet laten 'm een keertje op te tillen.

Daar zijn pakkies toch origineel ook voor ontwikkeld?
 
Back
Naar boven