XXL Nutrition

Gebakken eieren met ham..hmm!

Bezoekers in dit topic

ik vind het een erg slecht ontbijt. Veel verzadigde vetten veel calorieen zonder koolhydraten dus geen onmiddelijke remming van de cortisol afgifte 's ochtends. En dan daarna nog een insuline stoot van de weightgainer er achter aan? Maar goed ieder zn eigen ding.

heb die docu niet gezien maar ik denk eerder dat hij een kipfilet in een contactgril deed en neit in een tosti-apparaat. En dat kan zeker doe het zelf vaak. Als je dan ook nog je filetje goed prepareerd kan je meer ovz per maaltijd pakken. Omdat het vet gehalte van de normale voeding lager is en je dus kan kiezen wat voor vet je toevoegd
 
Originally posted by jaap2
ik vind het een erg slecht ontbijt. Veel verzadigde vetten veel calorieen zonder koolhydraten dus geen onmiddelijke remming van de cortisol afgifte 's ochtends. En dan daarna nog een insuline stoot van de weightgainer er achter aan? Maar goed ieder zn eigen ding.

heb die docu niet gezien maar ik denk eerder dat hij een kipfilet in een contactgril deed en neit in een tosti-apparaat. En dat kan zeker doe het zelf vaak. Als je dan ook nog je filetje goed prepareerd kan je meer ovz per maaltijd pakken. Omdat het vet gehalte van de normale voeding lager is en je dus kan kiezen wat voor vet je toevoegd

-eieren bevatten 9g vet, waarvan 3 verzadigd
-2 dooiers ber dag is goed ivm de ook daar aanwezige eiwitten en vitaminen
-gebakken ei gooi je meestal op brood (kh's)
-bak je met anti aanbak laag / visolie krijg je weinig vv's erbij
 
Originally posted by Scighera


-eieren bevatten 9g vet, waarvan 3 verzadigd
-2 dooiers ber dag is goed ivm de ook daar aanwezige eiwitten en vitaminen
-gebakken ei gooi je meestal op brood (kh's)
-bak je met anti aanbak laag / visolie krijg je weinig vv's erbij

dus 2 eieren is al 18 gram + dan de vetten in de gam nog. Zal wel neer komen op meer dan 22 gram. Ik vind dat veel voor een maaltijd.
Plus als tie het op brood doet dan moet hij het wel ff vermelden. Maar dat ik het slecht vind heeft meer te maken met het niet stimuleren van insuline afgifte.
 
ham hebben we al afgeraden, en ipv daarvan kip / vis /kalkoen, Hij kan ook een eier-dooier minder nemen
 
Originally posted by Scighera
braadt je eitje in iig olie
En iig NIET in de olie

Boter en kokosvet zijn betere vetzuren als je gaat bakken.
 
Originally posted by burn


Ik geloof dat het aantal verzadigde vetten in eieren wel meevalt. Maar dan nog zijn verzadigde vetten ook belangrijk. Ik heb genoeg onderzoeken gelezen waarin er een relatie wordt aangetoond tussen verzadigde vetten en testosteron. Te weinig van deze vetten betekent een verlaging van testosteron, betekent natuurlijk niet hoe meer hoe beter. Ik heb nu even geen tijd om ze op te zoeken, maar anders kun je naar medline gaan en zoeken op: saturated testosterone.

mov hebben een iets beter effect op de productie van test, maar het ontloopt vv niet veel, blijkt uit een studie op veganisten en mensen die wel vlees eten en daardoor meer vv's binnenkrijgen. Iig vet is wel nodig, waarvan mov natuurlijk wel het gezondste is.
 
Back
Naar boven