XXL Nutrition

Gebrande dvd's "schokken" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik heb sinds kort een NEC DVD-RW in mijn pc zitten, van het type ND-4571A. Het probleem is dat hij niet goed brand. Muziek cd's slaan over in de cd-speler, en dvd's spelen óf helemaal niet af, óf schokken echt enorm om de 10/15 seconden, en dan valt het geluid ook even weg.

Ik brand de dvd's op de laagste snelheid, namelijk 2x. Ook muziek cd's brand ik zo langzaam mogelijk, zodat ik zeker weet dat het daar niet aan kan liggen. Dit maakt alleen totaal geen verschil, of ik nu op 16x, 8x, 4x of 2x brand, het resultaat blijft hetzelfde. Branden doe ik vanaf de harde schijf, dus niet "on the fly" of iets dergelijks.

Ik heb het op 3 verschillende stand-alone dvd spelers getest, waarvan 2 van het merk Sony en 1 van Philips. Aan mijn dvd spelers ligt het dus ook niet. Met mijn vorige brander ging wel alles prima, en heb ik nooit problemen gehad. Dit was een Toshiba.

Vervolgens dacht ik dat het misschien aan de dvd schijfjes lag. Ik gebruik normaal gesproken altijd Arita DVD-R 8x. Met mijn vorige brander had ik daar absoluut geen problemen mee. Nu dacht ik dat misschien de NEC brander niet overweg kon met de Arita schijfjes, dus heb ik nog wat anderen geprobeerd, waaronder Princo DVD-R 8x en Ridata DVD-R 8x, maar deze gaven ook hetzelfde resultaat.

Voor het branden gebruik ik in eerste instantie Nero 7, en deze geeft geen fouten tijdens het branden. Ook heb ik geprobeerd te branden met Alcohol 120%, DVD Decrypter en MagicISO, maar dit mocht ook niet baten.

De overdrachtsmodus van de IDE-controllers in apparaatbeheer staat op Ultra DMA modus-6. Ik neem aan dat dit juist is.

Ik heb al contact opgenomen met de leverancier (Alternate), maar zij bieden alleen de oplossing van het testen van de brander, en als hij volgens hun goed brand moet ik arbeidskosten betalen en krijg ik verder niks. Voordat ik dat dus wil doen, probeer ik zelf liever eerst alles wat er mogelijk is.

Heeft er misschien iemand zoiets dergelijks ook meegemaakt, of zou iemand misschien weten wat het zou kunnen zijn?
 
ik had met dvd's branden hetzelde een hele tijd geleden, dit lag bij mij aan het programma waarmee ik de dvd's converteerde, daardoor ging het beeld ''stotteren'' en viel constant het geluid weg...
 
Jezus, jij hebt al veel schijfjes verkloot volgens mij. Voor de rest kan ik je helaas niet helpen. Alles wat ik kan bedenken heb je zelf ook al geprobeerd.
 
BadMF zei:
Nieuwe firmware?

Geheugen verrot?

PC te traag?

Drivers een keer verversen, van MOBO en dergelijke.

DVDs en brandprogrammas heb je al gewisseld zo te lezen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1136905

Nieuwe firmware bestaat niet, op de NEC website staat mijn brander niet eens in de lijst om te kiezen voor nieuwe firmware.

Geheugen is prima, voor de rest heb ik nergens problemen mee. Volgens memtest ook geen problemen

PC is 3.6 Ghz met 2 GB G.E.I.L. geheugen.

Drivers en dergelijke verversen is niet nodig.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

@Twizzle: Hier kan het bij mij niet aan liggen. Het zijn meestal iso's die ik via nieuwsgroepen binnenhaal, of gewoon de .vob filetjes. Ook muziek cd's slaan over ;)
 
Tractortje zei:
Jezus, jij hebt al veel schijfjes verkloot volgens mij. Voor de rest kan ik je helaas niet helpen. Alles wat ik kan bedenken heb je zelf ook al geprobeerd.

Dat kan je wel zeggen ja :D Mja, als je weer wat veranderd hebt, moet je het toch testen :P
 
maar je had dit probleem toch bij je vorige brander niet...? dan zou ik gewoon die nec terug sturen want als je geheugen enzo , en alles up to date is zal het toch wel gewoon aan die brander moeten liggen denk ik ....
 
twizzle2711 zei:
maar je had dit probleem toch bij je vorige brander niet...? dan zou ik gewoon die nec terug sturen want als je geheugen enzo , en alles up to date is zal het toch wel gewoon aan die brander moeten liggen denk ik ....

Ja precies, ik denk ook dat de brander gaar is, maar goed, wil eerst zelf alles proberen. Ik weet precies hoe ze bij Alternate zijn. Krijg je zo'n reactie van: "Jah, volgens mij brand hij gewoon goed. Hij geeft geen fouten ofzoooow. Now pay me, bitch".
 
The Rock zei:
Ja precies, ik denk ook dat de brander gaar is, maar goed, wil eerst zelf alles proberen. Ik weet precies hoe ze bij Alternate zijn. Krijg je zo'n reactie van: "Jah, volgens mij brand hij gewoon goed. Hij geeft geen fouten ofzoooow. Now pay me, bitch".

http://liggydee.cdfreaks.com/page/4570/

Ohja, nieuwe firmware en garantie kan een probleem geven ;)

Dee's 1-Z1 modified firmware for the ND-4571A

This firmware supports full bitsetting.
Original and RPC1 versions available.

This firmware also includes tweaks to improve burn quality on selected DVD R media.

Nu maar hopen dat het werkt ;)
 
Laatst bewerkt:
Type/merk DVD-/+R maakt ook veel uit. Probeer is Philips DVD+/-R'tjes
 
BadMF zei:
http://liggydee.cdfreaks.com/page/4570/

Ohja, nieuwe firmware en garantie kan een probleem geven ;)



Nu maar hopen dat het werkt ;)

Hmmz, aangezien dat geen officiele firmware is ga ik het maar niet proberen. Straks vervalt mijn garantie, heb ik weinig zin in.

@FrankyB: Ja, ik heb gisteren wat nieuwe dvd-r's besteld, namelijk Verbatim en Fuji. Deze worden beide aanbevolen door NEC zelf. Als het op die nog niet goed werkt ga ik wel terug naar de winkel.
 
The Rock zei:
Hmmz, aangezien dat geen officiele firmware is ga ik het maar niet proberen. Straks vervalt mijn garantie, heb ik weinig zin in.

@FrankyB: Ja, ik heb gisteren wat nieuwe dvd-r's besteld, namelijk Verbatim en Fuji. Deze worden beide aanbevolen door NEC zelf. Als het op die nog niet goed werkt ga ik wel terug naar de winkel.

Een nieuwe brander kost rond de € 40. Misschien had je beter een nieuwe brander kunnen bestellen ipv nieuwe dvd's ;)
 
BadMF zei:
Een nieuwe brander kost rond de € 40. Misschien had je beter een nieuwe brander kunnen bestellen ipv nieuwe dvd's ;)
Voor zover ik uit zn post kon opmaken heeft ie nog garantie.....
 
BadMF zei:
Een nieuwe brander kost rond de € 40. Misschien had je beter een nieuwe brander kunnen bestellen ipv nieuwe dvd's ;)

Mijn dvd's waren sowieso bijna op, dus moest toch nieuwe bestellen. Plus dat ik een media test heb gedaan via Nero, en ik kreeg echt enorm veel fouten. Blijkbaar ligt het dus aan de media. Maar goed, als het hier toch ook niet aan blijkt te liggen ga ik alsnog terug naar de winkel. Die dvd's komen dan sowieso wel op als ik een goede brander krijg.
 
mischien beetje met de buffer underrun klooien
 
marc181982 zei:
mischien beetje met de buffer underrun klooien
Nah, zo'n ding moet goed werken in combinatie met de juiste media.
 
Back
Naar boven