Fitness Seller

Gebroken Elleboog

Bezoekers in dit topic

Merlin1999

Novice
Lid geworden
20 aug 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Dag,

3 maanden geleden heb ik mijn elleboog en arm op 6 plekken gebroken, alles zit nu vast met platen en pinnen en zag er geweldig goed uit met de laatste foto's, als over een half jaar het materiaal eruit is kan ik mijn arm ook weer als vanouds strekken is de prognose.

Ik ben vandaag voor het eerst weer wezen trainen maar ben best onzeker over hoe zwaar nu eigenlijk kan, de chirurg zegt rustig starten.

Ik merk dat triceps oefeningen bijzonder pijnlijk zijn en de rest gaat aardig tot goed, durf er nog niet veel gewicht op te gooien uiteraard, mijn plan is als een soort bodypump weer te starten dus veel repetities, weinig gewicht, iemand hier ervaring mee?

Rugoefeningen voelen namelijk alsof er niets kapot is.
 
Ik snap de angst. Mijn inziens kun je het beter heel rustig aan opbouwen, naast wat brozere botten hebben je pezen waarschijnlijk ook een opdonder gehad.. Kalm aan doen, zoals de dokter al zegt, is waarschijnlijk het enige goede advies. Niet door de pijn heen gaan!
 
Wat wil je horen? Dat je gelijk maar zwaar moet gaan trainen? Lekker naar je chirurg luisteren jongen...
 
Wat wil je horen? Dat je gelijk maar zwaar moet gaan trainen? Lekker naar je chirurg luisteren jongen...

Nee verre van, ben erg blij met het herstel tot nu toe, heb alleen geen idee hoe ik dit in een tijdslijn moet zien en wanneer je stappen vooruit kan maken... het trainen zal het vanzelf wel aan gaan geven hoop ik dan maar
 
Luister naar je chirurg, en heel rustig beginnen dus. Misschien kan een fysio je ook nog wat helpen? Ik heb in ieder geval geen verstand genoeg om je te adviseren, maar vermoed dat er hier maar weinig zijn die dat wel hebben.
 
Back
Naar boven