XXL Nutrition

Gebruik belt DL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
Ik had laatst me belt niet bij me toen ik DL's deed.Een van de persoonlijke trainers greep me bij me nekvel en zei dat ik zonder belt meteen door me rug zou gaan.. LoL

Jullie opinie?Gebruiken jullie een belt?
 
nah..zelden, alleeen heeeel soms bij mijn allerlaatste setje
 
belt??? wat wil dat woord zeggen? dat stukje leder waar ik een blessure van heb opgelopen?

ach ja... sommige mensen zullen het nooit snappen...

ik gebruik het enkel op wedstrijd. zelfs wanneer ik tegen de 90% van mijn max trek, gebruik ik hem niet. je moet gewoon je rug en buikspieren versterken hé. en natuurlijk correct deadliften.

mijn trainer deadlift 300kg zonder riem, dus 't zal wel niet nodig zijn zeker?
 
Ik gebruik hem alleen bij m'n zwaarste sets, en dan mn bij de squat, deadlift en powerpress
 
Ik gebruik hem alleen bij m'n zwaarste sets, en dan mn bij de squat, deadlift en powerpress

dat bedoelde ik dus... :thumb:
 
Jamais... tenzij ik zin heb om een beetje stoer te gaan doen. Voor leken lijkt het alleszinds zéér professioneel :D
 
alleen zwaarste set.
 
Grappig,bevestigt mijn vermoeden dat ALLE personal trainers in mijn gym idioten zijn.
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Grappig,bevestigt mijn vermoeden dat ALLE personal trainers in mijn gym idioten zijn.

Niet alleen in jouw gym :rolleyes:

Ik gebruik overigens zelf nooit een riem. Ik heb er zelf geen en aangezien ik (nog) niet echt zware gewichten gebruik vind ik het niet nodig. De gewichten die ik dus gebruik kan ik goed mijn middel nog mee aansterken.
 
ach, een riem hoeft allemaal niet..
voor mijn blessure gebruikte ik een riem vanaf 140kg squat, en ook voor deadlift vanaf 140kg....
dan na mijn blessure opgebouwd zonder riem, en zelfs op gewichten van 150-160kg squat heb ik die niet nodig. en onlangs heb ik nog 170kg gedeadlift zonder riem.

notchtans is 170kg ongeveer 90% van mijn voorlopige 1rm.

dus een riem is echt niet nodig vind ik :D

buiten op wedstrijd wanneer dat je eventueel kan helpen om een aantal kilootjes erbij te nemen...
 
Totdat je rug auw zecht.Het enigste wat je dan nog denkt is,had ik maar een riem gebruikt.
 
Originally posted by lorenzo
Totdat je rug auw zecht.Het enigste wat je dan nog denkt is,had ik maar een riem gebruikt.

haha! ik lach wel eens graag.

nee serieus, het is net DOOR de riem dat mijn rug auw heeft gezegd. nu ik die niet meer gebruik en verstandiger ben geworden, heb ik geen problemen meer, mijn rug is sterker dan ooit!

een riem? je hebt je abs en rugspieren toch, gebruik die dan.
 
idd gebruik je natuurlijke riem!!
Ik gebruikte voor mijn verhuizing hiernaartoe ook een riem bij zware sets squats.
Toen ik hiernaartoe verhuiste kende ik geen kip en had ook geen riem en wilde ook niemand wat vragen en ben dus begonnen zonder riem te trainen.
Sindsdien heb ik nooit een riem en die stomme handschoenen aangehad.
 
en zeg me BOS, hoe gaat het met je rug? zeker nooit meer klachten gehad zeker? :D
 
Als je een oefening correct uitvoert heb je deze ook niet nodig.Mijn rug zei auw toen ik tijdens de squat mijn voet verplaatste.Mischien als ik toen een riem omhad had ik dit niet gehad.maar mischien ook weer wel.Voor de zekerheid draag ik hem wel als ik zwaar ga bij de squat en deadlift.
 
Ik gebruik ook alleen de belt bij zwaar gewicht, meestal laatste 2 sets. Ik vind het toch wel prettig als het meer stevigheid geeft.
 
Originally posted by Spike
en zeg me BOS, hoe gaat het met je rug? zeker nooit meer klachten gehad zeker? :D

Precies :D , ik ga veel bewuster met mijn rug om en luister beter naar mijn lichaam en mijn uitvoering werd dus ook beter. :clap:
 
Back
Naar boven