AndroidHealthClinic

Gebruik jij straps bij je training?

Gebruik Jij Straps Bij Je Training?


  • Totaal stemmers
    268

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je daardoor je bij de topsets je beter op de target spier kunt concentreren en er 2 reps extra voor kunt uitpersen met als doel een grotere overload op de rug krijgen=meer mu aanspreken= tot op zekere hoogte meer spiergroei en kracht winst, dan is dat cheaten?:D

je cheat jezelf imo als je dat niet doet als je door grip problemen je rug niet goed genoeg kunt trainen, uiteraard wel je grip trainen ernaast dan!

Daar geef ik je gelijk in, maar als je echt voor een PR gaat met deadliften zie ik het nog steeds als cheaten.
 
gewoon magnesium

straps gebruiken betekent gewoon dat je niet sterk genoeg bent
als je grip wel sterk genoeg is maar je rug niet dan ga je toch ook geen bladveer op je lichaam binden zodat je het wel kan tillen :rolleyes:


waar slit dit nou op als je last hebt van je polsen betekent toch niet dat je geen zwarde deadlifts mag doen als je het met straps wel kan .

jou opmerking is......
 
Bij langere sets kom ik wel eens te kort vanwege mijn grip, maar als ik 5x5 heb ik er totaal geen problemen mee. Straps vind ik overigens gewoon een manier van cheaten, net als die powerliftpakjes en ja, ook anabolen.

Ai over dat laatste ga ik veel shit krijgen :D Bring it on!

WTF heeft anabolen met straps te maken ! :S ???
+ als jij 5x100 doet voor deadlifts en je kan bv. 5x 140 deaflitten met straps dan doe ik liever die 5x140 dan die 100
 
Als mijn chalk op is of als ik net veel sets heb gedeadlift en dan nog ga rowen en mijn handen open liggen .
 
ja gebruik straps, bij deadlifts vooral, vanaf 180 kilo, 250 max

voor de rest ook als ik zware setjes voor rug wil doen, kan ik me beter op de spiergroep concentreren.

heeft geen ruk met cheaten te maken, tenzij je powerlifter ben ofzo, en een extreme grip wil ontwikkelen
 
Ik gebruik geen straps bij men training.
 
Ja bij alle oefeningen. Het staat ook vet stoer als ik een rondje maak door de sportschool en er hangen van die lapjes stof aan me polsen.
 
nee, gebruik sinds vorige week wel van die anti slip doekjes.
werkt perfect.
 
Soms.
Alleen bij de topsets van deadlift omdat mijn grip zwaar zuigt :D
Bij shrugs gebruik ik ze ook soms.
 
Ja zeker, vind het ideaal voor tijdens rugtraining en trapezius. Dan moet je dusdanig zware gewichten pakken dat alleen het vasthouden energie wegneemt van de daadwerkleijk te trainen groepen. Door ze niet bij alle oefeningen te gebruiken krijg je toch nog voldoende pomp in de onderarmen. Daarnaast vind ik het ook een verkeerde gedachte dat als je straps gebruikt je niets meer hoeft te doen. Je moet alsnog stevig vasthouden.
 
Nee nog niet maar mij is geadviseerd om zsm met die dingen te gaan trainen
 
Zeker het top advies van je personal coach. :rolleyes:

Zal het je uitleggen : ik train alleen maar dropsets in het huidige programma daardoor gaan met sommige oefeningen je onderarmen helemaal vol zitten waardoor je de oefening niet kan afmaken. Dus zeker een topadvies Vladi:o

Vriendelijk groetend,
Mossad
 
Yep, maar alleen bij deadlifts, m'n grip is met dit zweetweer niet echt om over naar huis te schrijven.
 
Heb ze nog niet nodig, vandaag 150kg deadlift en grip ging nog altijd perfect. Mijn handen zweten niet rap en heb van nature een sterke grip. Beetje gekregen van bij mijn pa te helpen als metserdiener. Als het ooit niet meer lukt zonder dan ga ik ze wel gebruiken.
 
Mijn grip is enorm slecht, raden jullie aan om nu al straps te gebruiken of gewoon nog even wat lichter gewicht te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven