MuscleMeat

Gedachten verminderen om te kunnen slapen

Bezoekers in dit topic

Flitser

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
52
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
75kg
(te) Vaak lig ik uren wakker voordat ik in slaap val, omdat mijn gedachten maar door blijven gaan. Ik heb ADD(Info) en daardoor kan ik mijn gedachten niet stoppen. Overdag heb ik medicijnen, maar in de avond kan ik die niet innemen omdat ik dan te druk ben.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En zo ja, hoe pakken jullie het aan? Ik hoor het graag.
 
Heb hier ook vaak last van gehad, ook ADD (ze zeggen het).

Een quick fap vlak voor het slapen gaan helpt goed, daarnaast luisterde ik vroeger naar audioboeken om in slaap te komen. Dan heb je iets om je gedachten op te focussen en zak je uiteindelijk vanzelf weg.
 
lol wat bij mij werkt is alles voor me te zien als een computer met windows. En dan stuk voor stuk op het rode kruisje rechts boven te klikken en alles afsluiten srs
 
lol wat bij mij werkt is alles voor me te zien als een computer met windows. En dan stuk voor stuk op het rode kruisje rechts boven te klikken en alles afsluiten srs

vergelijkbaar, ik besluit dat het kan wachten en zet het mentaal weg voor morgen
 
The power of now + Meditatie
 
Vast ritueel voor je in bed gaat, vaste uren gaan slapen en opstaan, geen felle lcd schermen bekijken in slaapkamer...
 
Had ik vroeger ook last van, ging tv kijken tot ik in slaap viel. Meestal tot 04:00. Was echt hardcore gewoon, was ook nog voordat ik aan KT deed.
Nu geen PC/mobiel meer een halfuur voort slapen gaan, slaap thee, boek lezen, kamer luchten, flink ontspannen dus.
Als ik ga slapen nog wat rustgevende muziek voor 10 minuten.
 
je hebt ook zon bepaalde app/programma dat het blauw (het felste) licht uit je scherm filtert nadat het donker is. Hierdoor kan je beter slapen srs

weet alleen zo even de naam niet :o
 
je hebt ook zon bepaalde app/programma dat het blauw (het felste) licht uit je scherm filtert nadat het donker is. Hierdoor kan je beter slapen srs

weet alleen zo even de naam niet :o
F.lux

Kreeg ´s avonds ook vaak rode ogen. Nu nooit meer last van.
 
Thanks voor de tips iedereen! Ik zal vooral kijken naar het mediteren, heb het eens geprobeerd maar eigenlijk nooit doorgezet.

Flux gebruik ik al lang, geweldig programma is het :D


Trouwens nog een vraagje: ik hoorde dat GABA je gedachtenstroom verminderde door je dopamine level aan te passen, iets wat mijn medicijnen ook doen. Is het een supplement om aan te raden, of heeft het (te) weinig effect?
 
Laatst bewerkt:
Neem je wel eens een pre workout?
 
Niet aan niets proberen te denken, maar aan 1 iets.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Trouwens nog een vraagje: ik hoorde dat GABA je gedachtenstroom verminderde door je dopamine level aan te passen, iets wat mijn medicijnen ook doen. Is het een supplement om aan te raden, of heeft het (te) weinig effect?

Voor zover ik weet dringt GABA supplementatie niet door door de BBB (Blood-brain barrier), phenibut daarintegen wel. Phenibut is GABA met een toegevoegde phenyl ring, waardoor hij wel de BBB kan passeren.

Phenibut is echter héél erg verslavend in de zin van, dat je al extreme ontwenningsverschijnselen krijgt na 3-4 dagen achtereenvolgend gebruikt. Dus max 2x per week en nooit meerdere dagen achter elkaar ;).
 
Tai chi/ademhalingsoefeningen in de al donkere kamer, opschrijven (parkeren) van gedachten om ze los te laten tot morgen en...bach rescue spray night ... Die laatste werkt voor mij goed (al kan t ook alleen het idee zijn:grinny: ) Suc6! Ben benieuwd welke tip voor jou werkt:)!
 
200mg L-Theanine.

Dat verhoogd je Alpha hersen golven (wat je ook met mediatie doet) en verlaagt je Beta's
 
Back
Naar boven