XXL Nutrition

Geddie's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Afgelopen week niet echt loggenswaardig getraind, zal het even kort samenvatten. Maandag sowieso de training overgeslagen omdat ik flink last van m'n rug had, was achteraf een verrekking en was na twee dagen weg. Woensdag de training van maandag gedaan, eens gekeken of de progressie op de bench enige overdracht had naar m'n strict overhead press, blijkt dus van niet. Drukte 80kg easy de lucht in maar 85 kwam driemaal niet verder dan net boven m'n hoofd. Daarna nog gebenched, zou licht gaan maar had na de overhead zin om dan maar op de bench er een PR uit te rammen, ging voor 3x6x110 maar faalde de laatste rep van hiervan, was natuurlijk ook enigzins te verwachten. Daarna sumo's op techniek. Vrijdag ging ik voor de geplande 3x2x127,5 op de bench, schouders waren nog te kapot van woensdag dus één set hiermee was de max. Squats daarna extreem stroef, kon geen diepte halen, verrekte een spier in m'n been en kreeg ook wat last van m'n knieën (voelt ontstoken), dus heb m'n werksets niet eens geprobeerd. Toen nog wat sumo deadlifts gedaan, denk dat de techniek wel aardig goed zit.

Hieronder een filmpje van 160kg sumo DL op techniek, feedback is welkom.
http://www.youtube.com/watch?v=NEUIRDMzrDU
 
Laatst bewerkt:
Training 13-5-2013 Training A @ USC

Squat:

3 x 110
3 x 110
3 x 122,5
3 x 122,5
3 x 140
2 x 150
2 x 160
3 x 170
3 x 170
3 x 170

Sumo deadlift:

5 x 70
5 x 100
5 x 130
5 x 140
5 x 150
5 x 150
5 x 150
10 x 100

- planks
- side planks

Opmerkingen:

Squat triples met 170 natuurlijk makkelijk, nog 2 reps in de tank. Zou voor een set of 5-6 gaan, maar kreeg toen ik voor de 4e set onder de stang stond opeens last bij m'n SI gewricht, waarschijnlijk niets ergs maar heb het voor de zekerheid daarbij gelaten. Stond iets wijder nu en met de voeten verder naar buiten wijzend zodat m'n knieën niet maximaal ver naar voren komen. Geen last van knieën en kuiten hierbij dus denk dat ik dit komende tijd maar aanhoud.
Bij sumo's geen last van SI, qua gewicht easy natuurlijk, komende trainingen er steeds 10kg bij. Nu op deadliftschoenen gedaan en krijg nog steeds de rug recht. Doe qua grip nu een hook grip waarbij ik alleen duim en wijsvinger hook, want heb anders dat ik teveel met de achterkant van m'n duim/hand langs m'n benen schuur.

Moet ook echt iets gaan doen aan al die irritante pijntjes, want ik train nu constant met de rem erop.
 
Sumo valt zo snel niet iets op aan te merken, maar is niet de ideale hoek om erover te oordelen. (kan niet zien wat je knieën doen en hoe wijd je precies staat.

Op wat voor een bodyweight zit je nu? Nog steeds 106, of zwaarder? Kan me namelijk herinneren dat ik zelf ook een shitzooi aan kleine pijntjes had toen ik tussen de 95 en 99 kilo zat.
 
Laatst bewerkt:
Sumo valt zo snel niet iets op aan te merken, maar is niet de ideale hoek om erover te oordelen. (kan niet zien wat je knieën doen en hoe wijd je precies staat.

Op wat voor een bodyweight zit je nu? Nog steeds 106, of zwaarder? Kan me namelijk herinneren dat ik zelf ook een shitzooi aan kleine pijntjes had toen ik tussen de 95 en 99 kilo zat.

Thanks voor de feedback man. Zal volgende keer van een andere hoek filmen. Dit was vooral om te checken of m'n rug en hoofd neutraal staan tijdens de hele lift en of ik er niet een 2-staps lift van maak. Sta met m'n schenen tegen de ring ongeveer (bij de powerlift stang), vrij smal voor een sumo dus maar voel me in die houding het sterkst. Knieën staan in de startpositie boven de voeten, komen dus niet naar buiten, wel lichtelijk naar voren. Dat zou goed moeten zijn geloof ik?

Bodyweight was vanochtend 113, ben langzaam op weg richting 105. Zou inderdaad kunnen dat door de bodyweight gains voor de pijntjes zorgen, want je loopt daardoor de hele dag rond met een hogere belasting op de rug en knieën.
 
Laatst bewerkt:
Training 15-5-2013 Training B @ USC

Bench press, wide grip, paused:

5 x 60
5 x 80
3 x 100
5 x 107,5
5 x 107,5
5 x 107,5
5 x 107,5
5 x 107,5 (5x5x107,5 = 'vpr')

Bench press, close grip, paused:
(ongeveer een inch buiten glad)

5 x 60
3 x 80
2 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 115 'pr'

Klokov press:

10 x 20
8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Pendlay row, wide grip, strikt:

5 x 70
5 x 100
5 x 100
5 x 100

Opmerkingen:

Met bench de eerste drie sets een foutje gemaakt met de set-up, voelde al klote maar kwam er pas later achter wat ik verkeerd deed. Voelde zwaarder dan dat de bedoeling was, elke set ongeveer nog één rep in de tank. De rest wel prima. Te weinig gerowd de laatste tijd, weer even wat lichter en strikt begonnen.
 
Als je je sumo in suit wilt doen zou ik wel proberen nog wat lager te starten
 
Als je je sumo in suit wilt doen zou ik wel proberen nog wat lager te starten

Ben in principe niet van plan in suit te liften. Heb geprobeerd lager te beginnen maar dan komen wat ik ook doe m'n heupen eerst omhoog, en ik voel me ook slapper in die positie.
 
is nogal persoonsgebonden op welke hoogte je het beste RAW lift.

Zwakker voelen zal ook komen omdat je heupen nog niet sterk genoeg zijn om van die hoogte te beginnen, als je toch lager zou willen starten -> gewicht omlaag.
 
Training Vrijdag 17-5-2013 Training C:

Sumo deadlift:

3 x 70
3 x 120
3 x 140
5 x 160
5 x 160
6 x 160 verkeerd geteld

Bench press, wide grip, paused:

5 x 60
5 x 80
2 x 100
1 x 110
2 x 120
2 x 120
2 x 120
2 x 120
+ flink aantal sets op techniek tussendoor met 100 en 110

Opmerkingen:

Sumo deadlifts weer easy natuurlijk. Met bench weer lopen kloten met m'n setup, die nieuwe manier van archen werkte vandaag niet, voelde k*t, leek soms alsof ik teveel gearched was zelfs. Paar sets op techniek waarbij ik gewoon wat gearched ging liggen (zonder aan de stang of bench me krom te trekken) lag ik opeens wel goed. Alsof m'n bovenrug opeens flexibeler is ofzo. Snap er weer compleet geen zak van. Lag maar op 1 van de werksets goed, eerste drie had ik nog een rep in de tank, de laatste niet. Door al dat gekloot te weinig tijd weer, geen assistance kunnen doen.

is nogal persoonsgebonden op welke hoogte je het beste RAW lift.

Zwakker voelen zal ook komen omdat je heupen nog niet sterk genoeg zijn om van die hoogte te beginnen, als je toch lager zou willen starten -> gewicht omlaag.

Kan vanuit die houding gewoon geen/weinig kracht zetten op de bar, denk eerder dat het het met m'n leverages heeft te maken en niet zozeer met zwakte. Toch bedankt voor de feedback, Berend92.

Is niet per se beter

Lager zou je meer rek op je suit zetten lijkt me, waardoor je er meer kilo's uit haalt, maar is dan dus een trade-off met je raw kracht. Dus je vind m'n techniek dus wel prima zo?
 
Laatst bewerkt:
Mwah zou sowieso nooit op schoenen met een hak sumo liften en zou iets meer je schouders omhoog trekken (armen lang maken) en je borst hoog houden. Verder niet onaardig
 
Mwah zou sowieso nooit op schoenen met een hak sumo liften en zou iets meer je schouders omhoog trekken (armen lang maken) en je borst hoog houden. Verder niet onaardig

Laatste twee trainingen waren weer op deadliftschoenen, voelde beter inderdaad. En als je je schouders omhoog trekt maak je je armen juist kort?
 
Mwah zou sowieso nooit op schoenen met een hak sumo liften en zou iets meer je schouders omhoog trekken (armen lang maken) en je borst hoog houden. Verder niet onaardig

Waarom zonder hak? Vind het persoonlijk wel lekker tillen + makkelijker in positie ivm flexibiliteit
 
Laatste twee trainingen waren weer op deadliftschoenen, voelde beter inderdaad. En als je je schouders omhoog trekt maak je je armen juist kort?

Nee ik bedoel de hele slack uit je armen trekken waardoor je schouders en borst hoger komen. Voor mijn gevoel doe ik dat door mn borst/schouders omhoog te bewegen, maar daarmee bedoel ik niet schouderbladen omhoog trekken of shruggen of zo, gewoon je hele torso. Lastig met woorden uit te leggen.

Waarom zonder hak? Vind het persoonlijk wel lekker tillen + makkelijker in positie ivm flexibiliteit

Omdat je geen knee travel wilt bij een sumo deadlift
 
Training 21-5-2013 Training B @ USC

Bench press, wide grip, paused:

5 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 100
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110 (7x5x110 = VPR)

Pendlay row, wide grip, strikt:

5 x 70
3 x 90
5 x 105
5 x 105
5 x 105

Opmerkingen:

Gisteren niet kunnen trainen vanwege een of andere neppe feestdag. Vandaag zou ik LB doen maar had last van buikpijn en zat aan de schijterij, dus heb de training omgewisseld en UB gedaan zodat er niet te veel druk op de core kwam te staan.
Bench ging eindelijk weer eens goed, op één set na overal de set-up goed, heb m'n manier van archen weer iets aangepast en dat lijkt te werken.

Waarom zonder hak? Vind het persoonlijk wel lekker tillen + makkelijker in positie ivm flexibiliteit

Flexibiliteit is bij sumo voor mij geen probleem, daarom dus weer op platte schoenen vanwege de kortere ROM.

Nee ik bedoel de hele slack uit je armen trekken waardoor je schouders en borst hoger komen. Voor mijn gevoel doe ik dat door mn borst/schouders omhoog te bewegen, maar daarmee bedoel ik niet schouderbladen omhoog trekken of shruggen of zo, gewoon je hele torso. Lastig met woorden uit te leggen.

Ok ik interpreteer dit dus als wat meer spanning op de stang zetten met het bovenlichaaam terwijl je je bovenrug recht houdt/door je bovenrug recht te trekken. Zal het volgende training eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist de captains of crush (kapiteinen der verplettering) grippers #1.5, #2 en #2,5 binnen. De #1,5 zeer easy, met de #2 meteen een set van 5 reps, de 2,5 bijna dicht, scheelde zo'n 2mm. Afgelopen paar dagen veel te veel met de grippers die ik al had liggen gespeeld en denk ook niet dat m'n onderarmen vandaag op 100% kracht zaten, dus die #2.5 gaat er binnenkort aan.
 
Even een korte update. Heb m'n log een tijd niet bijgehouden maar ik lift uiteraard nog. Zit met squats dicht tegen een 1RM PR aan, deed afgelopen maandag oa een single met 190, en die vloog. Sumo deadlifts nog steeds aan het opbouwen, laatste keer was 2x5x190, wel wat gripproblemen, heb er moeite mee om 5 reps te doen met hookgrip. Mixed grip vind ik al helemaal raar met sumo aangezien ik dan met m'n linkeronderarm en hand (gesupineerde kant) teveel langs m'n been trek. Ben ook weer bezig met smolov jr voor bench, vandaag (vrijdag) de 4e dag van week 2, heb 10x3x120 (paused, wide grip) gedrukt, dik PR, was wel zwaar aangezien ik gisteren nog 8x4x112,5 heb gedrukt en was daar duidelijk nog niet van hersteld.
 
Deze week de laatste week van smolov jr voor paused bench (wide grip) gedaan; maandag 7x5x110, woensdag 8x4x115, vandaag 10x3x122,5 (= VPR). Was verrekte zwaar allemaal, steeds merkbaar niet hersteld van de vorige sessie, acute spierpijn all over. Linker tricep voelt alsof ie eraf valt. Volgende week vrijdag maxen.
Verder nog wat assistance gedaan, voornamelijk chins, maar geen tijd gehad voor squat en deadlift.
 
Ah daar is tie weer :)
 
Training 28-6-2013 Training C @ USC

Bench press, wide grip, paused:

5 x 60
5 x 80
3 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
0 x 140 nipte fail
1 x 137,5 = PR

Sumo deadlift:

5 x 70
3 x 120
3 x 170
3 x 200 'pr', easy, nog zo'n 2 reps in de tank

Opmerkingen:

Jammer van de 140, had dat al weken in m'n hoofd als doel. Kan een paar kleinigheden aanwijzen waarom het niet optimaal ging, maargoed. PR met 137,5 (meer dan 300 pond :)) en dat is 32,5kg progressie ten opzichte van de beginnerswedstrijd net meer dan een jaar geleden, dus mag niet klagen. De laatste tijd te veel gericht op volume op de bench, ook de weken voor de smolov jr al. Aanpak voor komende weken is om wat meer op intensiteit (= hoog % van 1RM) te trainen. Ga ook voor het eerst structureel wat assistance toevoegen voor het zwakke stuk en om sterkere triceps te kweken.
Heb tijdens de smolov jr geprobeerd op gewicht te blijven, maar ga nu toch echt langzaam wat vet droppen. Dieetstrategie = minder tegen m'n zin naar binnen proppen. Zit nu 's ochtends op 113,5kg en 102cm buikomtrek. Doel is een kg of 108 ofzo, binnen striking distance van de 105, met een zoveel mogelijk verminderde buikomtrek.
Ga vanaf nu ook weer volledige trainingen loggen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven