XXL Nutrition

Gedisciplineerd eten, hoe moest dat ook al weer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Jongens/meiden

Het is weer flink hopeloos gesteld met mijn eetgewoontes.. 3 maanden van huis geweest en ik ben weer een onregelmatige eter geworden.

Nu ik met yohimbine-gel aan de slag ben gegaan, durf ik 's ochtends niet gelijk wat te eten (er mag geen insulinepiek zijn) en gelijk vergeet ik tijdig te eten.

Afgelopen weekend ging ik door het lint bij het KH-stapelen door te veel toetjes te kopen (rijstpudding en kwark voor afbraakprijzen) en heb er bijna niets naast gegeten.

Maandag van de weeromstuit bijna niets gegeten: 3 eieren met blikje krab (in kleine hapjes opgegeten tussen 13-16 uur), 1 struik broccoli met wat pindakaas (18 uur) en een bak magere kwark (22 u).. o ja en een wei-honing drank (30 g wei, plm 50 ml honing) voor tijdens/na de training. Moet ik nog er bij vertellen dat de training hopeloos verliep?

Vandaag gaat het weer beter... : de eieren waren iig nu al om 9 uur op en nu ben ik net door mijn bak kwark heen (uitgelekte bak gepureerd met 2 bananen en plm 100 ml grapefruitsap).

Ik heb de afgelopen maanden bijna hondstrouw mijn eten afgewogen maar kan dat ineens haast niet meer opbrengen... pfft.

Een probleem is ook, dat ik het LASTIG vind om weer KH te eten, voor ik het weet ga ik weer VRETEN en JUNKEN en sla dan weer de volgende dag berouwvol om in een vaster.. daar komt het eig op neer....

Espi
 
Kan wel melden dat ik als eerste stap mijn horloge-wekfunctie gebruik die me om de 3 uur gaat vertellen te gaan eten...

Tja, deze vraag posten is eig alweer de eerste stap in de goede richting...

Espi
 
Espi, Espi, Espi...

Je moet je herpakken. Waarom verlies je de drive? Je moet gemotiveerd blijven, zo blijf je scherp.. Op de juiste manier eten vergt veel discipline, veel tijd en veel moeite, dat heb ik ook ondervonden. De truuk is gewoon de drive te vinden. Hetgene dat je motiveert om te dieeten, om te sporten. Ik lees een flex boekje om in de mood te komen, anders lukt het mij ook niet. Magische woordjes doen ook het truukje:

"No pain, no gain" en "If you do what others do, you get what others get"


Ale, ik ga naar beneden, want ik ga mn kippefilets bakken en mn brinta klaarmaken :D
 
Hoop niet dat het een obsessie voor je word, voeding is zeer belangrijk maar je moet er wel van genieten zo lijkt het meer dat je jezelf veel discipline oplegt om je voedingswaarden binnen te krijgen, terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt om het op die manier te doen. Dat leid alleen maar tot stress volgens mij.

Misschien heb ik makkelijk praten maar zonder er echt op te letten krijg ik binnen wat ik nodig heb en zoals ik al heb verteld ben ik zo goed als veganist. Juist als je er amper op let wat je eet of wanneer dan krijg je er vanzelf regelmaat in, althans zo werkt het er bij mij. Te veel er mee bezig zijn werkt meestal averechts.
 
eric, als ik er niet oplet, dan is het echt 6 uur 's avonds voor ik ga eten... ik heb 20 jaar of zo niet ontbeten en sloeg echt ontiegelijk vaak ook mijn lunch over.. dus zo werkt het iig niet!
Met yohimbine naast de EC verlies ik compleet de eetlust en dat overcompenseer ik dan later op de dag weer.. kan nog haast beter alleen 's nachts Y gebruiken?

Espi
 
Originally posted by Ericr
Hoop niet dat het een obsessie voor je word, voeding is zeer belangrijk maar je moet er wel van genieten zo lijkt het meer dat je jezelf veel discipline oplegt om je voedingswaarden binnen te krijgen, terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt om het op die manier te doen. Dat leid alleen maar tot stress volgens mij.

Misschien heb ik makkelijk praten maar zonder er echt op te letten krijg ik binnen wat ik nodig heb en zoals ik al heb verteld ben ik zo goed als veganist. Juist als je er amper op let wat je eet of wanneer dan krijg je er vanzelf regelmaat in, althans zo werkt het er bij mij. Te veel er mee bezig zijn werkt meestal averechts.

IK weet niet of wat je zegt klopt hoor, het kan zeer goed zijn, ik weet het niet. Volgens mij ligt dat ook van persoon tot persoon. Ik forceer werkelijk mezelf, niet met eten, want er zou heel wat bijkunnen als ik zou willen. Ik forceer mezelf met erop te letten, de tijd die in de afwas kruipt, de tijd die je nodig hebt om te koken e.d., je moet er steeds aan denken. Ik hou dat nu al 2 maanden vol en het lukt me perfect. Het is een situatie van wikken en wegen, je moet het er voor over hebben, anders kom je er niet.. Maar of ik daar stress van over houd, neen, niet echt. er zijn andere dingen die mij tot nadenken zetten. Maar kkan er in komen dat andere mensen er wel door gestresseerd raken.
Jouw opmerking zegt mis iets over jezelf? Heb jij dan ooit geforceerd gegeten?



;)
 
Nee eigenlijk niet, let er nooit op. Lukt me meestal om op gezette tijden te eten en maak me geen zorgen als het wat later word voor een maaltijd. Maar het leek mij juist als je echt op veel met je voeding bezig bent je nog amper geniet van je eten, zou zelf weinig aan plichtmatig eten vinden. Maar goed het zal inderdaad wel per persoon verschillen.
 
Ik vreet me in de bulk gewoon helemaal vol en heb daardoor alleen maar meer honger.. Bij het cutten ga ik wel een gedwongen dieet volgen, maar dit doe ik max. 12 weken. Dan maak ik 's avonds alles klaar en dwing ik mezelf het te eten.. Het voordeel van stackers, yohimbe e.d is dat het de eetlust remt, tegelijk is het ook een nadeel omdat hetgene DAT je moet eten er niet in wil, geen trek..
 
Originally posted by Ericr
Nee eigenlijk niet, let er nooit op. Lukt me meestal om op gezette tijden te eten en maak me geen zorgen als het wat later word voor een maaltijd. Maar het leek mij juist als je echt op veel met je voeding bezig bent je nog amper geniet van je eten, zou zelf weinig aan plichtmatig eten vinden. Maar goed het zal inderdaad wel per persoon verschillen.

Wat ik me niet kan voorstellen, is om elke dag hetzelfde te eten als ik de voedingsschema's van mensen hier zie.

Toen ik wel heel gedisciplineerd at in de eerst keto-maanden (zeg oktober-januari) toen werkte ik met vele vellen papier omdat ik had uitgerekend hoeveel ik van welk levensmiddel mocht eten om aan vereiste hoeveelheid eiwit en vet te komen (of rekende het uit het hoofd uit aan de hand van etiketten).
Daardoor kan ik in de supermarkt nogal vrij zijn in mijn aankopen ... kost wel meer moeite, maar levert meer plezier op met eten wegens de afwisseling.
In de eerste weken heb ik wel vrij nauwgezet een vooraf bepaald eetschema gevolgd, maar dat bleek dus te veel op een dwangbuis te lijken....

Espi
 
niet helemaal mee eens ik zit in de 8e week en de porties die ik krijg (om de 2 a 2,5 uur) gaan er toch erg gemakkelijk in. Ik was gewend om nog veel meer te eten....
 
Ik eet ook altijd hetzelfde, alleen me avondeten is anders dagelijks en de weekenden willen nog wellis afwijken.
 
idem. mijn eertse 4 maaltijden (mn ontbijt en 3 maaltijden op t werk) zijn 5 werkdagen idem. als ik ga trainen eet ik vervolges een andere maaltijd (havermout met tonijn) dan als ik niey ga trainen (groenten met tonijn) en savonds kip met kwark en groenten alhoewel dit qua soort groente alleen kan afwijken. dan bonen, dan spinazie etcetera.

in tweekdn eet ik waar ik zin in heb als t maar eiwitrijk is. dan kip met groente dan kip met havermout, dan een shake van kwark en banaan..hangt altijd van t moment af en datgene wat ik in huis heb. plan dit meestal als ik wakker word
 
eet elke dag het zelfde...gemak dient de mens! ;)
 
Dat gedisciplineerd eten wordt hoognodig, tot mijn schrik hoorde ik dat ik niet 48uur, maar 72 uur te voren al moet beginnen met KH-stapelen.
Dus... morgenochtend depletie-workout. Eerst gewone geplande oefeningen afwerken en dan 1,5 uur intervallen op de olifantenzadelhometrainer.. (krijg al na 30 min ongelooflijke pijn in mijn.. eh, achterste van dat monsterzadel). En dan 500g KH de eerste 2 dagen (10 g/kg MLM) en 300g KH op vrijdag.. ga het eens doen met afwisselend rijstpudding en wei-maltodextrine-honingdranken.. ik red het anders niet om zoveel KH te eten... voor vrijdag muesli of zo? Noem eens wat langzame KH-bronnen?

Zaterdag 8 uur 's ochtends is het uur U!

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Dat gedisciplineerd eten wordt hoognodig, tot mijn schrik hoorde ik dat ik niet 48uur, maar 72 uur te voren al moet beginnen met KH-stapelen.

Zaterdag 8 uur 's ochtends is het uur U!

Espi


??? Heb je weer een date?
 
Oli, oli, oli toch... nee kijk naar mijn sig man!
Za 8 uur start dat 600 km brevet - maximaal 40 u fietsen...

Espi
 
dus eigenlijk wel een date :p
 
OK, ok.. met mijn ijzeren ros dus.. ;)

Ik word een beetje gestoord van de vetmeter.. vanochtend woog ik 66,1 kg (nieuwe digitale weegschaal) en op mijn Omron dat ingetikt, kom ik op 29,3% vet.. da's schrikken want geen vet er af, wel MLM (mogelijk uitgedroogd).
Heb daarna klein beetje gegeten/gedronken en nog een keer gemeten , kom ik al op 28,6% uit.. en dan zou ik vet verloren hebben en geen MLM. (wel niet weer opnieuw gewogen)...

Maar de schrik zit er eig wel in.. ik moet oppassen niet door te schieten in mijn enthousiasme.. weet je dat ik momenteel weer net zoveel weeg als op mijn 21e! Ik heb 18 jaar (ja, ja oma spreekt) niet meer op dat gewicht gezeten.. zou het toch mogelijk zijn mijn oude gewicht van toen (62 kg) weer te bereiken... eh, maar ik wil wel mijn spiermassa behouden!

Training ging gelukkig wel weer stukken beter gisteren, maar nog steeds te weinig gegeten... wel vaker, maar qua calorieën zat ik denk ik ws rond 1400 kcal of zo... beetje weinig (zou volgens hometrainer in 45 min 350 kcal verbrand hebben). Van die yohimbine in comb met EC ga ik echt PEENTJES zweten trouwens! Ongelooflijk, het leek wel alsof ik in een sauna zat....

Espi
 
ik krijg heel veel commentaar uit m'n omgeving over m'n eetgedrag... ik ben enorm gedisciplineerd als het op eten aankomt. Als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb, kan niemand me er nog van weerhouden. Ik vind het echt grote bullshit dat ik opeens troep moet gaan eten omdat dat hoort bij de gezelligheid ofzo..... maar ja, mensen zijn heel raar, zelfs je naasten.... en weet je, hoe meer commentaar ik krijg, des te sterker ik volhou! Resultaat en gezondheid, daar draait het bij mij om.
 
Originally posted by kingnbajam
ik krijg heel veel commentaar uit m'n omgeving over m'n eetgedrag... ik ben enorm gedisciplineerd als het op eten aankomt. Als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb, kan niemand me er nog van weerhouden. Ik vind het echt grote bullshit dat ik opeens troep moet gaan eten omdat dat hoort bij de gezelligheid ofzo..... maar ja, mensen zijn heel raar, zelfs je naasten.... en weet je, hoe meer commentaar ik krijg, des te sterker ik volhou! Resultaat en gezondheid, daar draait het bij mij om.


herkenbaar. gebak, koeken, chocolade, toetjes etc. ik doe er niet aan mee. op mijn werk staan ze vreemd te kijken als ipv. een stuk vlaai m'n boterham tonijn te voorschijn haal...
 
Back
Naar boven