AndroidHealthClinic

Shocking News Gééén topic Mcgregor vs Khabib

Bezoekers in dit topic

De laatste tijd valt het wel op dat UFC gevechten met de nodige trash talk gepromoot worden. Het lijkt alsof ze zich baseren op WWE.

Denk maar aan de manier waarop Lesnar in de octagon stapte om Cormier uit te dagen en te duwen.

Showgehalte neemt echt toe de voorbije jaren want het brengt geld op. Dan krijg je uiteindelijk situaties zoals afgelopen weekend...
 
De laatste tijd valt het wel op dat UFC gevechten met de nodige trash talk gepromoot worden. Het lijkt alsof ze zich baseren op WWE.

Denk maar aan de manier waarop Lesnar in de octagon stapte om Cormier uit te dagen en te duwen.

Showgehalte neemt echt toe de voorbije jaren want het brengt geld op. Dan krijg je uiteindelijk situaties zoals afgelopen weekend...
Tuurlijk, dit levert hen veel meer geld op. Ze hebben niks aan vechters die zich altijd aan de regels houden en altijd maar beleefd zijn, dat trekt geen kijkers en brengt dus weinig geld in het laatje. Daarom heeft Conner ook veel meer geld verdient dat Khabib, want hij trekt de kijkers en bezoekers. Helaas komt dit de sport niet altijd ten goede.
 
Tuurlijk, dit levert hen veel meer geld op. Ze hebben niks aan vechters die zich altijd aan de regels houden en altijd maar beleefd zijn, dat trekt geen kijkers en brengt dus weinig geld in het laatje. Daarom heeft Conner ook veel meer geld verdient dat Khabib, want hij trekt de kijkers en bezoekers. Helaas komt dit de sport niet altijd ten goede.

Het gevaar is wel dat het op de duur niet meer geloofwaardig zal zijn. Dat showgehalte moet binnen bepaalde grenzen blijven IMO.
 
Daarom was ik bijvoorbeeld fan van Fedor. Rustig, klassieke muziek, gek van katten en tijdens de training een beescht. Of dichter bij huis, Hoost. Niet toevallig dat die twee elkaar ook goed kunnen hebben.
 
Daarbij komt ook dat we het niet over schaken hebben. Om de ring in te stappen en klappen te willen incasseren en uit te delen vereist een bepaalde mindset. Het is mede die mindset die voor dit opstootjes kunnen zorgen. Neemt niet weg dat ik vind dat je als vechter alleen vecht binnen de ring en op basis van de regels die zijn afgesproken. Maar zgn. badguys heeft de sport ook nodig. Al die jankballen aan McGregor zijn kant hadden staan te juichen als hij dit had geflikt, of waren stil geweest zoals de meesten bij het steekwagen incident. Ik weet niet wat er met hem was, misschien te veel ja knikkers om hem heen, maar hij was geen schim van zichzelf tijdens de pot. Dat duidt m.i. op een gebrek aan professionaliteit c.q. honger. Daarin kan hij nog een hoop leren van Mayweather. Want McGregor wilt de grote jongen zijn en meer geld en meer zeggenschap maar dan moet hij wel leveren.

Naar het schijnt ging er ook een incident vooraf aan het steekwagen incident. Niet dat ik een Mcgreggor fan ben. Maar van die khabib ook niet.

Heb eens iets zien passeren van daklozen die geld kregen van zn neef en hiervoor push ups moesten doen en andere shit terwijl op de achtergrond khabib er hartelijk om moest lachen. Is achteraf van zn instagram pagina verwijderd.
 
Wat wel voor Conor meespeelt is dat die na de gevechten zich bijzonder kampioenswaardig opstelt richting zijn tegenstander. Als Khabib dat nu ook had gedaan zaten we nu naar een heel andere nabeschouwing te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wat wel voor conor meespeelt is dat die na de gevechten wel zich bijzonder kampioenswaardig opstelt richting zijn tegenstander. Als Khabib dat nu ook had gedaan zaten we nu naar een heel andere nabeschouwing te kijken.
Als die dat nou ook voor de wedstrijd doet.. Beetje uitdagen en dollen is geen probleem, vooral als dit aan de vechter zelf gericht is. Kan om sommige opmerkingen van Conner echt lachen, maar sommige gaan echt te ver, vooral als familieleden en afkomst niet gespaard blijven en daar zat de pijn en frustratie bij Khabib.
Dan kan je achteraf wel kampioenswaardig opstellen, maar daar maak je het niet altijd mee goed.

Ontzettend jammer van beide kampen en Khabib had veel meer van deze zegen kunnen genieten als dat niet gebeurd was. Wellicht een wijze les voor hem.
 
Je moet doorgaan totdat scheids stopt. Dat druist wellicht in tegen wat je zelf ziet als vechter, maar deze kan niet bepalen wanneer de wedstrijdt stopt. Als de scheids de wedstrijd stopt moet je ook direct stoppen en de ruimte geven.
h6czm857t5zz.gif


lJgZEFr.gif


last_medium.gif


tenor.gif


:D
 
Nog steeds praat ik niet goed wat Khabib gedaan heeft, maar als je zo vol adrenaline zit en vervolgens zijn teamgenoot ziet staan, waar je ook nog een appeltje mee te schillen heb dan kan ik begrijpen dat je uit de slof schiet.

Het doelwit van Khabib, Conor's BJJ-coach, stond Khabib uit te schelden, aldus Joe Rogan. Dan komt dit incident al helemaal niet uit de lucht vallen.
 
Lekker kort door de bocht.. Ben je wel op de hoogte van alles wat er voor en naar aanloop van de wedstrijd heeft plaatsgevonden en ken je de Khabib uberhaupt wel of baseer je dit puur op 1 incident?
Ik spreek het gedrag van Khabib niet goed, want had meer van hem verwacht en dat gedrag past totaal niet bij hem. Echter, om alleen met de vinger naar Khabib te wijzen, terwijl McGreggor hem met een hele squad aan het opwachten was bij de bus en een steekwagen tegen de bus aan smeet waarbij meerdere vechters gewond zijn geraakt. Dan heb ik het nog niet eens over de vuile woorden die McGreggor heeft uitgesproken over zijn familie, land en religie en geprobeerd heeft Khabib te trappen tijdens de weight in..

Nog steeds praat ik niet goed wat Khabib gedaan heeft, maar als je zo vol adrenaline zit en vervolgens zijn teamgenoot ziet staan, waar je ook nog een appeltje mee te schillen heb dan kan ik begrijpen dat je uit de slof schiet.

Ik praat het gedrag van beide niet goed, maar "gelijke monikken, gelijke kappen"


Wat ik wel hypocriet vind dat ze die steekwagen incident filmpje in de promo werd gebruikt. Dana White creëerde te veel controversie totdat het terug ging vuren.

Ze hadden betere beveiliging moeten toen maak desnoods de octagon hek hoger zodat mensen niet erover heen kunnen klimmen.
 
Wat ik wel hypocriet vind dat ze die steekwagen incident filmpje in de promo werd gebruikt. Dana White creëerde te veel controversie totdat het terug ging vuren.

Ze hadden betere beveiliging moeten toen maak desnoods de octagon hek hoger zodat mensen niet erover heen kunnen klimmen.
DNgaLfjWsAUG0m-.jpg
 
Tijden van Tyson tegen Holyfield. Bowe tegen Gonzales (tong po paardenstaartje) en Holyfield Golota waarbij de oude trainer bijna bezwijkt in de ring...
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken bij deze partijen dat er achteraf een handje wordt gegeven, ik zou mij genept voelen als Conor en khabib knuffelend samen afscheid hadden genomen en dat alles een opgezette act is geweest. Elke emotie is mooi om te zien, deze hoorde er nu eenmaal bij. De emotie van vechters met respect is ook prachtig als bij Fedor, als het maar echt is.

Cormier tegen Lesnar is bijv echt gespeeld, daar mee gaat ufc eerder de verkeerde kant mee op dan met dit uit de hand gelopen einde.

Ik kijk al weer uit naar een volgende clash, als het maar met echte emotie is.
 
Back
Naar boven