XXL Nutrition

Geef feedback op mijn trainings schema! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
4 nov 2021
Berichten
22
Waardering
1
Hallo!

Ik heb een trainings schema gemaakt voor mezelf, en ik zou graag feedback van jullie willen! Eerst wat algemene informatie over mezelf: ik ben een man van 20, ik train voor ongeveer 4 jaar nu, ik train voor spiermassa opbouw (specifiek een wijdere rug en bredere armen), en ik ben volledig naturel (dus houd daar alsjeblieft rekening mee)

Mijn schema:

Maandag: Rust



Dinsdag: Pushday (1)

  • Flat bench press
  • Military press
  • Dips
  • Incline bench press
  • Seated bent-over dumbell laterals
  • Dumbell pullover
  • Incline dumbell press
  • Upright rows
  • Seated tricep press
  • Rope pulldown


  • Hanging knee raises
  • Hanging twisted leg raises


Woensdag: Pullday (1)

  • Pull ups
  • Barbell rows
  • Seated wide grip cable rows
  • Reverse grip lat pulldown
  • Concentration curls
  • Close grip cable rows
  • Two-hand cable curls
  • Reverse barbell curls


Donderdag: Legday

  • Squats (shoulder width, toes slightly out)
  • Leg press (closer together, toes straight)
  • Leg press calf raises
  • Seated leg curls
  • Lunges
  • Standing calf raises


  • Cable crunches
  • Hanging twisted leg raises
  • Plank


Vrijdag: Push (2)

  • Flat dumbell fly’s
  • Incline dumbell fly’s (15 degrees)
  • Incline dumbell fly’s (30 degrees)
  • Close grip bench press
  • Arnold press
  • Shrugs
  • One-arm cross cable laterals
  • Tricep cable pushdown (straight bar)
  • Cable decline crossover
  • One-arm cable reverse pushdown


Zaterdag: Rust



Zondag: Pull (2)

  • Deadlift
  • Chin ups
  • T-bar rows
  • Lat pulldown (wide)
  • Goodmornings
  • Barbell curls
  • Straight arm lat pulldown
  • Incline dumbell curls


  • Hanging knee raises
  • Side machine crunches

Ik ben van plan elke oefening voor 2 sets te doen met 8-12 reps.

Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt! :)
 
Ik vind het drie keer niks en zou je aanraden om gewoon een bewezen schema te gaan volgen.
 
Mag ik vragen waarom je het niks vind?
En wat zou je aanraden?
Eenmaal benen tegenover 4x upperbody per week. Twee keer zoveel volume voor je biceps als voor je quadriceps. Opeens pull-oefeningen tijdens een pushtraining. 4 flyebewegingen in je ene push training en extreem veel incline/overhead werk in de andere. Het is eigenlijk te veel om op te noemen.

Ga lekker voor een goede UB/LB, zoals hier in de stickies beschreven.
 
Eenmaal benen tegenover 4x upperbody per week. Twee keer zoveel volume voor je biceps als voor je quadriceps. Opeens pull-oefeningen tijdens een pushtraining. 4 flyebewegingen in je ene push training en extreem veel incline/overhead werk in de andere. Het is eigenlijk te veel om op te noemen.

Ga lekker voor een goede UB/LB, zoals hier in de stickies beschreven.
Ik wil alleen de komende tijd minder op benen focussen, omdat deze al meer ontwikkeld zijn in verhouding.
Heb je misschien nog meer links, naar andere schema’s?
 
Ik wil alleen de komende tijd minder op benen focussen, omdat deze al meer ontwikkeld zijn in verhouding.
Heb je misschien nog meer links, naar andere schema’s?
Ik heb die claim eigenlijk alleen nog maar gehoord van mensen met sateprikkertjes, maar enfin.
De schema's van leden 3XL en Big T hebben zich de afgelopen jaren ook ruimschoots bewezen.
 
Post eens picca van je fysiek dan, ben wel benieuwd naar die benen nu
 
Heb je misschien een beter schema?
Sterling heeft letterlijk goede schema's gehyperlinkd voor je
Eenmaal benen tegenover 4x upperbody per week. Twee keer zoveel volume voor je biceps als voor je quadriceps. Opeens pull-oefeningen tijdens een pushtraining. 4 flyebewegingen in je ene push training en extreem veel incline/overhead werk in de andere. Het is eigenlijk te veel om op te noemen.

Ga lekker voor een goede UB/LB, zoals hier in de stickies beschreven.
Ik heb die claim eigenlijk alleen nog maar gehoord van mensen met sateprikkertjes, maar enfin.
De schema's van leden 3XL en Big T hebben zich de afgelopen jaren ook ruimschoots bewezen.
 
Heb je misschien een beter schema?
Er zijn inderdaad meerdere topics bij de trainingsschema's waar echt hartstikke goede schema's staan.
Weet niet zeker of een PPL-UB/LB schema is. Maar ik weet wel dat ze beide los bestaan op dit forum.
Voeg ze mooi samen en dan heb je een mooi schema.
 
Als ik persoonlijk dat plan uit zou gaan voeren zou ik zo iets doen: (3 sets compound, 4 sets de rest) (Compound 5-8 herhalingen, rest van de oefeningen 10-15 herhalingen):
Het is zomaar een snelle opzet, perfect zal het lang niet zijn, maar het zal je altijd meer opleveren dan die gigantische 90+ minuten schema's die je hiervoor liet zien.
Ik doe buikspieren zelf meestal of thuis of op een rustdag even een half uurtje in de sportschool, dus die zul je er zelf even ergens bij moeten proppen waar je ze zelf het liefst hebt.
Waarom Pull-Push-Legs? Omdat leg day ook een aardige belasting geeft op je rug, dus doe ik zelf liever Push tussen die 2 in zodat je rug even een dagje rust er tussenin heeft zitten.

Pull:
Chin-ups/Pull-ups
Row (kies variant, liefst eentje met een brede greep zodat hij vooral je trapezius pakt)
Lat pulldown
Shrugs
Ez-bar bicep curls
Incline hammer curls

Push:
Benchpress
Crossovers
Military Press
Rear Delt flys
Ez-bar Skullcrushers
Crossed Tricep Extensions

Legs:
Barbell Back Squat
Romanian Deadlift
Leg Press
Leg Curls
Calf Raise

Upperbody:
Bench Press
Chin-ups/Pull-ups
Seated Dumbbell Shoulder Press
Row (kies variant, liefst eentje met een brede greep zodat hij vooral je trapezius pakt)
Ez-bar Bicep Curls
Ez-bar Skullcrushers

Lowerbody:
Deadlift
Front Squats
Leg Press
Leg Extensions
Calf Raise
 
Laatst bewerkt:
Als ik persoonlijk dat plan uit zou gaan voeren zou ik zo iets doen: (3 sets compound, 4 sets de rest) (Compound 5-8 herhalingen, rest van de oefeningen 10-15 herhalingen):
Het is zomaar een snelle opzet, perfect zal het lang niet zijn, maar het zal je altijd meer opleveren dan die gigantische 90+ minuten schema's die je hiervoor liet zien.
Ik doe buikspieren zelf meestal of thuis of op een rustdag even een half uurtje in de sportschool, dus die zul je er zelf even ergens bij moeten proppen waar je ze zelf het liefst hebt.
Waarom Pull-Push-Legs? Omdat leg day ook een aardige belasting geeft op je rug, dus doe ik zelf liever Push tussen die 2 in zodat je rug even een dagje rust er tussenin heeft zitten.

Pull:
Chin-ups/Pull-ups
Row (kies variant, liefst eentje met een brede greep zodat hij vooral je trapezius pakt)
Lat pulldown
Shrugs
Ez-bar bicep curls
Incline hammer curls

Push:
Benchpress
Crossovers
Military Press
Rear Delt flys
Ez-bar Skullcrushers
Crossed Tricep Extensions

Legs:
Barbell Back Squat
Romanian Deadlift
Leg Press
Leg Curls
Calf Raise

Upperbody:
Bench Press
Chin-ups/Pull-ups
Seated Dumbbell Shoulder Press
Row (kies variant, liefst eentje met een brede greep zodat hij vooral je trapezius pakt)
Ez-bar Bicep Curls
Ez-bar Skullcrushers

Lowerbody:
Deadlift
Front Squats
Leg Press
Leg Extensions
Calf Raise
Dat schema ziet er goed uit!! Zou je deze wel aanraden voor mij?
 
Dat schema ziet er goed uit!! Zou je deze wel aanraden voor mij?
Zoals ik zei: het is opzich een prima schema, niet perfect, maarja, wat is een perfect schema? Dit zijn oefeningen die ik persoonlijk graag doe, dus al zou ik een PPL-UB/LB schema gaan volgen zou dat er ongeveer zo uit zien.

Het is 10x beter dan alle dingen waar je eerder mee aan kwam zetten daar ben ik redelijk zeker van :) Dit schema zou je in een goed uurtje moeten kunnen doen in de sportschool. Hoge intensiteit, fatsoenlijk rust pakken en die paar sets die je doet vlammen... Geen 10.000 sets meer die met halve bak uitgevoerd worden.
 
Zoals ik zei: het is opzich een prima schema, niet perfect, maarja, wat is een perfect schema? Dit zijn oefeningen die ik persoonlijk graag doe, dus al zou ik een PPL-UB/LB schema gaan volgen zou dat er ongeveer zo uit zien.

Het is 10x beter dan alle dingen waar je eerder mee aan kwam zetten daar ben ik redelijk zeker van :) Dit schema zou je in een goed uurtje moeten kunnen doen in de sportschool. Hoge intensiteit, fatsoenlijk rust pakken en die paar sets die je doet vlammen... Geen 10.000 sets meer die met halve bak uitgevoerd worden.
En hoe kan ik nou leren om zo’n soort schema zelf te maken? Ik vind het heel interessant namelijk
 
Back
Naar boven