XXL Nutrition

Geef je billen meer vorm en stevigheid, zonder dat ze in omvang toenemen

Bezoekers in dit topic

Jimbo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2003
Berichten
1.002
Waardering
0
Geef je billen meer vorm en stevigheid, zonder dat ze in omvang toenemen

In het begin van het jaar is 'het buikje' vaak de eerste zorg. Met flinkebuikspieroefeningen probeer je snel de feestschade te herstellen. Maar hoezit het met de achterkant? Die wordt meestal ontzien.Deze maand een aantal oefeningen waarmee je dit verwaarloosde gebied de aandacht kan geven die het verdient.


Onze natuurlijke kussens

Veel vrouwen zijn niet blij met hun billen. Dat komt omdat ze vaak alleenals 'kussen' gebruikt worden, en er verder weinig mee gedaan wordt. En datgeeft problemen; stilzitten veroorzaakt een slechte doorbloeding, waardoorde billen vocht- en lichaamsvetten vast gaan houden. Daar komt nog bij datwe de spieren aan de achterkant van ons lichaam sowieso minder gebruiken dandie aan de voorkant. Daardoor zijn ze als eerste het slachtoffer van dezwaartekracht. Meer beweging en meer training is dan ook de enige manier omdeze problemen op te lossen.


Lift je billen: neem de trap

Onze bilspieren (gluteus maximus) komen in actie als we traplopen, sprongenmaken of het been naar achteren optillen. Je moet ze ook aanspannen als jeopstaat uit een luie stoel (bijvoorbeeld om te gaan trainen!). Het helpt dusal een handje als je wat vaker de trap neemt in plaats van de lift. Ook kunje - voorzichtig - een stukje achteruitlopen. Met simpele, gerichteoefeningen tenslotte kun je al vrij snel een zichtbaar resultaat boeken.Dat je billen door training alleen nog maar in omvang zouden toenemen, gaatvoor vrouwen niet op. Alleen bij mannen zitten op deze plek groeihormonen.Gerichte oefeningen zullen je billen daarom alleen maar sterker en strakkermaken. En als je lichaamsvetpercentage laag is, zal training bovendien meervorm aan je billen geven.


Vergeet je bovenbenen niet

Nog zo'n plek die weinig aandacht krijgt: de hamstrings. 'Hamstrings' is degezamenlijke naam voor de drie spieren aan de achterkant van het bovenbeen.Je gebruikt ze bij het optillen van je knie, en ze ondersteunen debewegingen van de billen. De hamstrings hebben bij voorbaat al eenachterstand op de spieren aan de voorkant van je been (quadricepsspieren).Die zijn in principe twee keer zo sterk. Daardoor raken de hamstrings eerdergeblesseerd als je grote, abrupte bewegingen maakt. Sporters, en vooraldansers, hebben daar nogal eens last van. Maar als je weinig beweegt en veelzit, verkorten de hamstrings. Met alle gevolgen van dien. Zowel voorsporters als voor stilzitters is het dus een 'must' om ook de hamstringssterker en leniger te maken.


Staan voor stevigheid

Ga met de rug ongeveer een meter voor een stoel of kleine verhoging staan.Leg er één voet op, en kijk dan recht vooruit. Blijf rechtop staan; deschouders moeten boven de heupen blijven. Voor een goede balans helpt het omde handen in de zij te zetten. Controleer dan eerst of je goed staat; bijhet buigen van het standbeen mag de knie niet over de tenen komen.
Als je je houding gecontroleerd hebt, buig en strek je opnieuw hetstandbeen. Om de achterkant van het onderlichaam goed te gebruiken, druk jebij het opstrekken op de hiel van het standbeen. Herhaal dit een paar keer,zodat je de billen en hamstrings goed gaat voelen. Wissel dan van been.


De lift

Ga op ellebogen en knie'n staan. Knieën op heupbreedte uit elkaar. Leg bijéén been een handhalter in de knieholte (een blik soep kan ook). Verplaatsje gewicht naar voren, zodat de rug lang wordt en de nek in één lijn met deruggengraat komt.
Vanuit de bil til je nu langzaam het been met het gewicht omhoog, tot hetbovenbeen in dezelfde lijn van de nek en rug is. Houd het bovenlichaam stilen span buik- en rugspieren aan zodat je stevig staat. Langzaam weer latenzakken. Herhaal dit tot de bilspier vermoeid raakt, en wissel dan van been.Tip: Als je deze oefening zijwaarts voor een brede spiegel doet, kun je jehouding in de gaten houden.


Strek de hamstrings

Ga op de rug liggen. Trek de knie'n op en zet de voeten plat op de grond.Til één been iets op en pak het vast in de knieholte. Trek het bovenbeennaar je lichaam toe, maar blijf met de onderrug op de grond liggen.Houd het bovenbeen stil en strek langzaam het onderbeen tot je een lichtespanning voelt in je hamstrings. Het mag geen pijn doen! Deze positie houdje ongeveer 15 seconden vast, terwijl je rustig en diep blijft ademhalen.Wissel dan van been.




Trend: Stairmaster en steps

Peerfiguren, pas op!
Aerobictrainingen op de Stairmaster of de Stepper winnen nog steeds aanpopulariteit. Maar als je een peerfiguur hebt, moet je deze trend niet te enthousiast volgen. De trainingen gaan uit van een hoge weerstand en eenlange duur, waardoor je benen en billen in omvang kunnen toenemen. Gebruikdaarom een lage weerstand, en train maximaal voor 15 minuten. Doe geen zwareaerobicoefeningen voor de billen. En neem niet te veel steplessen in eenweek.

Tip:

Water voor de dorst
Om ons lichaam optimaal te laten functioneren, moeten we zo'n drie literwater per dag drinken. Dat is nodig voor een goede doorspoeling waarmeeovertollig vocht en opgeslagen afvalstoffen worden afgevoerd. Als je nietgenoeg water drinkt, gaat je lichaam zelf vocht vasthouden en blijvenafvalstoffen in je lichaam. En dat merk je als eerste aan billen, heupen endijen, want dat zijn bij veel vrouwen de plekken waar deze afvalstoffenopgeslagen worden.
Ook al bevat water (gelukkig) geen calorieën, toch zorgt het ervoor dat jeenergie en je concentratie op peil blijven. Bovendien helpt water hoofdpijnvoorkomen.
Als je wacht met drinken tot je dorst hebt, ben je eigenlijk al te laat. Dusprobeer er een gewoonte van te maken om elke dag veel water te drinken. Metname je blaas zal er wel even aan moeten wennen. Maar daarna zul je merkendat je snel dorst krijgt als je te weinig drinkt.


Santé workshop (1999)
5 jaar na dato speciaal voor jullie hier neergezet dames :D
 
Voor beter resultaat probeer eens voor je glutes probeer eens de reverse hyper, glute ham raise, sumo box squat, arched back good mornings. Dat bouwt je billen veel beter op IMO. Maarja, je zult ook spiermassa winnen.
 
reverse hyper??? das toch van Westside Barbell????
 
Yep Blitz, een geweldige oefening voor je posterior chain.
 
Met alleen squats train ik mijn billen echt meer dan genoeg. Ze moeten niet nog groter worden :D
 
Als ik mijn benen train, dan doe ik vaak squat en een leg press.
Maar heb nooit echt vaak spierpijn in mijn arse.
Niet dat ik ontevreden mag zijn, maar hij mag nog wel wat groter..

Ik zet ook vaak mijn voeten hoog bij de legpress, om zo meer nadruk te geven op mijn billen en hams en dergelijke.
 
Unregistered zei:
Yep Blitz, een geweldige oefening voor je posterior chain.

hebben ze dat ding bij jou op de sportschool dan???
 
Unregistered zei:
Voor beter resultaat probeer eens voor je glutes probeer eens de reverse hyper, glute ham raise, sumo box squat, arched back good mornings. Dat bouwt je billen veel beter op IMO. Maarja, je zult ook spiermassa winnen.

Hey bro, deze thread staat in het VROUWEN forum, vandaar dat we de oefeningen die jij opnoemt eruit hebben gelaten. Dit artikel is meer op FITNESS gericht ipv Mannelijk Bodybuilding en/of Powerlifting.

Alleen jammer dat er zoals gewoonlijk géén vrouwen op reageren maar mannen :rolleyes: :rolleyes:
 
jimbo zei:
Alleen jammer dat er zoals gewoonlijk géén vrouwen op reageren maar mannen :rolleyes: :rolleyes:

Nou ik wil wel voor een avond je vrouwtje zijn hoor ;)
 
jopiepoekie zei:
Als ik mijn benen train, dan doe ik vaak squat en een leg press.
Maar heb nooit echt vaak spierpijn in mijn arse.
Niet dat ik ontevreden mag zijn, maar hij mag nog wel wat groter..

Ik zet ook vaak mijn voeten hoog bij de legpress, om zo meer nadruk te geven op mijn billen en hams en dergelijke.

hoezo wil je nu een grotere aars? ik bedoel, een kont met meer definitie kan ik inkomen (figuurlijk bedoelt he), maar groter? Trust me, het is toch veel mooier om een kleine doch strakke kont te hebben dan zo'n big ass? Vooral als je van boven breed bent.
 
boogie zei:
hoezo wil je nu een grotere aars? ik bedoel, een kont met meer definitie kan ik inkomen (figuurlijk bedoelt he), maar groter? Trust me, het is toch veel mooier om een kleine doch strakke kont te hebben dan zo'n big ass? Vooral als je van boven breed bent.

Nee een maat van me die heeft een dikke kont, echt groot en hard. Zelf vind ik dat erg mooi bij hem.
Hij is maar een klein mannetje kwa lengte, maar die billen maken het echt goed.
Ik ben wel langer maar wil ook wel een dikkere kont

vandaar
 
me kont is denk ik al goed. vrouwen kunnen er niet vanaf blijven. is soms ook wel irritant. nog tip voor een lelijke aars?
 
Masters zei:
me kont is denk ik al goed. vrouwen kunnen er niet vanaf blijven. is soms ook wel irritant. nog tip voor een lelijke aars?

Elke dag Mac Donalds werkt wel daarvoor...
 
Purple zei:
Elke dag Mac Donalds werkt wel daarvoor...

en dan s´avonds een kratje pils en 4 frikandellen heerlijk :cool:
 
Zie je nu is jou probleem opgelost.. De vrouwen zullen niet meer aan je billen zitten
 
nou ja hoezo niet ligt er maar aan waar je van houdt
 
Purple zei:
Zie je nu is jou probleem opgelost.. De vrouwen zullen niet meer aan je billen zitten

He purple hoe zit het met jou kontje?
ben je daar te vreden over, of zeg je van hij mag wel strakker of dikker??
ik ben namelijk reuze benieuwd :p :D
 
Ja Purple, ik ben ook wel benieuwd. Heb je er geen foto van ;)
 
Heb jij geen foto van je kont dan...

Ga je mij iets vragen terwijl ik jou kont niet eens kan zien.
Ik ben ook nieuwsgierig.
 
Back
Naar boven