AndroidHealthClinic

'Geef tbs'er onderhuidse chip'

Bezoekers in dit topic

bigtony

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
787
Waardering
0
'Geef tbs'er onderhuidse chip'

Uitgegeven: 10 oktober 2006 06:35
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 07:05

ROTTERDAM - Tbs'ers op proefverlof zouden moeten worden voorzien van een onderhuidse chip zodat altijd duidelijk is waar zij zijn. Dat bepleit hoogleraar forensische psychiatrie en tbs-deskundige Hjalmar van Marle dinsdag in het AD

. "Zeker gezien de geschiedenis van misdrijven door tbs'ers tijdens verlof zou het goed zijn ze, net als honden en katten, van een chip te voorzien als ze naar buiten gaan", zegt Van Marle. De deskundige is overigens voorstander van proefverloven voor tbs'ers.

Vrijdag ontsnapte in de Rotterdamse deelgemeente Hoogvliet een tbs'er die vervolgens elders in de stad een serie misdrijven pleegde. De man was met begeleid verlof. De Tweede Kamer roept minister Ernst Hirsch Ballin (Jusitie) over deze zaak ter verantwoording.

De ontsnapte tbs'er beroofde en bedreigde na zijn ontsnapping twee mensen en verkrachtte een 20-jarige vrouw. Hij werd 's avonds opgepakt bij metrostation Hoogvliet.


Bevinden we ons hiermee op een glijdende schaal? Cameratoezicht was immers ook ooit alleen toegestaan op speciale plekken (zoals gevangenissen) en nu hangt de hele stad ermee vol...
 
of een stroomband, dat als ze 1 poot buiten de poort zetten gelijk geelectrocuteerd worden, of dat hun hoofd eraf knalt (net als in een film waarvan mij de naam even ontschoten is)
 
Ach,over een tijdje lopen de meeste mensen met zo'n onderhuidse chip.
 
ze moeten gewoon dat proefverlof afschaffen, hoeven ze ook geen chip.
 
of een stroomband, dat als ze 1 poot buiten de poort zetten gelijk geelectrocuteerd worden, of dat hun hoofd eraf knalt (net als in een film waarvan mij de naam even ontschoten is)

wedlock.

En wat zouden ze dan graag met die chip willen doen? Wat is het wezenlijke effect ervan, waardoor de misdaden kunnen worden voorkomen? Hoe gaan ze om met het recht tot weigering van behandeling?

En waarom wordt er een voorbeeld aangehaald van een TBS'er die ontsnapt in een artikel over proefverlofvoorwaarden?
 
Die TBSr snijdt die chip er wel uit hoor ze zijn nergens bang voor.
 
Zo'n chip heeft alleen maar effect als hij dicht in de buurt van een apparaat is... Wat zij voorstellen is eigenlijk meer een gps-ontvanger en een zender inbouwen....

een chip alleen zal weinig effect leveren ben ik bang.
 
Niet doen. Komt het ook voor de normale mens dichterbij.

Opsluiten en niet vrijlaten.
 
Zo'n chip heeft alleen maar effect als hij dicht in de buurt van een apparaat is... Wat zij voorstellen is eigenlijk meer een gps-ontvanger en een zender inbouwen....

een chip alleen zal weinig effect leveren ben ik bang.

Juist, er moeten dus op strategische plaatsen zenders worden neergezet die een signaal afgeven waardooor die chips kunnen worden uitgelezen. Daarmee komt het dus voor normale mensen ook steeds dichterbij. (Als we straks overal RFID-chips in hebben zitten.... in geld en kleding bijvoorbeeld..)
 
wedlock.

En wat zouden ze dan graag met die chip willen doen? Wat is het wezenlijke effect ervan, waardoor de misdaden kunnen worden voorkomen? Hoe gaan ze om met het recht tot weigering van behandeling?

En waarom wordt er een voorbeeld aangehaald van een TBS'er die ontsnapt in een artikel over proefverlofvoorwaarden?

wedlock ja :cool:
 
Ik werk in een tbs kliniek en mijn deskundige standpunt luidt

karbiet te vreten geven en een nekschot geven zodra ze de poort uitlopen.
Alleen als een journalist erachter komt dat er iemand ontsnapt hoor je dit op het nieuws geloof me topje van een heel grote ijsberg.
Om klinieken niet vol te laten lopen denk ik dat grote sloten medicatie verplicht stellen en dagelijks contact met een hulpverlener die erop toeziet dat die medicatie genomen word. Chips is ook handig en betaalbaar.
Uiteindelijk kost alles geld en maken wij ons druk en die gasten zal het een worst wezen . Dus ik sta bij mijn eerste standpunt
 
Ik werk in een tbs kliniek en mijn deskundige standpunt luidt

karbiet te vreten geven en een nekschot geven zodra ze de poort uitlopen.
Alleen als een journalist erachter komt dat er iemand ontsnapt hoor je dit op het nieuws geloof me topje van een heel grote ijsberg.
Om klinieken niet vol te laten lopen denk ik dat grote sloten medicatie verplicht stellen en dagelijks contact met een hulpverlener die erop toeziet dat die medicatie genomen word. Chips is ook handig en betaalbaar.
Uiteindelijk kost alles geld en maken wij ons druk en die gasten zal het een worst wezen . Dus ik sta bij mijn eerste standpunt

Goh, je neemt me de woorden al uit de mond. Ik wilde al net gaan zeggen dat het enige dat ze moeten krijgen is een nekschot. Je bent toch niet voor niets TBS'er geworden..? :mad: Die lui mogen lekker op verlof en wat doen ze..? Ze vermoorden onze ouders, verkrachten onze vrouwen en worden ze opgepakt, dan 'kon hij er niets aan doen, want tja...het is toch een TBS'er...die hebben een moeilijke jeugd gehad. En de komende tijd wordt z'n verlof mooi wel ingetrokken..'. We staan erbij, we zien het gebeuren...........................en laten het over ons kant gaan. Echt weer slap-nederlands, eigenlijk zou er gewoon opstand plaats moeten vinden en elke TBS klinkiek met die gasten erin tot de grond afgebrand moeten worden. Om het maar even op de spits te drijven.. ;)

Op de manier waarop TBS'ers hier maar constant vertroeteld worden, blijf je achter het probleem aanlopen zoals men nu al 30 jaar doet. Bega je een misdaad ten opzichte van iemand anders z'n gezondheid, dan ga je ook maar mooi boeten door jouw gezondheid op te offeren. Lijfstraffen danwel dat nekschot, puur in evenwicht met hetgeen je een ander hebt geflikt. En wéét je dat dit boven je hoofd hangt als je een ander wat flikt, dan bedenk je je wel twee keer. Op deze manier kom je nergens en blijft dit hele concept van TBS gewoon een hele dure farce.

Laten we niet eens een voorbeeld nemen aan een land als Thailand..?
Zware straffen=nette mensen op straat, het tuig onvoorwaardelijk achter de tralies. :)
 
Op de manier waarop TBS'ers hier maar constant vertroeteld worden, blijf je achter het probleem aanlopen zoals men nu al 30 jaar doet. Bega je een misdaad ten opzichte van iemand anders z'n gezondheid, dan ga je ook maar mooi boeten door jouw gezondheid op te offeren.

Lex Taliones; oog om oog, tand om tand.... daar zit in princiepe wel wat in... Zeker bij die gasten.

Maar dat bedoel ik dus... de maatschappij wordt dadelijk ingericht aan de hand van die figuren. Terwijl het volgens mij toch net andersom zou moeten zijn...
 
Misschien dat een nekschot beter is? Tuig is niet te vertrouwen, met of zonder chip.
 
Het is jammer dat er wat juridische haken en ogen zitten aan het uitvoeren van een nekschot.

TBS-ers veroorzaken naar mijn mening veel meer ellende als vreugde. Althans, zijn er mensen die blij worden van TBS-ers? De moeders van TBS-ers misschien? Voor de rest richten TBS-ers alleen maar diepe ellende aan en kosten bakken met belastinggeld (schande! :D ). Er is geen enkele reden om ze in leven te houden, behalve dan omwille van een eerlijk rechtssysteem (Wat is dat eigenlijk überhaupt waard, China doet al jaren zonder, en moet je kijken hoe het met dat land gaat).

Ik ben voor de chip om TBS-ers te controleren (ik wil een chip met een gifampul die je dan op afstand kan laten springen! Dat zou trouwens ook een prima format zijn voor een nieuwe reality show van Talpa. “de gouden gifchip” wie gaat er vanavond in een lijkzak het huis uit?)

Maar net als Bigtony heb ik last van een lichte paranoia tegen het bevoegd gezag (want wij weten hoe we zelf zouden zijn als we de macht hadden), en daarom ben ik toch tegen.
 
Ik vind het hele concept van TBS al helemaal nergens op slaan. Het is niet eerlijk tegenover de maatschappij door iemand die een zware misdaad heeft begaan toch onder bepaalde voorwaarde als snel terug te laten keren maar het is ook niet eerlijk tegenover de veroordeelde. Deze weet enerzijds niet hoe lang z'n straf nu daadwerkelijk is omdat er aan TBS geen termijn verbonden is en anderzijds weet 'ie ook niet wat hem de komende jaren allemaal ingespoten gaat worden. Het blijven toch ook gewoon heimelijk testpoppen voor allerlei enge experimenten waarvan wij het echte bestaan nooit zullen weten.

Afschaffen, dat hele TBS en doorsturen naar werkkampen of naar ontwikkelingslanden. Laat ze maar tenten opzetten in vluchtelingenkampen in Somalië, scholen bouwen in China of gewoon groenvoorziening en andere 'turkenklusjes' doen hier in NL in plaats van TV kijken in één of andere cel.
 
TBS kost alleen maar geld en brengt verder niks op.
 
Implementeren bij iedere veroordeelde die een zwaar delict heeft gepleegd.
 
Het blijven toch ook gewoon heimelijk testpoppen voor allerlei enge experimenten waarvan wij het echte bestaan nooit zullen weten.

:roflol: oh please zeg. Als het zo heimelijk is, hoe in godsnaam weet jij dan dat ze testpoppen zijn :rolleyes:
 
Back
Naar boven