AndroidHealthClinic

Geelzucht

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Freaky Bodybuilder
Fijnproever
Proefkonijn
Waardering
9.948
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Beste allemaal,

Heeft er iemand ervaring met "Geelzucht"?

In de laatste 3 weken hebben 8 verschillende mensen die ik niet eens ken, gevraagd of het wel goed gaat met mij. Ik zie een beetje geel zeggen ze dan..

Er heeft letterlijk nog nooit iemand dit gezegd tegen mij en nu 8 mensen in 2 weken. Geen toeval lijkt mij...

Even gegoogled (en volgens google ben je dan al half dood), maar ik neig naar geelzucht. Ik zie het zelf niet bij mijzelf, en mijn naasten ook niet. Mijn ogen zijn ook gewoon normaal (niet geel).

Uiteraard de huisarts gebeld en ik heb a.s. maandag een afspraak (moest binnen een week). Het feit dat de huisarts aangaf binnen een week baart mij ook wel zorgen.. misschien even bloed prikken??

Maar goed, ik vraag jullie niet wat het is. Ik ga er van uit dat er geen doktoren hier medisch advies geven, maar ik vraag me af of iemand het ooit heeft gehad? Hoelang duurde het? Had je andere side effects? Wat was bij jou de reden? Hoe is het over gegaan/ welke medicatie / dieet kreeg jij?

Dank alvast!! :engel:

• Topic Starter Topic Starter
Edit: ik ben niet anders gaan leven/eten. Drink geen alcohol en gebruik geen drugs.

First described in 1919 by Hess and Meyers, carotenemia is the medical terminology describing yellow-orange skin pigmentation due to high carotene levels in the blood. [1] Excessive consumption of fruits and vegetables high in carotene content is often the culprit.
Misschien?

• Like
Waarderingen: Mentat en HertogSandBox
Geelzucht kan te maken hebben met meerdere zaken binnenin je bovenbuik (lever vooral, maar ook galblaas).
Vooral bloedprikken zal gedaan worden, als het goed is zal de dokter ook voelen en eventueel een echo maken (of dit doen nav bloedonderzoek).

Ik heb zelf geen geelzucht (gehad) maar wel onder behandeling voor lever en milt. De arts zal een compleet leverwaarden profiel doen als ze verdenken dat je inderdaad geelzucht hebt. Daarin komt 'bilirubine' voor, waarbij mensen met geelzucht hoge waardes hebben.
Bij mij was dit op het randje/aan de hoge kant, maar geen uiterlijke kenmerken van geelzucht.

Heb je verder nergens last van? Af en toe zeurend gevoel ergens? Vermoeid? Meer of minder eetlust?

maandag een afspraak (moest binnen een week). Het feit dat de huisarts aangaf binnen een week baart mij ook wel zorgen

Ik denk dat dit vooral een voorzorgsmaatregel is, aangezien soms de oorzaak een verstopping is ergens rondom de lever of galblaas en dat moet snel opgelost worden.
Als je het zelf niet ziet, je naasten ook niet en je verder nergens last van hebt, denk ik dus dat het meer 'voor het geval dat' is.

Zijn je slijmvliezen (tandvlees, oogwit) ook geel, of heb je het puur over je huid? En als het alleen je huid is, is het dan je alleen je gezicht of ook je handen?

Toegevoegd: bij geelzucht zou je urine ook donker moeten zijn

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Heeft er iemand ervaring met "Geelzucht"?

In de laatste 3 weken hebben 8 verschillende mensen die ik niet eens ken, gevraagd of het wel goed gaat met mij. Ik zie een beetje geel zeggen ze dan..

Er heeft letterlijk nog nooit iemand dit gezegd tegen mij en nu 8 mensen in 2 weken. Geen toeval lijkt mij...

Even gegoogled (en volgens google ben je dan al half dood), maar ik neig naar geelzucht. Ik zie het zelf niet bij mijzelf, en mijn naasten ook niet. Mijn ogen zijn ook gewoon normaal (niet geel).

Uiteraard de huisarts gebeld en ik heb a.s. maandag een afspraak (moest binnen een week). Het feit dat de huisarts aangaf binnen een week baart mij ook wel zorgen.. misschien even bloed prikken??

Maar goed, ik vraag jullie niet wat het is. Ik ga er van uit dat er geen doktoren hier medisch advies geven, maar ik vraag me af of iemand het ooit heeft gehad? Hoelang duurde het? Had je andere side effects? Wat was bij jou de reden? Hoe is het over gegaan/ welke medicatie / dieet kreeg jij?

Dank alvast!! :engel:
Je gezondheid was een jaar gelden toch ook niet zo best?

Ik zie soms ook een beetje geel, volgens mij heeft er ooit een chinees gesaust in mijn stamboom. 150j geleden ofzo.
Indien je ogen gewoon wit zijn is er wellicht niets aan het handje, ga even bloed laten trekken op zeker te zijn.

• Like
Waarderingen: HertogSandBox en Mentat
Geelzucht kan te maken hebben met meerdere zaken binnenin je bovenbuik (lever vooral, maar ook galblaas).
Vooral bloedprikken zal gedaan worden, als het goed is zal de dokter ook voelen en eventueel een echo maken (of dit doen nav bloedonderzoek).

Ik heb zelf geen geelzucht (gehad) maar wel onder behandeling voor lever en milt. De arts zal een compleet leverwaarden profiel doen als ze verdenken dat je inderdaad geelzucht hebt. Daarin komt 'bilirubine' voor, waarbij mensen met geelzucht hoge waardes hebben.
Bij mij was dit op het randje/aan de hoge kant, maar geen uiterlijke kenmerken van geelzucht.

Heb je verder nergens last van? Af en toe zeurend gevoel ergens? Vermoeid? Meer of minder eetlust?
Nope, helemaal niks. Wel vermoeid maar dat mag geen naam hebben

• Like
Waarderingen: Hell93
Zijn je slijmvliezen (tandvlees, oogwit) ook geel, of heb je het puur over je huid? En als het alleen je huid is, is het dan je alleen je gezicht of ook je handen?

Toegevoegd: bij geelzucht zou je urine ook donker moeten zijn
Urine normaal, handen heeeel af en toe ook gekleurd maar verder niks

Geel suggereert vaak de lever of andere organen. Soms zien mensen wat geel als de lever harder moet werken.

Drink je voldoende water en is de kleur van je urine veranderd en/of nog goed?
Jup, ik drink eerder misschien tevel. Urine soms wit ipv geel

• Like
Waarderingen: Hell93
Nope, helemaal niks. Wel vermoeid maar dat mag geen naam hebben

Dan zal het, zelfs als het wel geelzucht is, niet te ernstig zijn. Wel fijn dat de dokter er gelijk naar wilt kijken, mocht je je toch druk maken dan is het in ieder geval niet voor lang.

Wat was er aan de hand in het verleden dan? (Als je dat wilt delen).

• Heart
Waarderingen: HertogSandBox
Terug
Naar boven