AndroidHealthClinic

Geelzucht

Bezoekers in dit topic

Oud-collega dronk elke dag anderhalve liter ACE drank en werd echt oranje. 😂 Dat trok niet in één dag weg. 😅

Vanmorgen teruggebeld voor de uitslag:

-Het lab kon de bètacaroteen waarde niet uit de vorige meting halen, en dus moest ik volgens de dokter opnieuw bloedprikken. Dokter gaf aan dat dit +- 50 euro kost van je eigen risico..

2 opties:
-OF opnieuw prikken voor 50 euro
-OF 4 weken geen pompoen/broccoli/zoete aardappel/ wortelen en kijken of het is afgenomen na 4 weken.

Nja, ik wil het gewoon weten dus vanmiddag gelijk weer wezen prikken.

+- 2 werkdagen tot uitslag..

To be continued (again)

Vanmorgen teruggebeld voor de uitslag:

-Het lab kon de bètacaroteen waarde niet uit de vorige meting halen, en dus moest ik volgens de dokter opnieuw bloedprikken. Dokter gaf aan dat dit +- 50 euro kost van je eigen risico..

2 opties:
-OF opnieuw prikken voor 50 euro
-OF 4 weken geen pompoen/broccoli/zoete aardappel/ wortelen en kijken of het is afgenomen na 4 weken.

Nja, ik wil het gewoon weten dus vanmiddag gelijk weer wezen prikken.

+- 2 werkdagen tot uitslag..

To be continued (again)
Ben je nu serieus of blijf je de Oempa Loempa uithangen ?

Je gaat toch niet voor Jan Lul 50,- betalen voor dit gedoe. stop gewoon met zoveel pompoen eten en na week of 6 is het weg. mocht het niet zo zijn kun je altijd dan nog verder kijken.

Het is niet voor jan lul lijkt mij, maar volgens mij is het zijn geld toch? Dat jij dat het niet waard vindt kan, jij betaalt het toch niet?

Je gaat toch niet voor Jan Lul 50,- betalen voor dit gedoe. stop gewoon met zoveel pompoen eten en na week of 6 is het weg. mocht het niet zo zijn kun je altijd dan nog verder kijken.
Ja en dan? 6 weken lang bijna dagelijks horen van andere of het wel goed gaat? Weet je hoe kut dat is. Als ik er dan na 6 weken achter kom dat dit niet de aanleiding is, begin ik weer van voor af aan. 50 euro voor je gezondheid lijkt me niks geks toch?

Ja en dan? 6 weken lang bijna dagelijks horen van andere of het wel goed gaat? Weet je hoe kut dat is. Als ik er dan na 6 weken achter kom dat dit niet de aanleiding is, begin ik weer van voor af aan. 50 euro voor je gezondheid lijkt me niks geks toch?
Je bent veel te onzeker. Maar ja, moet je ook zelf weten

Syndroom. Daar dacht ik ook aan, maar dat klinkt dan weer absoluut niet als een Grieks gerecht. 🤷‍♂️
In de praktijk word ook vaak ziekte gebruikt, maar officieel is het idd syndroom. En Gilbert klinkt niet heel exotisch. Crigler- Najjar dan weer wel, maar dat is echt SUPER zeldzaam.

Nou weet ik niet of dit in NL ook zo is, maar ik zit mijn eigen bloedtest tijd te bekijken (per test kan een andere tijd van resultaat aangeven) en bij betacaroteen staat 21 dagen :o
Hopelijk hoef je niet zó lang te wachten.
Laten ze het buisje gewoon staan en kijken ze of het in de loop van de tijd ontkleurt?

Geen idee, bepaalde testen duren langer (wellicht mixen met andere dingen en daarop wachten).
Dit is wat ik kan vinden een simpele HPLC test die zonder lange voorbewerking kan worden uitgevoerd. Het heeft juist de voorkeur om die snel uit te voeren ivm het natuurlijke verloop van beta-caroteen.

Dit is wat ik kan vinden een simpele HPLC test die zonder lange voorbewerking kan worden uitgevoerd. Het heeft juist de voorkeur om die snel uit te voeren ivm het natuurlijke verloop van beta-caroteen.

Het gaat dan vooral om de 'turn around time'. Het uitvoeren kan snel gedaan worden, maar het 'wachten op resultaat' kan anders zijn.
Meeste zijn wel 1-2 dagen, ik zag het staan tussen een hele lijst met testen dus ik weet het specifieke er niet van :o

En, heb je de uitslag al binnen?

Back
Naar boven