AndroidHealthClinic

Geen aanleg voor meer gewicht

Bezoekers in dit topic

Oke :)? Eneuuh.. Ik ken niemand die dit doet en ben vrij nieuw in dit wereldje. Is dit 'gezond'?
Ik denk dat ik aan de smaak moet wennen.

Bedankt voor de tips :).

Ik heb na deze reactie even goed dit topic gelezen en ik snap er eigenlijk niks van.

Ik was in de veronderstelling dat je gewoon heel dun was en weer op gezond gewicht wilde komen door aan te komen, maar dat dit niet lukte. Maar nu zie ik dat je 1.75 bent en dan is 65kg toch gewoon een normaal gewicht als je geen krachttraining doet? Waarom wil je er dan vet bij?

En je eet allemaal rotzooi zoals broodjes frikandel en pizza’s, daarnaast drink je vier dagen per week zes flessen bier?


1. Stop met alcohol drinken, drink voortaan alleen als je echt wat te vieren hebt.
2. Geen lege calorieën uit vloeibare bronnen. Dus geen appelsap, cola etc.
3. Geen fastfood meer
4. Drie keer per week fullbody

Ik lees dat je dit voor een groot gedeelte al doet, goed bezig. Maar vandaar die wil om lichaamsgewicht aan te komen? Bereken je macro’s en houd je eiwitinname op 2.0 gram/kg lichaamsgewicht. Houd voor nu je calorieën op onderhoud en kijk hoe je lichaam verandert de komende drie maanden. Als je correct traint, zie je er straks wat gespierder uit.
 
De moeite die je doet voor trollen, triest man.
Het verbaasd mij dat er zo veel leden zijn die dit serieus nemen..
 
De moeite die je doet voor trollen, triest man.
Het verbaasd mij dat er zo veel leden zijn die dit serieus nemen..

Ja ik twijfelde ook of hij een grapje maakte of niet. Het idee van een 27 jarige die nu voor het eerst van bodybuilding hoort, is natuurlijk bizar. Maar wie weet, misschien is hij thuis geschoold oid.

Hij gebruikt wel effectief de @ om mensen aan te spreken voor iemand die zich zo ongeschoold voor doet en doet alsof hij voor het eerst op het internet zit. Misschien kan een mod zien of hij hetzelfde ip deelt met een forumlid dat dit account als sideproject heeft om te trollen?
 
Hij weet heel goed hoe het werkt.. hij is de domste niet.
 
Dag lifechangers!

Ik ben nu dus 2 en soms 3 keer per week aan het sporten. Vind het leuk en gaat ook goed. Ook alleen vind ik het leuk.
Gewicht gaat omhoog, maar merk dat het lastiger wordt.

Van 62 ben ik nu ongeveer 66.5. (ben niet zeer nauwkeurig aan het meten nog, het moet gewoom omhoog).
Ik wil nog geen topic openen in 'Voeding', want als ik dat doe vind ik dat ik ook serieus moet tellen, en dat doe ik nog net niet.

Goed, ik sta nu een beetje stil lijkt het. Ik werk erg onregelmatig. Dus een typische dag beschrijven is lastig voor mij.
Ik kan het wel ongeveer doen.

Ontbijten vind ik lastig. als ik er om 6:30 uit moet krijg ik niet 3 snee brood naar binnen. Slecht excuus misschien, maar ik moet echt kauwen om er 1 naar binnen te krijgen.
Vaak eet ik dan 1 broodje of een schaaltje havermout.

Om 10:00 eet ik soms iets 1 broodje of een koek. Soms slaap ik nog als ik een late dienst heb.

Vanaf 12:00 begint het een beetje bij mij.
Soms eet ik 2 broodjes ei met kaas en spek + 10% griekse yoghurt
Soms eet ik een dikke pizza 1000Kcal (reden, ik vind het erg lekker en die pizza zweeft naar binnen zonder moeite)
Soms iets van de vorige dag. Pasta of bami of rijst o.i.d. + 10% griekse yoghurt

15:00 soms 1 of 2 broodjes pindakaas
Soms 2 eieren + 10% griekse yoghurt
Soms broodje vis

18:00 Normale maaltijd (gewoon avond eten, kan van alles zijn) met een toetje na.
Wel zoveel mogelijk

21:00
soms broodje, 2 eieren of + 10% griekse yoghurt

23:00
Soms nog wat avond eten van 18:00.
Noodles vind ik erg lekker.
Soms 2 eieren als ik om 21:00 niet gehad heb.

Drinken:
Ik probeer 4 glazen chocolademelk te drinken.
Drink soms vruchtensap
Ook nog steeds veel water.


Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Ik zoek nog eigenlijk een soort tussendoortje. Blijf nu een beetje hangen in de + 10% griekse yoghurt, 2 eieren.


Vriendelijk dank alvast!

Gewoon dit blijven eten en drinken en zo'n 500kcal per dag aan weightgainer erbij nemen.
https://xxlnutrition.com/nl/products/search?q=gainer
 
We blijven het volgen. Gaat prima. Ik ben er ook nog niet over uit, maar we gaan het zien. progressiefoto's?
 
Dag lifechangers!

Ik ben nu dus 2 en soms 3 keer per week aan het sporten. Vind het leuk en gaat ook goed. Ook alleen vind ik het leuk.
Gewicht gaat omhoog, maar merk dat het lastiger wordt.

Van 62 ben ik nu ongeveer 66.5. (ben niet zeer nauwkeurig aan het meten nog, het moet gewoom omhoog).
Ik wil nog geen topic openen in 'Voeding', want als ik dat doe vind ik dat ik ook serieus moet tellen, en dat doe ik nog net niet.

Goed, ik sta nu een beetje stil lijkt het. Ik werk erg onregelmatig. Dus een typische dag beschrijven is lastig voor mij.
Ik kan het wel ongeveer doen.

Ontbijten vind ik lastig. als ik er om 6:30 uit moet krijg ik niet 3 snee brood naar binnen. Slecht excuus misschien, maar ik moet echt kauwen om er 1 naar binnen te krijgen.
Vaak eet ik dan 1 broodje of een schaaltje havermout.

Om 10:00 eet ik soms iets 1 broodje of een koek. Soms slaap ik nog als ik een late dienst heb.

Vanaf 12:00 begint het een beetje bij mij.
Soms eet ik 2 broodjes ei met kaas en spek + 10% griekse yoghurt
Soms eet ik een dikke pizza 1000Kcal (reden, ik vind het erg lekker en die pizza zweeft naar binnen zonder moeite)
Soms iets van de vorige dag. Pasta of bami of rijst o.i.d. + 10% griekse yoghurt

15:00 soms 1 of 2 broodjes pindakaas
Soms 2 eieren + 10% griekse yoghurt
Soms broodje vis

18:00 Normale maaltijd (gewoon avond eten, kan van alles zijn) met een toetje na.
Wel zoveel mogelijk

21:00
soms broodje, 2 eieren of + 10% griekse yoghurt

23:00
Soms nog wat avond eten van 18:00.
Noodles vind ik erg lekker.
Soms 2 eieren als ik om 21:00 niet gehad heb.

Drinken:
Ik probeer 4 glazen chocolademelk te drinken.
Drink soms vruchtensap
Ook nog steeds veel water.


Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Ik zoek nog eigenlijk een soort tussendoortje. Blijf nu een beetje hangen in de + 10% griekse yoghurt, 2 eieren.


Vriendelijk dank alvast!

Wat tot nu toe goed voor je werkte, zal geleidelijk aan minder goed werken omdat je calorieverbruik met meer lichaamsgewicht ook wat toe zal nemen. Het makkelijkste is blijven doen wat je tot nu toe ook deed, maar net iets extra bovenop nemen. Bvb. Drink Voor het slapen nog een half litertje volle melk erbij.

Gaat goedkomen kerel. Blijf ook lekker erbij trainen.
 
Hallo hallo,

Leuk dat er zo'n forum is als dit. Ik ben denk ik het tegenovergestelde van de meesten hier, maar dat heeft een reden denk ik. Ik ben niet zo groot en weeg in verhouding ook niet veel (175cm o.i.d. en 65kg). Opzich niets mis mee allemaal, maar soms iets meer 'boddy' zou niet vreemd zijn denk ik.

Maar ik heb geen idee waar ik mee moet beginnen. Ik doe niets aan sport (loop wel veel op het werk, maar dat is geen sport). Eet best veel 'normaal' eten (zoals 2 borden spaghetti), Pizza's en broodjes frikandel om 12:00 als ontbijt. Maar niet veel tussendoortjes. Simpel weg omdat dat meestal ongezond is en ik daar ook geen behoefte aan heb. Ik drink wel redelijk wat piljes, maar ook veel water. Overdag eigenlijk alleen maar water, omdat ik het lekker vind en er geen suiker in zit. (1 glas appelsap is geloof ik al 20% suiker voor de dag o.i.d.)

Goed, waarom ik dus nog 65kg ben zonder wat uit te voeren is volgens mij niet voor iedereen weg gelegd. Maar aankomen voor mij niet.

De reden dat ik dit dus bij gemoed en motivatie heb staan, is omdat ik niet perse de motivatie heb om wat te doen, omdat ik naar mijn idee bijna geen resultaat boek. Maar ik zou dus wel iets meer willen 'boddy' willen soms.

Misschien zijn hier kenners die kunnen zeggen van, probeer eens dit te eten en doe dit is elke dag?

alvast bedankt!

Godverdomme, zeg. Ben je een trol of ben je serieus?

Zolang jij geen motivatie hebt om wat te doen, heeft je lichaam dat ook niet. You get what you give.
 
De meesten zijn zo'n beetje lengte min 100 = gewicht.
Meeste hier min 90.

Bij mij min 110 (175cm 65kg)
Niet dat dat erg is, maar 70kg moet kunnen toch?

Wat A user B al aangeeft, volgens mij is het begin het makkelijkst, daarna wordt het steeds moeilijker.
Fastfood eet ik bijna niet (meer), alleen soms dus pizza :). Ik zou het ook kunnen vervangen voor pasta's. Die glijden ook naar binnen hier. Erg lekker.

Dat van de lege calorieën wist ik niet precies. Weet wel wat van voeding maar niet veel, en zeker op dit forum denkt de helft als dat ik aan het trollen ben omdat iedereen zo ervaren is.
Maar goed, zoals aangegeven, mijn eerste post is 9 weken geleden en al heel wat geleerd en sport dus nu heel wat vaker en 'vreet' ook anders..

hyperNO Bedankt man voor de tips! Misschien kun je wel een lezing geven over 'je bent nooit te oud om te leren'.
Ik ben mij er echt wel bewust van dat ik zeer weinig kennis heb van dit gebeuren. Maar dat kan je zo houden, of je kan er wat mee doen.
Ik heb al aardig wat gegoogelt, en al aardig wat meer te weten komen omdat ik er serieus niets van af wist.

Trollen doe ik zeker niet. Maar het voelt een beetje alsof een hovenier zich gaat registreren op tweakers. De gemiddelde tweakeraar zal ook denken dat hij aan het trollen is. Maar waarschijnlijk heeft die hovenier
gewoon nog weinig ervaring/kennis met technologie. Zo heb ik gewoon nog weinig ervaring met dit gebeuren en zal even door de 'zure appel' heen moeten bijten lijkt het. Ik zal als ik 47 ben (mocht ik dat worden)
ook nog wel nieuwe vragen hebben over hele andere onderwerpen hoop ik.
 
Ik denk dat overgewicht hem vooral zit in dat steeds meer mensen de vet worden.
Rico verhoeven (zomaar een voorbeeld) heeft geen overgewicht met 119kg en 1.96m, lijkt mij.
 
Na wat jaren trainen ben ik tot de conclusie gekomen dat gewicht irrelevant is.
Op mijn zwaarst heb ik 122kg gewogen, toen der tijd deed ik junior sterkste man wedstrijden.
Toen ik daar niet meer aan deel nam door een blessure (stuk van de knieschijf afgebroken) en hierdoor een aardige periode niet meer kon squaten en deadliften ben ik lichter geworden.
Ik eindigde op 102kg en was een hoop vet en helaas ook kracht/massa kwijt.
Toen ik (vooral het vertrouwen) mn knie weer kon belasten ben ik weer goed op voeding en training gaan letten en heb ik een tijd 110kg gewogen.
Ik merkte al snel dat ik mezelf gewoonweg te vet vond en ben met ketose terug gegaan naar (laagste meting) 94.8kg.
Inmiddels doe ik geen keto "dieet" meer maar gewoon een goed voedingspatroon.
Hierdoor ben ik weer terecht gekomen op 102kg, met meer kracht 122kg en optisch (geen vp meting) droger dan bij de 94.8kg.
Wat ik probeer te zeggen is dat gewicht eigenlijk niet heel boeiend is al je je doelen maar haalt.
Dus bijvoorbeeld kracht, conditionering of herstel van een blessure.
 
Ik denk dat overgewicht hem vooral zit in dat steeds meer mensen de vet worden.
Klopt.
Rico verhoeven (zomaar een voorbeeld) heeft geen overgewicht met 119kg en 1.96m, lijkt mij.
Rico Verhoeven heeft overgewicht want BMI > 25, maar is niet te vet. Dat BMI een slechte indicatie is voor gezondheid voor mensen met veel spiermassa is weer een hele andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat op een bepaald moment gewicht ook minder interessant zal worden.
Maar in mijn geval nog wel, denk ik. Mijn theorie is nu (misschien heb ik het gelezen, of zelf verzonnen, ik weet het niet meer).

Stel je lichaam is zonder spieren is 40kg. Met spieren 65kg.
Als je wilt dat je spieren groter worden, zullen je spieren ook meer gaan wegen en word je automatisch meer kg.
Alleen als je weinig eet, word je niet zwaarder en zul je ergens een beperking onder vinden dat je spieren niet groter kunnen worden.

Misschien klopt er wel niets van, maar zo dacht ik er over.
 
Ik heb geen idee wat ik net gelezen heb.
 
Ik denk dat op een bepaald moment gewicht ook minder interessant zal worden.
Maar in mijn geval nog wel, denk ik. Mijn theorie is nu (misschien heb ik het gelezen, of zelf verzonnen, ik weet het niet meer).

Stel je lichaam is zonder spieren is 40kg. Met spieren 65kg.
Als je wilt dat je spieren groter worden, zullen je spieren ook meer gaan wegen en word je automatisch meer kg.
Alleen als je weinig eet, word je niet zwaarder en zul je ergens een beperking onder vinden dat je spieren niet groter kunnen worden.

Misschien klopt er wel niets van, maar zo dacht ik er over.
Ja, leuk. Ga nou maar gewoon (goed en genoeg) eten en trainen. Je denkt jezelf helemaal klem en ondertussen voer je nog steeds geen ene reet uit.

Godver!

Ik denk dat overgewicht hem vooral zit in dat steeds meer mensen de vet worden.
Rico verhoeven (zomaar een voorbeeld) heeft geen overgewicht met 119kg en 1.96m, lijkt mij.
Ja joh? Heb jij dat even bedacht? 10 punten voor jou.
 
Achja, ik wou nog antwoorden, maar de helft hier staat niet open voor nieuwe mensen geloof ik.
Je maakt er trouwens een gezellig sfeertje van Biomek! Vooral dat vloeken maakt je de man hier. Repsect voor je druipt van mijn lichaam af daardoor.

Ik ga zo nog wel weer wat doen ja! Kan nog mooi even voor het werk.

Fijn weekend!
 
Train je nou inmiddels al een beetje? Of zit je alleen maar een beetje op DBB naar anderen te kijken?
 
Achja, ik wou nog antwoorden, maar de helft hier staat niet open voor nieuwe mensen geloof ik.
Je maakt er trouwens een gezellig sfeertje van Biomek! Vooral dat vloeken maakt je de man hier. Repsect voor je druipt van mijn lichaam af daardoor.

Ik ga zo nog wel weer wat doen ja! Kan nog mooi even voor het werk.

Fijn weekend!

Superlekker hoe je m'n ego streelt. Word er stiekem wel 'n beetje geil van.
 
Zeker, waarschijnlijk het lachertje van het forum hier. Maar ben van losse gewichten van 10kg (om even te testen, hoe de beweging moet etc.) naar nu 22kg gegaan in 6 weken o.i.d..
Ga nu zo weer even die kant op, wat de derde keer wordt deze week.
 
Back
Naar boven