AndroidHealthClinic

geen beginner maar lang ziek geweest; wil nieuw schema en raad (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
EIndelijk terug na maanden ziek geweest te zijn.

Zoveel kracht en massa verloren.

----------------------
NU... ziet het er de komende maanden goed uit. Ik wil harder dan ooit trainen en ga er de tijd voor maken. Nu heb ik tips nodig. Welk schema? Bulken, of eerst het vet weegcutten?

ALLE raad is welkom.
Ik heb de indruk dat ik mooiere vormen krijg als ik hoge reps doe, bijv 15 12 10 10 dan als ik 5 x 5 schema's toepas. Met 5 x 5 schema's lijk ik wel sneller te groeten en word ik heel snel sterker maar misschien zijn de spieren dan minder mooi; Wat denken jullie. Ik ben de komende maanden thuis dus ik kan echt veel trainen. ALLe raad is welkom.

Weet wel dat ik verslaafd ben aan de big three; squatten, deadliften en benchen. Tips?

Nu doe ik

Maandag: borst biceps
flat bb bench, incline 45 graden bench, db fly
standing bb curl, hammer curl,
dinsdag; cardio
woensdag ; rug triceps
deadlift, lat pull down, db row, face pulls, db overhead extension,
skull crusher, triceps press down
donderdag: cardio
vrijdag; rug (deadlift, lat pul down, db row) benen (squat) schouders( standing barbell press)
zaterdag; cardio
zondag : rust

------------------------
welke oefeningen moet ik nu samennemen,hoeveel reps, cutten, cleanbulken?Ik ben die lovehandels en vet rond mijn middel kotsbeu.

Alvast bedankt voor de tips
 
5x5 met pul ups en dips, kan je aardig hard op groeien.
Eerst de basis dan perfectioneren?
 
je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt
als dat met meer reps is... doe dan meer reps.
Ook daarmee zal je waarschijnlijk snel weer aan kracht winnen
Als je woensdag al rug/triceps doet; moet je vrijdag toch niet weer rug doen??
Daarbij lijkt me de combinatie benen/ schouders al ruim zwaar genoeg.
benen: squat/ lunges/ legpres/ legextention/ legcurl/ calfraises
schouders: standing bb press/ seated DB press/ side raises/ front raises

voor je voeding... ik zou beginnen met op onderhoud eten, als je nu weer gaat starten met trainen, en even aankijken hoe je lichaam reageert
 
ga eerst form goed oefenen later pas massa dus ik zou voor kracht gaan.

Wat zijn je stats voor sq,dl en bp?
 
Bedankt voor de tips.
Dit is wat ik de afgelopen twee weken doe en ik merk dat het abssurd goed opschiet.

dag 1:

Borst reps : 12 / 10 /8 /8

flat barbell bench
Incline barbell bench (45 graden)
dumbbell fly

rug reps : 12 / 10 /8 /8



--------------------------

dag 2


biceps en triceps


dag 3 :

benen en schouders.

éen dag tussen iedere training.

momenteel
deadlift 8 x 80 kilo (zwak door zwaar rugletsel toen ik 5 was)
Squat 8 x 80 ( heb eigenlijk meer kracht in mijn benen maar weer door onderrug nog steeds te zwak).
bench press; 8 x 85; 6 x 90 (5 maand geleden zat ik aan 5 x 105 en ik hoop daar binnen een maand terug aan te zitten. Op twee weken is er 15 kilo bij voor bp.
Mijn lichaamsgewicht is 1 kilo toegenomen.
 
Waarom squat en deadlift zo pushen met je rug ? Heb datzelfde, na 4 maanden pas (gisteren eigenlijk) weer begonnen met squats, vrijwel zonder gewicht, puur op vorm, uitvoering, als soort revalidatieoefening zeg maar. Tuurlijk een geweldig alternatief voor die oefeningen zijn er niet, wel waardige vervangers. Focus daar op. Doe wat met je core als je slechte rug hebt. Ik ervaarde het als vernederend, wel benchen maar vervolgens met ballen en weet ik veel wat in de weer moeten voor mijn core. Ik ben al maanden pijnloos, het was het waard.

Los daarvan., succes met je comeback. Met jankmuilen kom je er niet, dus de restart doe je goed !
 
Waarom squat en deadlift zo pushen met je rug ? Heb datzelfde, na 4 maanden pas (gisteren eigenlijk) weer begonnen met squats, vrijwel zonder gewicht, puur op vorm, uitvoering, als soort revalidatieoefening zeg maar. Tuurlijk een geweldig alternatief voor die oefeningen zijn er niet, wel waardige vervangers. Focus daar op. Doe wat met je core als je slechte rug hebt. Ik ervaarde het als vernederend, wel benchen maar vervolgens met ballen en weet ik veel wat in de weer moeten voor mijn core. Ik ben al maanden pijnloos, het was het waard.

Los daarvan., succes met je comeback. Met jankmuilen kom je er niet, dus de restart doe je goed !

Operatie was drie jaar geleden. Is ondertussen goed genezen, en ik ben ook met zeer lichte gewichten begonnen. Na zes maand squatten en deadlifften was ik van 5 x 20 naar 5 x 80 gegaan. Ik bouw het dus traag op.
 
dan heb ik het verkeerd begrepen, my mistake bro.
 
Back
Naar boven