Fitness Seller

Geen benen trainen bij vechtsport?

Bezoekers in dit topic

nathancolumbu

Cool Novice
Lid geworden
7 sep 2014
Berichten
42
Waardering
3
Lengte
1m65
Beste lezers,

Sinds een tijdje train ik samen met een vriend in de gym.
Daarnaast doet hij ook nog 1x in de week aan Kung-fu. Toen ik met hem wilde squatten vertelde hij dat hij dat niet wilde doen.... het zou namelijk in de weg gaan zitten.
Squatten lijkt me juist een van dé basisoefeningen ook bij vechtsport. Zelf doe ik niet aan vechtsport, maar het lijkt me zolang je strekt en lenig blijkt squatten alleen maar goed kan zijn. Er zijn op die forum vast wel mensen die hier ervaring mee hebben
 
Belangrijkste bij trappen is eerst techniek, daarnaast vind ik zelf snelheid & timing. Dit ga je niet leren met squatten natuurlijk. Squatten kan wel helpen qua kracht en snelheid, maar een trap bestaat wel uit meer dan dat (core, heupen, vooral het draaien etc, en het hiervoor genoemde).

Zolang hij zijn squats ook explosief oefent, hoef hij zich, zeker als je maar 1x per week traint, geen zorgen te maken hierover, en kan het helpen qua kracht en snelheid, mits zijn techniek goed is.
 
Het zijn vooral de traditionele leeraren die graag deze onzin uitkramen weet het uit ervaring bruce lee squatte ook bijvoorbeeld ;)
 
Bij voetbal hoef je ook niet te squatten

Borst-biceps boyz et al.
 
Oftewel gewoon benen trainen ;)
 
Nathan ervaren vechtsporter en personal trainer.
 
Maar als hij maar 1x per week Kung-fu traint lijkt het mij dat hij hier niet veel ambitie in heeft verder, dus dan zou ik me om zulke zaken sowieso niet al te druk maken.
 
Wat MarceldeV zegt, een gastje die 1x per week trained moet je niet serieus nemen.

Verder is het aan jezelf en aan je eigen vechtstijl afhankelijk in hoeverre je kracht wilt toevoegen, want met meer massa gaat wel je cardio omlaag. Tegenwoordig doet wel haast elke wedstrijdvechter ook aan fitness, want wat extra power heeft ook zijn voordelen.

Om wat dieper op je specifieke vraag in te gaan.. Dikke gespierde benen kunnen wel degelijk in de weg zitten met kung fu, squatten met gewicht dan. Squatten zonder gewicht is weer een hele belangrijke oefening in het vechttrainen.
 
Wat MarceldeV zegt, een gastje die 1x per week trained moet je niet serieus nemen. Verder is het aan jezelf en aan je eigen vechtstijl afhankelijk in hoeverre je kracht wilt toevoegen, want met meer massa gaat wel je cardio omlaag. Tegenwoordig doet wel haast elke wedstrijdvechter ook aan fitness, want wat extra power heeft ook zijn voordelen. Om wat dieper op je specifieke vraag in te gaan.. Dikke gespierde benen kunnen wel degelijk in de weg zitten met kung fu, squatten met gewicht dan. Squatten zonder gewicht is weer een hele belangrijke oefening in het vechttrainen.
Uhu want tyson had geen conditie
 
want met 45cm bovenbenen schop je harder dan met 60cm bovenbenen.


gewoon zorgen dat flexibel blijft en niet teveel DOMS heeft voor zijn traingen.
 
Wat MarceldeV zegt, een gastje die 1x per week trained moet je niet serieus nemen.

Verder is het aan jezelf en aan je eigen vechtstijl afhankelijk in hoeverre je kracht wilt toevoegen, want met meer massa gaat wel je cardio omlaag. Tegenwoordig doet wel haast elke wedstrijdvechter ook aan fitness, want wat extra power heeft ook zijn voordelen.

Om wat dieper op je specifieke vraag in te gaan.. Dikke gespierde benen kunnen wel degelijk in de weg zitten met kung fu, squatten met gewicht dan. Squatten zonder gewicht is weer een hele belangrijke oefening in het vechttrainen.

Hehe, eindelijk iemand die het fatsoenlijk kan uitleggen :P
 
Back
Naar boven