XXL Nutrition

Geen biceps trainen = grotere biceps?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VitoCorleone

Novice
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hi,

Voordat ik mijn vraag ga stellen, allereerst even mijn schema:

Mijn schema:
( Setjes x oefening ) in volgorde

Maandag; rug**:
3 x Pull ups ( palmen naar je toe, armen dicht bij elkaar )
3 x Pull ups ( palmen van je af, armen wijdt uit elkaar )
5 x Machine pulldown
5 x Straight arm pulldown
6 x Dumbbell Rows

Dinsdag; borst:
4 x Bench press
7 x Dumbbell Fly's ( bank horizontaal )
3 x Cable Fly's
3 x Vertical bench press machine

Woensdag; benen:
5 x Back Squat
3 x Leg extension
5 x Sled hack Squat
6 x Calf extension

Donderdag; armen:
-> Triceps
4 x Dips
7 x Bent over tricep extension
-> Biceps
4 x Dumbbell Preacher Curl
3 x Barbell Curl
-> Biceps/voorarmen
3 x Hammer Curls

Vrijdag; schouders, trapezius, buik en onderrug:
5 x Barbell upright row
4 x Dumbbell shoulder press
2 x Dumbbell lateral raise
2 x Dumbbell front raise
3 x Military press machine

5 x [Link niet meer beschikbaar] MET extra gewicht ( weet de naam niet, zie link, lijkt er veel op )

5 x Decline crunch


** Reden van geen deadlift: Merk vaak dat ik moeite heb met mijn rug recht te houden. Gaat wel steeds beter, doe soms oefeningen met alleen stang zonder gewicht totdat ik de juiste techniek heb.

Dat was zo'n beetje mijn schema, hopelijk niets vergeten. Houdt me vaak wel strak aan dit schema, maar af en toe vervang ik wel eens iets... Bijv. '21e' i.p.v. 'barbell curls'.

Gebaseerd op het schema van Big T.


Nu had ik de volgende vraag:
Laatst zei iemand tegen mij, dat je met zo'n schema beter geen biceps meer moet trainen ( of anders heel minimaal ), dit omdat ik bij mijn schema al veel oefeningen doe waar mijn biceps ook erg bij betrokken zijn. Zoals dumbbell rows en chin ups.

Hij wist mij te vertellen dat ik mijn triceps gewoon door moest trainen, maar de biceps wat rustiger aan moest doen of juist helemaal niet omdat deze anders geen herstel krijgen van de vorige dagen...

Heeft deze man een punt of is het gewoon bullshit en moet ik doorgaan met mijn armen dag?

Graag reacties...
Eventuele aanvullingen op mijn schema zijn ook welkom.

Cheers.


 
Je triceps is zowat 2/3 van je arm, als je grotere armen wilt focus je dus op je tri's :).
Ook ik doe nauwelijks mijn biceps, krijgen al een killing pain van mijn rug training.
 
Gewoon trainen zoals de rest.

Wat je schema betreft:
Deadlift toevoegen, gewoon laag beginnen en techniek leren.
Ik zou dan wel 1 of 2 andere rugoefeningen schrappen. (pulldowns bv.)
Borst is een kleine spiergroep, iets minder sets dus.
Bij benen legcurls of romanian deadlift toevoegen.
Bij schouders 1 oef. voor voorkant, 1 voor zijkant en 1 voor achterkant.
Dus bijv. military press/lateral raise/facepulls en dan 3/4 sets ofzo.
 
Dat je je biceps gebruikt bij meeste oefeningen is waar maar dat je ze niet appart moet trainen is bullshit.
Wil je grote armen train dan gans je arm.
 
Als je de techniek van de deathlift niet onder de knie krijgt, zoek op YouTube: hoe to perform deathlift. Hier staan genoeg filmpjes die je de juiste techniek op een juiste manier aanleren!
 
Je triceps is zowat 2/3 van je arm, als je grotere armen wilt focus je dus op je tri's :).
Ook ik doe nauwelijks mijn biceps, krijgen al een killing pain van mijn rug training.

Verdeling is ongeveer 50/50 hoor m.b.t. het volume aan spiermassa. De triceps is wat langer, maar alleen de lange kop heeft eigenlijk veel massa en de totale massa is haast gelijk aan dat van de biceps. Zie ook de doorsnede (van schouder tot de elleboog):
29upx5s.jpg

6xta2w.jpg

352iy5k.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2dgoxg0.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder eens met tbagcool.
 
Gewoon trainen zoals de rest.

Wat je schema betreft:
Deadlift toevoegen, gewoon laag beginnen en techniek leren.
Ik zou dan wel 1 of 2 andere rugoefeningen schrappen. (pulldowns bv.)
Borst is een kleine spiergroep, iets minder sets dus.
Bij benen legcurls of romanian deadlift toevoegen.
Bij schouders 1 oef. voor voorkant, 1 voor zijkant en 1 voor achterkant.
Dus bijv. military press/lateral raise/facepulls en dan 3/4 sets ofzo.

Mee eens, en ik zou ook andere wijzigingen willen voorstellen, want én dumbbell flies én cable flies heeft niet zoveel zin bijvoorbeeld, of bedoel je cable crossovers?

In ieder geval, wat jouw vraag betreft, wel biceps blijven trainen! Ze krijgen tussen de maandag (je rugtraining, ook zwaar voor je biceps) en de donderdag echt wel genoeg tijd om te herstellen. Maar ik zou voor andere oefeningen kiezen, of in ieder geval de volgorde een beetje aanpassen.

Wat ik zou doen:
1. Barbell curls of dumbbell curls
2. Hammer curls
3. Cable curls/preacher curls/cable preacher curls/concentration curls (ééntje kiezen)

Met een van de laatste oefeningen pak je ook het "laatste stukje" - weet niet hoe ik het moet omschrijven... :o Het stuk dat bij de dumbbell curls makkelijkker wordt zodra je voorbij de 45 graden komt.

Over de deadlift (ik heb ook jouw andere post daarover gelezen): als je hem zonder gewicht doet, pak je de stang rechtstreeks van de grond? Want dan is het bijna onmogelijk om het goed te doen! Probeer eens om de stang op twee van die steps-dingen te leggen en probeer het opnieuw, en als het er dan wel goed uitziet, gelijk min. 15 kg aan elke kant! :D
 
Zie ook de doorsnede (van schouder tot de elleboog)
Wat als dat een doorsnede is van een curlbro die z'n triceps nooit getraint heeft?
 
Back
Naar boven