XXL Nutrition

Geen deadlift en squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

adaytoremember

Cool Novice
Lid geworden
22 feb 2011
Berichten
78
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
75kg
Ik heb last van een slechte rug en mag daarom geen squat of deadlift uitvoeren. Ik zie dit als een heel groot probleem..

toch zou ik graag een fullbody schema volgen, maar rippetoe enz. zijn geen opties en dat vind ik zeer spijtig..

Ik heb zelf een samengesteld met toch enkele compounds in, maar ik weet niet of dit een goed schema is of dat ik beter iets anders doe..

Bench press
Military Press
BOR
Cable pulldown
Leg press
barbell curl
triceps rope pushdown


ik ga 3x per week trainen maar 2x per week vervang ik de barbell curl en tricep pushdown door Leg Curl en Leg extension.

Graag zou ik jullie advies hebben.:)
 
Ik wil niet vervelend doen maar, wat is er met je rug dan? En wie heeft bepaald dat het zo slecht is dat jij niet kunt deadliften?
 
bedankt voor je reactie!
De dokter heeft het me verteld, en ik heb het daarna (omdat ik het niet echt geloofde) nog eens gevraagd aan de baas van mijn gym en hij bevestigde het wel degelijk
 
Wat heb je dan precies
 
En de dokter en de baas zijn allebei geen getrainde fysiotherapeuten. Oftewel ga er even bij een langs. Als jij niet eens je rug mag belasten met squats en deadlift kan je álle rugoefeningen wel vergeten lijkt me. Want bij die twee oefening span je je rug isometrisch aan.
 
maar als ik pulldown of pull ups doe heb ik er eigenlijk geen last van
 
het is niet als je een rugprobleem hebt dat je het niet kunt oplossen.
kzou hetzelfde zeggen als ice leovince, ga eens langs een fysiotherapeut.

ps: als je egt een slechte rug hebt zou ik legpress er ook uit laten :P
 
Niet kunnen squatten maar wel military press? Allebij wordt het gewicht op de zelfde manier ondersteunt door je rug
 
alleen onderrug, sorry had ik moeten vermelden

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 23:26 ----------

ik doe military press ook seated
 
Niet kunnen squatten maar wel military press? Allebij wordt het gewicht op de zelfde manier ondersteunt door je rug
Hoe squat jij?

Volgens mij is er toch echt een verschil in back angle en leverages. En de omliggende spieren hebben een grotere mogelijkheid om de relatief kleine lading van een MP op te vangen tegenover de ondersteuning die ze bij een zware squat moeten bieden.

Dit al helemaal in een omgeving waar deze spieren juist voorbij hun kunnen geforceerd worden om met het overload principe aanpassingen te stimuleren.
 
Gewoon doen, niet huilen.
 
Als je onderrug zwak is moet je juist je rug versterken met jawel deadlift..licht beginnen..
 
Ik heb last van een slechte rug en mag daarom geen squat of deadlift uitvoeren. Ik zie dit als een heel groot probleem..

toch zou ik graag een fullbody schema volgen, maar rippetoe enz. zijn geen opties en dat vind ik zeer spijtig..

Ik heb zelf een samengesteld met toch enkele compounds in, maar ik weet niet of dit een goed schema is of dat ik beter iets anders doe..

Bench press
Military Press
BOR
Cable pulldown
Leg press
barbell curl
triceps rope pushdown


ik ga 3x per week trainen maar 2x per week vervang ik de barbell curl en tricep pushdown door Leg Curl en Leg extension.

Graag zou ik jullie advies hebben.:)

Leg Press
Leg Curl
Kuit oefening
Row
Bench Press
M.press

Zo heb je een leuke fullbody.
 
Hoe squat jij?

Volgens mij is er toch echt een verschil in back angle en leverages. En de omliggende spieren hebben een grotere mogelijkheid om de relatief kleine lading van een MP op te vangen tegenover de ondersteuning die ze bij een zware squat moeten bieden.

Dit al helemaal in een omgeving waar deze spieren juist voorbij hun kunnen geforceerd worden om met het overload principe aanpassingen te stimuleren.

doelde meer op beide verticale spinal loading. Dus druk van het gewicht naar benden op je ruggegraat. En bij deadliften is deze druk weer anders.
 
Als je onderrug zwak is moet je juist je rug versterken met jawel deadlift..licht beginnen..
Dit. Had een paar jaar terug eens in de zoveel tijd enorme pijnscheuten in m'n rug en sinds ik deadlift nooit meer. Zoals gezegd wel licht beginnen en niks forceren. Je merkt het vanzelf wel.
 
Dit. Had een paar jaar terug eens in de zoveel tijd enorme pijnscheuten in m'n rug en sinds ik deadlift nooit meer. Zoals gezegd wel licht beginnen en niks forceren. Je merkt het vanzelf wel.

En je hebt nu geen last meer van die pijnscheuten dmv licht deadliften ?
 
Je kunt ook good mornings doen met een bezemsteeel, 50 reps ofzo en dan langzaam opwerken naar een olympische babell van 20 kg.
 
En je hebt nu geen last meer van die pijnscheuten dmv licht deadliften ?
Door deadliften in het algemeen. Zit nu gewoon op m'n max en heb nergens meer last van terwijl ik toen wel eens had dat ik gewoon niet meer kon lopen door de rugpijn.
 
Back
Naar boven