Fitness Seller

Geen deadlift maar toch een goeie rugtraining. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Mijn trainbuddy kan niet deadliften omdat ie een steek in zijn rug krijgt als ie boven de 100kg gaat liften en als ie daarbij doorgaat gaat ie snoeihard door zijn rug (waarom is mij een vraag - hij gaat er een keer voor naar de fysiotherapeut). Nu gaat hij na een tijdje weer over op een splitschema en wil ie dat zijn rug net zo goed ontwikkeld als de rest van zijn lichaam.

Zijn hier ook lui die niet deadliften, maar toch een goeie rug hebben gekregen? Zo ja, welk schema volgen jullie dan?

Ik denk zelf aan iets als dit:

Optrekken - 4 setjes
Pull down/Pullover - 3 setjes
Cable row - 3 setjes
T-bar row - 2 setjes
Hyper extension - 3 setjes
Shrugs - 3/4 setjes



Ik weet niet of dit wat is omdat ik geen benul heb van een goed split rug schema. Ik deadlift, roei en trek eigelijk alleen maar op :P

Ik heb gelezen dat de pull down niet - zoals de meeste zeggen - een buttoefening is die gebaseerd is op een achterhaalde theorie waarbij je ribbenkast uit kan rekken, maar wel degelijk goeie resultaten kan bieden. Vandaar dat ik hem erbij heb gezet.

Iemand tips of zijn voorbeelden? Thanks!
 
dumbbell row
bor

pulldown werkt voor mij persoonlijk ook erg goed, dus is cker een goede oefening
 
nofear: bij bent over rows krijgt ie ook last van zijn onderrug - dus die oefening is ook al afgeschreven :(

Maar thansk voor antwoorden.
 
roeien en t-bar row! ( wel zwaar pakken:D )
 
Er zijn natuurlijk wel oefeningen waarbij je de onderrug meepakt, maar die zijn net zo effectief als een lichtere deadlift. In ditgeval dus met minder dan 100 kg.
 
Wij hebben hier op de sportschool een een soort deadliftmachine. Ik vind het zelf niks, maar voor dit soort gevallen wellicht geschikt. Ik weet niet of jullie zo een apparaat hebben. Anders zou je misschien nog in de Smithmachine kunnen deadliften. Heb ik ook nooit gedaan, maar ik zie anderen dat wel eens doen.

Tja, en als het echt niet gaat, dan maar niet. Je kunt het moeilijk forceren. Bend over rows, dumbbell rows, T-bar rows, chinnen, goodmornings. Er zijn nog genoeg andere oefeningen om je rug sterker en dikker te maken. Zonder deadlifts is het niet ideaal, maar je kunt nog alle kanten op.

Sterkte ermee.
Saint
 
ik zou sowieso dan one arm dumbbell row opnemen in het schema. Hiwerbij kun je met de andere arm steunen op het bankje om je onderrug te ontzien. Dit is een redelijk goed alternatief voor de BOR.
 
Back
Naar boven