MuscleMeat

Geen eiwit na de training??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ik zit net even op ergogenics rond te neuzen en lees daar dat eiwit na de traning niet goed is???
Het zou alles alleen maar tegen werken en word grotendeels opgeslagen als vet??

Ik ben nu op mijn werk en kan hier op de een of andere manier niet coppy&pasten maar doe dat dadelijk wel als ik thuis ben.
 
Dat is al eens aan de orde geweest hier.... zoek het eens op zou ik zeggen. Maar het kwam er op neer dat je gewoon whey, snelle suikers en creatine in je post-workout shake moet hebben.
 
Ik denk als je zou vragen wat is het belangrijkste na de training, eiwit of koolhydraten ...dan zou ik zeggen koolhydraten.
Als je zou vragen wat is het beste na de training, koolhydraten of eiwit?
Dan zou ik antwoorden beiden in 1 shake!
Dat laatste is trouwens op atleten getest.

Wat die theorie betrefd van niet kunnen opnemen, ik zie daar geen link naar een onderzoek staan dus ik vermoed dat hij daar weer een eigen verhaaltje uit de duim gezogen heeft.
 
Originally posted by admin
Ik denk als je zou vragen wat is het belangrijkste na de training, eiwit of koolhydraten ...dan zou ik zeggen koolhydraten.
Als je zou vragen wat is het beste na de training, koolhydraten of eiwit?
Dan zou ik antwoorden beiden in 1 shake!
Dat laatste is trouwens op atleten getest.

Wat die theorie betrefd van niet kunnen opnemen, ik zie daar geen link naar een onderzoek staan dus ik vermoed dat hij daar weer een eigen verhaaltje uit de duim gezogen heeft.

Je hebt het met dat duimzuigen toch over ergogenics he???

Je hoort echt zoveel dingen :-S
Laatst vertelde iemand in een suplementenwinkel mij ook al dat creatine niet word opgenomen als je er eiwitten bij hebt zitten.
Veel mensen roepen volgens mij maar wat maar hebben er eigenlijk geen verstand van of gaan af op "horen zeggen" of 1 onderzoek.
Wel lekker verwarrend allemaal.
Gelukkig is er dit forum :-)
 
Veel mensen roepen idd maar wat, meestal met bijbedoelingen, zeker die verkopers die rijk moeten worden van jou centen.
Wij hebben geen reden om tegen jou te liegen, want wij zijn zelf consumenten.

En ja ik denk dat Ergo daar de bal serieus misslaat. (Zou trouwens niet de eerste keer zijn)
 
Dat verkopers iets met bijbedoelingen zeggen snap ik meestal wel en doorzie ik ook wel.
Maar ergogenics is geen verkoper (toch?) en geen eiwitten na de training is juist nadelig voor de handel lijkt mij.
Maarre in ieder geval echt fijn dat ik deze site gevonden heb:) weet eigenlijk niet meer hoe ik op deze site gekomen ben???
Geloof dat het via start 2 dance was.
 
Ik reageerde op jou verhaal van de supplementen winkel ivbm creatine.
Verder zullen ze zeker slim spelen en daar loopt vrijwel iedereen in omdat je niet altijd oplettend bent.

Ergo is een site opgestart door een journalist, niet iemand die gestudeerd heeft op dit gebied.
En ik ken genoeg mensen die wel gestudeerd hebben die als post workout shake allemaal eiwit + carbs nemen.
verder zoals ik zei: onderzoek zegt het tegendeel, wie of wat geloof je dan het eerst?

Ik wist trouwens niet dat we ook op start 2 dance te vinden waren, welke url is dat ? :)
 
Het interpreteren van wetenschappelijk materiaal

Met wetenschap kan je alle kanten op. Vaak ook de kant die de onderzoekers zelf niet bedoeld hadden.

Als je kritisch zo'n studie gaat analyseren dan moet je kijken in welke situatie de getoonde gegevens zijn gevonden.

Ik ga er even vanuit dat het stuk op ergogenics wel krachttraining betreft. Dus KH na krachttraining zou beter zijn dan eiwit.

Wat je jezelf dan moet afvragen:
Wat voor een programma volgden de proefpersonen?
Veel reps of weinig reps?
Veel sets of weinig sets?
Waren de rustintervals kort? (kost meer KH door meer verzuring)
Waren de proefpersonen reeds getraind met het betreffende trainingsprogramma? (een nieuw programma geeft meer spierpijn en verandert de mogelijkheid tot opname van stoffen).
Hoe was de voeding de dagen vooraf aan het programma?
Etc.

Een voorbeeld van de supplementenindustrie die dingen uit zijn verband rukt:

Boron supplementen voor extra testosteron. Een studie toonde echter alleen aan dat het werkt bij postmenopausale vrouwen. Een jonge bodybuilder is toch heel anders.
 
Direct na het trainen een lekker banaantje met een stuk peperkoek en een half uurtje later een lekkere wheyshake doet niemand kwaad, geloof me maar!!!
 
De essentie van het opmerkelijke artikel op ergogenics(waar ik me nu ook aan hou) is dat eiwitten(en vetten) binnen een uur na het einde van de training direct de vetcellen in gesluisd worden ipv richting spieren. Binnen dat uur moet je eerst snelle koolhydraten innemen en daarna pas de eiwitten. Dus geen whey direct na de training, maar even wachten!
 
Originally posted by Alessandro
De essentie van het opmerkelijke artikel op ergogenics(waar ik me nu ook aan hou) is dat eiwitten(en vetten) binnen een uur na het einde van de training direct de vetcellen in gesluisd worden ipv richting spieren. Binnen dat uur moet je eerst snelle koolhydraten innemen en daarna pas de eiwitten. Dus geen whey direct na de training, maar even wachten!

Staat dit in het artikel of verzin je dit zelf even?
 
Dat stond inderdaad in dat artikel.
 
Eiwitten de vetcellen insluizen?? Een eiwit kan ten eerste niet een vetcel in, maar die moet eers worden omgezet. Dit is in praktijk zo goed als onmogelijk, en totaal niet noemenswaardig van wat daar dan door komt.
 
idd d8 ook dat eiwitten niet in vet kon worden omgezet. En de meeste bodybuilders nemen direct na de training een whey-shake hoor, en zijn die gasten groot?---> JA! :p
 
Ik ben zelf ook voorstander van eerst koolhydraten zowel in een sportdrank tijdens de training als vlak na de trainging. Vervolgens iets van 45 min wachten en dan een whey shakie. Uit eigen ervaring voordat ik dat artikel ooit gelezen had ben ik er achter gekomen dat een shake direct na de training alleen maar vatzig maakt, tenminste zo werkt het bij mij!
 
Originally posted by daan1976
Ik ben zelf ook voorstander van eerst koolhydraten zowel in een sportdrank tijdens de training als vlak na de trainging. Vervolgens iets van 45 min wachten en dan een whey shakie. Uit eigen ervaring voordat ik dat artikel ooit gelezen had ben ik er achter gekomen dat een shake direct na de training alleen maar vatzig maakt, tenminste zo werkt het bij mij!

Waarom kies jij dan voor whey eiwit?
 
Originally posted by daan1976
Ik ben zelf ook voorstander van eerst koolhydraten zowel in een sportdrank tijdens de training als vlak na de trainging. Vervolgens iets van 45 min wachten en dan een whey shakie. Uit eigen ervaring voordat ik dat artikel ooit gelezen had ben ik er achter gekomen dat een shake direct na de training alleen maar vatzig maakt, tenminste zo werkt het bij mij!
Je denkt nu toch niet dat jij dat bij jezelf kan zien dat kleine verschil?
Eiwit maakt overigens helemaal niet vet, geen enkel onderzoek of wetenschappelijk artikel wat dit bevestigd.

Het enige wat je kan zegen is dat eiwit kan omzetten naar energie in extreme omstandigheden, en naar vet omzet als alle andere voeding al genoeg callorieën leveren.
Nu, 1 shake leveren normaal gezien nog niet eens de hoeveelheid aan callorieen die je verbruikt tijdens een training, dus die theorie gaat niet op.

Wat wel bewezen is, is dat je tijdens de training heel wat eiwit verbruikt (glutamine) en dat het energie verbruik aan glucose juist enorm overschat is.
Als bodybuilder kan je nooit alle 150 gram glucose in je lever en spieren allemaal opgebruiken (waarschijnlijk zelfs nog niet de helft), maar er kan wel heel wat eiwit verbruikt worden!

Dus neem gerust de shake met eiwit direct na je training, sneller herstel, snelle opname. Geen enkele reden om hiermee te wachten. Dit icm 60-70 gram glucose/dextrose eventueel extra glutamine/creatine naargelang je dieet en je hebt de perfecte post workout meal.
 
Originally posted by admin

Als bodybuilder kan je nooit alle 150 gram glucose in je lever en spieren allemaal opgebruiken (waarschijnlijk zelfs nog niet de helft), maar er kan wel heel wat eiwit verbruikt worden!

Hoe kom je bij 150 gram glucose(glycogeen)? Zou wel erg weinig zijn denk je niet? ;)
 
Nee het is gewoon zo. Let wel ,ik heb het over wat opgeslagen ligt, in je bloedsomloop zit ook constante hoeveelheid glucose. (in normale omstandigheden)
 
Originally posted by admin
Nee het is gewoon zo. Let wel ,ik heb het over wat opgeslagen ligt, in je bloedsomloop zit ook constante hoeveelheid glucose. (in normale omstandigheden)


In de spier en lever kan eerder zo'n 1000 gram worden opgeslagen. Afhankenlijk van de grote van de persoon kan dit wat meer of minder zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven