MuscleMeat

Geen eiwit na de training???

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Originally posted by burn



In de spier en lever kan eerder zo'n 1000 gram worden opgeslagen. Afhankenlijk van de grote van de persoon kan dit wat meer of minder zijn.
Ok 1000 is als gem. misschien wat overdreven. Maar zo'n 400 gram is waarschijnlijk toch wel gem.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by burn

Ok 1000 is als gem. misschien wat overdreven. Maar zo'n 400 gram is waarschijnlijk toch wel gem.
Hangt af van de persoon, iemand die intensief aan sport doet , daarbij vergroot de capaciteit.
Mensen die niet of weinig sporten is 150 heel normaal.

(Die 1000 gram is trouwens niet overdreven maar gewoon onmogelijk.)
 
Originally posted by admin

Hangt af van de persoon, iemand die intensief aan sport doet , daarbij vergroot de capaciteit.
Mensen die niet of weinig sporten is 150 heel normaal.

(Die 1000 gram is trouwens niet overdreven maar gewoon onmogelijk.)

Ja die 1000 gram is niet reeel. Maar 400 gram is echt niet veel hoor.
 
Bij een vrij sportief iemand is dit een normaal getal.
Maar het ging om het feit dat jij 150 veel te weinig vond, terwijl het grootste % van de bevolking daarop zit. Topsporters kunnen dan weer tot 600 gram opslaan.
 
Originally posted by admin
Bij een vrij sportief iemand is dit een normaal getal.
Maar het ging om het feit dat jij 150 veel te weinig vond, terwijl het grootste % van de bevolking daarop zit. Topsporters kunnen dan weer tot 600 gram opslaan.

We hebben het hier toch over het algemeen ook over mensen die sporten. En dan nog zelfs mensen die niet sporten slaan heel wat meer dan 150 gram op.
 
Originally posted by Alessandro
De essentie van het opmerkelijke artikel op ergogenics(waar ik me nu ook aan hou) is dat eiwitten(en vetten) binnen een uur na het einde van de training direct de vetcellen in gesluisd worden ipv richting spieren. Binnen dat uur moet je eerst snelle koolhydraten innemen en daarna pas de eiwitten. Dus geen whey direct na de training, maar even wachten!
OMG hoe kúnnen ze zo'n bullshitverhaal verzinnen! Denk nou gewoon eens na over de logica, dan zie je vanzelf dat het wel heel onwaarschijnlijk is. Na de training .. de reservestoffen in je zojuist getrainde spieren (glycogeen) zijn op, je spieren zijn beschadigd en hebben dringend aminozuren nodig voor hun herstel. Met je vetweefsel is eigenlijk niets gebeurd, omdat je vooral anaeroob hebt getraind, waarbij vet geen rol speelt. En dan zou JUIST na de training eiwit de vetcellen ingesluisd worden? ??? Ik kan ook nog een heel verhaaltje ophangen over de werking van insuline, maar dat zal hopelijk na bovenstaande al niet meer nodig zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by burn


We hebben het hier toch over het algemeen ook over mensen die sporten. En dan nog zelfs mensen die niet sporten slaan heel wat meer dan 150 gram op.
Vooral beginners en geen topsporters dus is het niet vreemd dat ik de normale waarden aanhaalde.
Als je me niet wil geloven dan is dat mijn probleem niet, ik weet waarover ik spreek.
Stel nog dat het gemiddelde hier 200 tot zelfs 300 gram glucose is dan nog zat jij er verder af met je kilo. Maar ik heb geen zin meer in dit kinderachtig welles nietes spelletje, zoek het eens op en kom daarna terug.
 
en getraumatiseerde spieren (spieren die gesloopt zijn na training :D) zijn blijkbaar helemaal niet zo goed in staat om suikers op te nemen. Waardoor ondersteund wordt wat eerder aangehaald werd dat whey + dextrose beter is dan dextrose alleen (neem cell tech = 1 grote schep suiker) omdat je amino's nodig hebt voor herstel van spieren.
http://www.virtualmuscle.com/carb_nightmare.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven