XXL Nutrition

Geen energie

Bezoekers in dit topic

Ano_166290

Cool Novice
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
40
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
Hoi allemaal,

Ik ben nu zo’n 2 weken bezig om mijn fitheid weer op te bouwen. Ik doe om de dag kracht 30 min + cardio 30 min. De dagen er tussen in doe ik flexibiliteit training. De eerste 2 weken gingen eigenlijk best wel goed en merkte wel een lichte stijgende lijn. De laatste 2 dagen merk ik echter dat ik zeer weinig energie heb en wanneer ik begin dat ik zo wat door mijn benen zak omdat ik geen energie heb. Naast het sporten let ik ook op mijn dagelijkse innamen van koolhydraten en calorieen. Ik neem dagelijks zo’n 1500 calorieen in en probeer onder de 150 koolhydraten per dag te zitten. Ik drink geen alcohol en caffeine. Ik rook wel en nee daar ben ik nu niet in staat voor om te stoppen ivb stressvolle periode. Ik ben 19 jaar,186 centimer en weeg 81 kg.
 
Sticky's...
Lees, begrijp en pas toe...
 
Dat is niet gek op zo een crash dieet....
Je doet roofbouw op je lijf... dus logisch dat je geen energie hebt.

Lees dit maar door. Dan snap je meteen de reden.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Heb de term crashdieet wel is gehoord, maar het komt niet omdat ik perse zoveel calorieen wil eten, maar omdat ik gewoon amper trek heb. Naast sport doe ik weinig aan lichaamsbeweging dus misschien dat mijn lichaam gewoon niet zoveel verbrand?
 
de link die ik je gaf is een sticky! ;)

Je honger verdwijnt ook als je veel te weinig eet .
Je lichaam heeft dan wel meer nodig maar je went gewoon aan weinig eten. Dus gewoon langzaam opvoeren. Want 1500 kcal is nog lager dan je nodig hebt als j ede hele dag slaapt... Je pleegt roofbouw en je breekt nu ook je spieren af.
Bovendien komt je lichaam gewoon in een staat van ondervoeding terecht. Ook al heb je geen trek.
 
Nou idd!
Zoon van 7 eet nog meer...

Zoveel eet ik eigenlijk al altijd.. En toch heb ik een buikje.. Hoe kan dit dan? En heb net 2 stukken mon chou taart op dus zit nu een keer op 2200. Zit bomvol haha.
 
Zoveel eet ik eigenlijk al altijd.. En toch heb ik een buikje.. Hoe kan dit dan? En heb net 2 stukken mon chou taart op dus zit nu een keer op 2200. Zit bomvol haha.

Je lichaam kan ook gewoon te weinig binnen krijgen en gaat dan alles wat het binnen krijgt opslaan.
Misschien maak je verkeerde keuzes wat betreft voedsel. Verkeerde verhoudingen tussen de Eiwitten koolhydraten en vetten.
Ik bedoel taart is natuurlijk lekker, maar niet geweldig voor de lijn.
 
Zoveel eet ik eigenlijk al altijd.. En toch heb ik een buikje.. Hoe kan dit dan? En heb net 2 stukken mon chou taart op dus zit nu een keer op 2200. Zit bomvol haha.

Dan heb je altijd al te weinig gegeten.
 
Jep was ook ff een uitzondering. Ik snoep eigenlijk amper. Heel af en toe een stukje pure chocolade maar meer niet eigenlijk. Maar inderdaad misschien zijn de verhoudingen niet in balans.
 
Jep was ook ff een uitzondering. Ik snoep eigenlijk amper. Heel af en toe een stukje pure chocolade maar meer niet eigenlijk. Maar inderdaad misschien zijn de verhoudingen niet in balans.

het grootste probleem is het aantal kcals.
 
het grootste probleem is het aantal kcals.

Ik begin mijn dag met een bakje granola(4 El) met volle melk en een kopje koffie zwart.

Voor lunch fruit als 100 gram ananas, 2 kiwi’s of 2 mandarijnen en een gebakken of gekookt ei.

Tussendoor soms een tosti.

S’avonds gevarieerd. Maar altijd veel groente en een stukje vlees/vis of helemaal vega. Bijna nooit pasta, rijst etc.

Snacks dus amper. Af en toe pure chocolade of een handje nootjes. Drink eigenlijk bijna altijd water met koolzuur en heel af en toe een glaasje sap.

Dit is dus veel te weinig?
 
Je eet als een klein kind dus dat verklaart je lusteloosheid. Je trainingen kan ik niet beoordelen, maar om een wilde gok te doen ga ik maar vanuit dat deze totaal niet efficiënt zijn. Dat buikje valt een stuk minder op als je serieuze krachttraining gaar doen en normaal gaat eten.
 
Je eet als een klein kind dus dat verklaart je lusteloosheid. Je trainingen kan ik niet beoordelen, maar om een wilde gok te doen ga ik maar vanuit dat deze totaal niet efficiënt zijn. Dat buikje valt een stuk minder op als je serieuze krachttraining gaar doen en normaal gaat eten.

Ho ho rustig aan. Ik kan je garanderen dat ik 100% geef als ik een training doe. Wegens mijn redenen doe ik ze wel thuis voor nu, maar je kan genoeg kracht en cardio doen binnen. Als ik een basis heb opgebouwd wil ik me inschrijven bij een sportschool. Ik heb langer dan 2 jaar amper bewogen. Maar misschien ben ik op het verkeerde forum en kan ik beter met iemand in het echt praten over hoe ik dit kan opbouwen. Bye bye
 
Ho ho rustig aan. Ik kan je garanderen dat ik 100% geef als ik een training doe. Wegens mijn redenen doe ik ze wel thuis voor nu, maar je kan genoeg kracht en cardio doen binnen. Als ik een basis heb opgebouwd wil ik me inschrijven bij een sportschool. Ik heb langer dan 2 jaar amper bewogen. Maar misschien ben ik op het verkeerde forum en kan ik beter met iemand in het echt praten over hoe ik dit kan opbouwen. Bye bye
Dat je 100% geeft tijdens het trainen zegt helemaal niets over hoe effectief je training is. En je zit heus wel op het goede forum, alleen wordt je hier niet met fluwelen handschoentjes behandeld, maar net als de rest. Als wat je doet niet goed is dan krijg je dat ook te horen.

Leesvoer in het geval je het nog niet had gevonden:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Ik begin mijn dag met een bakje granola(4 El) met volle melk en een kopje koffie zwart.

Voor lunch fruit als 100 gram ananas, 2 kiwi’s of 2 mandarijnen en een gebakken of gekookt ei.

Tussendoor soms een tosti.

S’avonds gevarieerd. Maar altijd veel groente en een stukje vlees/vis of helemaal vega. Bijna nooit pasta, rijst etc.

Snacks dus amper. Af en toe pure chocolade of een handje nootjes. Drink eigenlijk bijna altijd water met koolzuur en heel af en toe een glaasje sap.

Dit is dus veel te weinig?

Lijkt mij veel te weinig ja.
 
Ho ho rustig aan. Ik kan je garanderen dat ik 100% geef als ik een training doe. Wegens mijn redenen doe ik ze wel thuis voor nu, maar je kan genoeg kracht en cardio doen binnen. Als ik een basis heb opgebouwd wil ik me inschrijven bij een sportschool. Ik heb langer dan 2 jaar amper bewogen. Maar misschien ben ik op het verkeerde forum en kan ik beter met iemand in het echt praten over hoe ik dit kan opbouwen. Bye bye

Je mag je nog 200% geven dan zal je nog nergens komen als je maar 1500 kcals eet.

En ik dacht in het begin ook dat ik alles gaf. Tot je eens mee traint met iemand die weet wat trainen is. Dit kan wel eens dik tegen slaan.
 
Back
Naar boven