XXL Nutrition

Geen hack squat

Bezoekers in dit topic

OExcercise

Cool Novice
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
175
Waardering
132
Lengte
1m93
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

In mijn gym mis ik helaas de hack squat. Zelfs vind ik dit een enorm fijne oefeningen maar ik kan hem helaas niet te vaak doen.

Hebben jullie goede alternatieve oefeningen?

Alvast bedankt.
 
Indien je niet al te zwaar gaat zou je dit kunnen overwegen.

251D177E-C267-499E-8120-F9683D02B3DB.jpeg
 
Dan zou ik eerder de smith machine misbruiken, dit lijkt mij heel awkward.
Heb bij die smith machine dat als je echt all in gaat bij de laatste reps die bar draait en je dan weer loopt te kutte met de smith machine dat ie vastloopt. Heb om die reden ook me front squat uit de smith gehaald of je moet met 2e zijn dat iemand die bar in de gaten houd.
 
Heb bij die smith machine dat als je echt all in gaat bij de laatste reps die bar draait en je dan weer loopt te kutte met de smith machine dat ie vastloopt. Heb om die reden ook me front squat uit de smith gehaald of je moet met 2e zijn dat iemand die bar in de gaten houd.
Oh ja dat klopt ook, gebruikt smith alleen voor calf raises dus heb niet veel ervaring ermee.
 
Ziet er goed uit. Ben alleen bang dat het qua gewicht een lastig verhaal wordt. Eventueel een gym buddy de halter op m’n schouder laten leggen.. 🤪
Ja ga je echt zwaar dan moet je er niet aan beginnen, want dat gaat geheid mis, levert ook al teveel kracht in als je die bar moet optillen. Maar om de feeling keer te voelen kan je dit wel proberen licht gewicht/veel reps.
 
Kan ook gewoon met een barbell, deadlift behind the back zeg maar.
 
Ik gebruik zelf de smith machine en loop eigenlijk nooit te kutten met de bar. Ik leg 2 schijven half metertje voor de bar en zet hier mijn voeten half op zodat ik licht schuin sta, mijn handen zo breed mogelijk, vaak pak ik dan ook de klemmen vast.
 
Er zijn zoveel variaties op de squat en legpress, daar zit vast wel wat tussen?

Als je hamstrings een ding zijn, zou je kunnen proberen om te squatten met schijfjes onder je hakken
 
Meer upright squatten is juist meer emphasis naar de quads als ik het goed begrepen heb?
emphasis?

Schijfjes eronder ken helpen als de motoriek niet zo lekker is. En kan zijn dat daarom hack squat fijner voor hem is
 
emphasis?

Schijfjes eronder ken helpen als de motoriek niet zo lekker is. En kan zijn dat daarom hack squat fijner voor hem is
Sexy schoenen, die helpen beter!

Of een schuine plank of balk, schijfjes kunnen ook. Liever werken en motoriek en mobiliteit.
 
Ziet er goed uit. Ben alleen bang dat het qua gewicht een lastig verhaal wordt. Eventueel een gym buddy de halter op m’n schouder laten leggen.. 🤪
Je kunt die variant ook doen terwijl je de bar voor je tussen je benen vasthoud. Als je dan high rep gaat is het aardig zwaar
 
Beste leden,

In mijn gym mis ik helaas de hack squat. Zelfs vind ik dit een enorm fijne oefeningen maar ik kan hem helaas niet te vaak doen.

Hebben jullie goede alternatieve oefeningen?

Alvast bedankt.
Wat doet een hack squat? Je zakt door je knieen. Alternatief: iets anders waarmee je door je knieen zakt.

Overdenk je training niet zo, het gaat je niets anders brengen tegenover een andere oefening waar je door je knieen zakt.
 
Heb bij die smith machine dat als je echt all in gaat bij de laatste reps die bar draait en je dan weer loopt te kutte met de smith machine dat ie vastloopt. Heb om die reden ook me front squat uit de smith gehaald of je moet met 2e zijn dat iemand die bar in de gaten houd.
In hardcore gym= geen smith machine. Wel landmine. Geen keus :s
 
In hardcore gym= geen smith machine. Wel landmine. Geen keus :s
Bij alleen squat rack en landmine, doe squats, lunges en dan finishen met deze landmine hack squat? Wie vind dat ook een goed idee? Vanwege pre exhaust?
 
Back
Naar boven