AndroidHealthClinic

Geen honger cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goed datje aan je eiwitten denkt. Maar denk je ook aan de andere twee macro's; vetten en koolhydraten? Het lichaam heeft deze ook nodig. Daarnaast niet geheel onbelangrijk om je micro's aan te vullen. Gulle richtlijn is 2-3 stuks fruit/groente per 1.000 kcal

Lees het voedingsplan sticky van marina1975 even door.


Dit dus.
Dankje voor je bijdrage. ik waardeer het, valt altijd wat te leren, ik heb wel een aantal vragen.

1. Hoezo heeft het lichaam carbs en vetten nodig, het lichaam kan toch ook eiwitten gebruik als bron van energie als deze er niet zijn? Je gaat ook nooit op hetzelfde calorie deficit zitten als je deze hoeveelheid eiwitten wilt blijven eten, maar ook extra carbs en vetten erbij.
2. Micros zijn idd ook belangrijk, ik eet ook wortel en doperwten bij de kip, mag wel wat meer, fruit en meer groente zal ik toevoegen, gelijk ook meer vezels.
3. Dit is geen dieet voor de lange termijn, is enkel om 2 à 3 kilo vet af te vallen, dit zou dan in enkele weken gebeurd moeten zijn om vervolgens te clean bulken. Veel spier zal er vast ook niet te verliezen zijn toch?

Wil niet koppig of dergelijke overkomen, ik sta voor suggesties open.
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor je bijdrage. ik waardeer het, valt altijd wat te leren, ik heb wel een aantal vragen.

1. Hoezo heeft het lichaam carbs en vetten nodig, het lichaam kan toch ook eiwitten gebruik als bron van energie als deze er niet zijn? Je gaat ook nooit op hetzelfde calorie deficit zitten als je deze hoeveelheid eiwitten wilt blijven eten, maar ook extra carbs en vetten erbij.
2. Micros zijn idd ook belangrijk, ik eet ook wortel en doperwten bij de kip, mag wel wat meer, fruit en meer groente zal ik toevoegen, gelijk ook meer vezels.
3. Dit is geen dieet voor de lange termijn, is enkel om 2 à 3 kilo vet af te vallen, dit zou dan in enkele weken gebeurd moeten zijn om vervolgens te clean bulken. Veel spier zal er vast ook niet te verliezen zijn toch?

Wil niet koppig of dergelijke overkomen, ik sta voor suggesties open.
1. Ja, het lichaam kan eiwitten omzetten in koolhydraten. Is niet optimaal. Je kan toch je macro's indelen? Stel je zit op 1.900 kcal en je weegt 100 kg. Dan kan je 200 gr aan uitwitten uitgeven, 60 gr aan vet en de rest aan koolhydraten. Staat een sticky op het forum.

2. Daar doelde ik op. Jij vult alleen je eiwitten in, maar vergeet de rest. Nu wil ik niet zeggen dat wortelen en doperwten veel kcal zijn. Maar als je veel groente op een dag eet kan dat ook aardig aantikken. Track dus alles, als je zeker wilt zijn dat je een x aantal kcal op een dag eet.

3. Je zou een combinatie kunnen maken tussen PSMF op rustdagen en op trainingsdagen iets meer kcal eten. Als je weekgemiddelde uitkomt op de benodigde kcal om af te vallen.
 
Lees post 1 en gebruik de excel van post 2.

Je zal met zo zwaar onder onderhoud eerder je spieren verbranden dan vet.
Energie vrijmaken uit eiwitten is makkelijker voor het lichaam dan energie vrijmaken uit vetten. Dus je zal mogelijk aardig wat van je nu al weinige massa inleveren.

Je houdt dit in het begin wel vol. En het gewicht wat je verliest nu zal vnl vocht zijn omdat je bijna geen koolhydraten eet. Dus nu 2 a 3 kg afvallen op de weegschaal zal geen vet zijn. Tegen de tijd dat je vet verbrand zal je vanzelf inkakken qua energie.
Dus pak een fatsoenlijk voedingsschema met alle macro's en micros. Dan behoud je iig wat spieren.
lichaam kan eiwitten omzetten in koolhydraten
Dit gaat je niet lukken. Eiwtten bestaan uit aminozuren... koolhydraten uit glucose moleculen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Onit
Dankje voor je bijdrage. ik waardeer het, valt altijd wat te leren, ik heb wel een aantal vragen.

1. Hoezo heeft het lichaam carbs en vetten nodig, het lichaam kan toch ook eiwitten gebruik als bron van energie als deze er niet zijn? Je gaat ook nooit op hetzelfde calorie deficit zitten als je deze hoeveelheid eiwitten wilt blijven eten, maar ook extra carbs en vetten erbij.
2. Micros zijn idd ook belangrijk, ik eet ook wortel en doperwten bij de kip, mag wel wat meer, fruit en meer groente zal ik toevoegen, gelijk ook meer vezels.
3. Dit is geen dieet voor de lange termijn, is enkel om 2 à 3 kilo vet af te vallen, dit zou dan in enkele weken gebeurd moeten zijn om vervolgens te clean bulken. Veel spier zal er vast ook niet te verliezen zijn toch?

Wil niet koppig of dergelijke overkomen, ik sta voor suggesties open.
1. Je kunt prima in een deficit komen en toch voldoende vet/eiwit/carbs naar binnen krijgen en dan praat ik nog geen eens over 'gezond voedsel'.
2. Dat zijn goede stappen, net zoals alleen op eiwitten leven ga je er niet direct nadelen van ondervinden, wel zal het direct een vertekenend beeld opleveren zoals marina1975 al aankaart.
3. Voortbordurend op 2, een vertekend beeld qua resultaten is automatisch ook een slecht dieet of eetschema en je kunt jezelf afvragen of je dan wel effectief bezig bent? 2 kilo vocht ben je zo verloren, maar ook zo weer aangekomen.

Maar misschien moet je wel heel eigenwijs zijn en dus snel op dat vertekend beeld van 3 kilo afvallen komen en dan gewoon gaan clean bulken, de sleutel naar vooruitgang die marina1975 en ik al aankaartte. Als je wat leest over skinny fat dan ga je er misschien wel anders over denken. Valkuil is dat als jij 3 kilo afvalt en de spiegel nog steeds die buik laat zien, je misschien wel 8 kilo wil afvallen of gedemotiveerd raakt.

My two cents; vraag altijd jezelf af wat een dieet voor nu heeft als je niks aan je gewoontes doet.
 
Back
Naar boven