XXL Nutrition

Geen honger gevoel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vincent 1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 dec 2014
Berichten
402
Waardering
75
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Hoi iedereen!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van weinig tot geen honger gevoel.
Ik kan makkelijk een dag niet eten, als de volgende maaltijd eraan komt heb ik vaak geen honger of trek, wat bulken erg lastig maakt.
Momenteel eet ik 4050kcal en train ik 5-6 keer per week.
Alsook mijn bloed vertelt niets nieuws, mijn schildklier is perfect en werkt zoals het hoort.

Ik heb wat opzoek werk gedaan om eventueel supplementen te nemen die dit, deels, kunnen oplossen.
'MK677' kan het hongergevoel verhogen, maar verder naast dit en 'Black hole' vind ik niet meteen iets terug.


Jullie hier tips/mening omtrent?
 
Waarom wil je dik worden?
Ben ik al ;)
Het is lastig nooit geen honger te hebben, zelfs op lage kcal heb ik geen last van een honger gevoel.
Mss dat er bepaalde supplementen zijn die dit kunnen verbeteren.
 
Eet een paar dagen 8 kleine porties verdeeld over de dag en dan weer normaal.
 
Voeding met hogere kcal dichtheid nemen.
Post je voeding anders eens. Misschien kan je wel minder volumineus eten.
 
Je mag mijn honger wel hebben. Dan kunnen we ruilen. Goede deal
 
Post je dagelijkse voedingsschema gegarandeerd dat je daar nog flink aan kunt sleutelen om het je gemakkelijker te maken dan nu.
 
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, 4050kcal is wel redelijk proppen van s'ochtends to s'avonds.
Daar heb je het mis. Timing is key 4k kcal op 6 maaltijden is 650 per maaltijd.

4k kcal met 90kg is ook niet extreem gewoon beter timen en je bed eerder uitkomen voor je eerste maaltijd. Slaap je uit in het weekend tot 11.00 dan heb je een pittig dagje voor de boeg.

Meteen naar supplemten grijpen die je honger vergroten is echt onzin, gegarandeerd dat je voedingschema nog geoptimaliseerd kan worden dmv minder groente/fruit en minder verzadigd eten zoals aardappels vervangen door rijst etc etc etc. Krik je vetten iets hoger en koolhydraten lager zou ook makkelijk kunnen.
 
Daar heb je het mis. Timing is key 4k kcal op 6 maaltijden is 650 per maaltijd.

4k kcal met 90kg is ook niet extreem gewoon beter timen en je bed eerder uitkomen voor je eerste maaltijd. Slaap je uit in het weekend tot 11.00 dan heb je een pittig dagje voor de boeg.

Meteen naar supplemten grijpen die je honger vergroten is echt onzin, gegarandeerd dat je voedingschema nog geoptimaliseerd kan worden dmv minder groente/fruit en minder verzadigd eten zoals aardappels vervangen door rijst etc etc etc. Krik je vetten iets hoger en koolhydraten lager zou ook makkelijk kunnen.
Eens.

Voedselkeuze is ook zeer belangrijk. Minder volumineus eten, producten met een hogere kcal dichtheid nemen, of zelfs vloeibare kcal nemen.
 
Bedankt allen voor de reactie's!
Daar heb je het mis. Timing is key 4k kcal op 6 maaltijden is 650 per maaltijd.

4k kcal met 90kg is ook niet extreem gewoon beter timen en je bed eerder uitkomen voor je eerste maaltijd. Slaap je uit in het weekend tot 11.00 dan heb je een pittig dagje voor de boeg.

Meteen naar supplemten grijpen die je honger vergroten is echt onzin, gegarandeerd dat je voedingschema nog geoptimaliseerd kan worden dmv minder groente/fruit en minder verzadigd eten zoals aardappels vervangen door rijst etc etc etc. Krik je vetten iets hoger en koolhydraten lager zou ook makkelijk kunnen.
Idd, hoe vroeger ik opsta hoe meer speling ik heb om de kcal weg te krijgen maar desondanks dat blijft mijn hongergevoel nihil!

kcal: 4045
E: 195
K: 557
V: 106

Note: Ontbijt maak ik een smoothie van, zonder de honey crisps.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-12-03 om 10.49.20.png
    Schermafbeelding 2021-12-03 om 10.49.20.png
    134,4 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen de balans te veranderen, 557g koolhydraten is best flink als je het vergelijkt met 106g vet. 1g koolhydraten = 4 kcal. 1g vet = 9 kcal. Als je dus een manier vindt om minder koolhydraten binnen te krijgen en meer vet zul je qua volume een stuk minder naar binnen hoeven te werken.

Edit: na even gekeken te hebben zijn dit wat opties die in je dieet passen:
- kipfilet door iets minder leans vervangen
- meer pindakaas in het ontbijt
- Grotere handjes noten pakken bij maaltijd 2 + 3
- Meer mayonaise
Heb je wat opties die al redelijk in je eetpatroon passen die makkelijk veel vet toevoegen. Vooral mayonaise, noten en pindakaas gaat snel als je er meer van gebruikt. Hierdoor kun je bijvoorbeeld je pasta van 250 gram naar 100 gram verlagen. De vuistregel is: 100g ongekookte pasta = 250g gekookte pasta. Dus je 250g ongekookte pasta wordt 625g gekookte pasta.
Als je dus meer noten, mayo en pindakaas gaat eten kun je er voor zorgen dat je nog maar 250g gekookte pasta naar binnen hoeft te beuken per dag in plaats van meer dan een halve kilo.
 
Laatst bewerkt:
Meer vet (vis, meer noten), bananen vullen bij mij erg dus mogelijk die vervangen met ander fruit, vloeibaar (volle kwark/chocomel) en mogelijk jezelf iets minder gezonds gunnen.

Lekker puzzelen, succes
 
Zou havermout en rozijnen ook vervangen. En kip bv voor gehakt. Magere kwark door volle, of noten/pindakaas door je kwark.
 
In heel je log zie ik ook nergens bakboter/bakvet terug, waarschijnlijk kook je je kip dus(?). Als je je kip in een flinke portie bakvet bakt gaat het ook een stuk harder.
 
Pak dan olijfolie ipv bakboter
 
In heel je log zie ik ook nergens bakboter/bakvet terug, waarschijnlijk kook je je kip dus(?). Als je je kip in een flinke portie bakvet bakt gaat het ook een stuk harder.
Ik neem kip van muscle meat, lekker snel en makkelijk.

- Proberen de kip te vervangen door iets 'vetter'
- Overschakelen naar volle kwark met noten en banaan (vind ik lekker en gaat goed binnen)
- Meer noten tijdens maaltijden 2-3
- meer mayo

Ik neem het mee! thanks voor de tips!
 
Back
Naar boven