XXL Nutrition

Geen idee waar ik moet beginnen, tips gezocht!

Bezoekers in dit topic

jay020

Novice
Lid geworden
3 jun 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
66kg
Beste mensen,
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met wat krachttraining op een schema die een trainer in mijn sportschool voor me heeft opgesteld, maar vanaf nu wil ik het trainen echt serieus gaan nemen.
Ik heb niet veel spiermassa, maar ik zit nu in een dilemma of ik nou spiermassa moet opbouwen of vet verliezen. Heb namelijk een goed gewicht, maar erg veel vet in mijn onderbuik, bovenbenen en wat in mijn gezicht. Voor derest heb ik gewoon een slank lichaam.

Ik ben 1.78, 65kg en train 3x per week full body + 20 minuten cardio.
Eigenlijk wil ik vooral het vet in mijn gezicht verminderen, maar aangezien ik een goed gewicht heb en eigenlijk niet minder wil wegen twijfel ik of ik wel in een calorietekort moet gaan trainen, maar mijn doel is wel om vet te verliezen en spieren op te bouwen. zouden jullie me wat advies kunnen geven? Ik ben trouwens 17 jaar.
 
Ik zou dat gewicht niet als goed omschrijven. Eerder als mager. Richten op spieropbouw dus.
 
Aangezien je net begint zou ik zeker niet diëten. Omdat je in het begin relatief snel spiermassa kan winnen. Ook als ik naar je gewicht kijk is dit erg licht. Ik zou lekker een beginners schema zoals hierboven vermeld pakken en vervolgens je inlezen over voeding. Dan lekker boven onderhoud eten in de vorm van een bulk of een lean bulk.

Voeding is net zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker als je training. Hou daar altijd rekening mee. Ik heb vroeger 2 jaren vergooid door niet goed/genoeg te eten. Sinds 8 maanden weer bezig met een goede voeding en ik ga als een raket. Dat wil ik jou als beginner tot beginner graag meegeven.

Succes en welkom
 
Gewoon beginnen met Stronglift vanaf het begin plus de bijbehorende app. Even lekker 3 dagen per week dat doen. Tegen die tijd kun je wel weer verder kijken.
 
Gewoon beginnen met Stronglift vanaf het begin plus de bijbehorende app. Even lekker 3 dagen per week dat doen. Tegen die tijd kun je wel weer verder kijken.
Indeed. Of Starting Strength.
 
Eiwitten gewoon hoog houden, 162gr perdag dus reken maar uit en reken je calorie behoeft uit anders wordt je gezicht alleen maar dikker.
 
plaatselijk vet verliezen KAN NIET! nee ook niet met sups, nee ook niet met trainen en ook niet met shakes.

gewoon schema van je trainer aanhouden, over paar maandjes zie je verandering en zie je wat goed gaat en wat niet goed gaat, pas dit dan aan.

Het is gewoon proberen en van fouten leren.;)
 
Back
Naar boven