XXL Nutrition

geen lactose - vervanger voor kwark?

Bezoekers in dit topic

arnout89

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 dec 2010
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
70kg
Dag allemaal,

Doordat ik licht intolerant voor lactose schijn te zijn (:mad:) is mij geadviseerd geen melkproducten te gebruiken. Nu drink ik soya melk/yoghurt ter vervanging van melk/yoghurt, maar ik heb nog niks kunnen bedenken om voor het slapen te eten\drinken als vervanging voor kwark zodat ik 's nachts voldoende eiwitten binnen krijg!

Iemand goede tips voor voeding voor het slapen? Voedingsschema tips zonder melk\yoghurt\kaas\kwark zijn ook welkom. Eet wel gewoon eieren en vlees uiteraard :D

Arnout
 
Mijn vader drinkt gewoon lactose vrije melk. Maar hij woont in Zwitserland, weet dus niet of dat hier ook bestaat. Verder zeggen ze dat je van soja makkelijker aankomt.
Kaas zou ik geiten kaas eten. Deze is nog lekkerder ook :p

Kwark weet ik zo niet. Maar mijn vader eet ook gewoon kwark en heeft nergens last van. Anders gebruik je proteïne perfection van body en Fitshop voor het slapen gaan. Als het goed is is deze lactose vrij.
 
Eieren koken en opeten zonder de dooier.
Beste eiwitten die er zijn, op kwark na.
 
Eieren koken en opeten zonder de dooier.
Beste eiwitten die er zijn, op kwark na.

Wordt dat wel gewoon maximaal verteerd en opgenomen? Of heb ik dan na 2 maanden een halve kip in mn maag zitten
 
dat is puur eiwit wat je dan eet ! Dus geen probleem om dat te verteren.
Wel iets anders dan de eiwitten uit kwark.

Overigens bevat een trage eiwitshake ook lactose (ongeveer 4/100 gram) maar voor de meeste is dit geen probleem...
 
Als ik geen kwark in me koelkast heb staan, pak ik een blikje tonijn.
 
dat is puur eiwit wat je dan eet ! Dus geen probleem om dat te verteren.
Wel iets anders dan de eiwitten uit kwark.

Overigens bevat een trage eiwitshake ook lactose (ongeveer 4/100 gram) maar voor de meeste is dit geen probleem...

:roflol:
 
vervangen voor kwark? wat dacht je van vlees en vis. tjonge jonge daar moest ik wel heel hard om nadenken
 
het eiwit uit ei.. is eiwit... leuk woordgrapje ;)

Oke je begrijpt gelukkig toch wel het verschil tussen ei-eiwit net als eigeel en eiwit als voedingswaarde(proteïne).(edit: of ik begrijp je woordgrapje niet) :P

In 100 gram eiwit(van een ei dus) zit 11,1 gram proteïne, valt dus best mee en bij lange na niet 'puur'.
 
Laatst bewerkt:
Casseïne, weet alleen zo 1,2,3 niet of daar lactose in zit volgens mij niet.
 
weet niet of je een lactose vrije variant hebt, maar in de meeste zit wel lactose.
En ik weet dat er ook vet in een eiwit zit, maar ik beschouw het als een redelijke bron.

;)
 
Ik zou voor zalm gaan :D
 
zalm, gekookte eieren, tonijn (met olie als je wilt zelfs)
je kan ook een ''salade'' maken met zalm in stukjes in een kommetje, met wat gekookte eieren erbij doen (gesneden) en een bakje tonijn erbij, met wat sla en een scheutje slasaus, met augurkjes erbij, is echt heerlijk imo.
 
bedankt voor de snelle replies ik heb weer wat uit te proberen :D
 
Ik heb hetzelfde, heb toen een half jaar lang tonijn voor het slapen gegeten, maar dat werd ik zat en begon er gewoon tegen op te zien om het op te eten.

Nu eet ik al bijna 1.5 jaar 200-300gr koolvis voor het slapen, ideaal, niet zo'n sterke smaak als tonijn en het is heel snel weg te eten. ( ik eet er meestal ook nog 50gr cashewnoten bij en doe ook een beetje olijfolie bij de koolvis)

Gewoon weinig water en 10 minuutjes koken op een laag vuurtje, je raakt er snel aan gewend.
 
Back
Naar boven