Fitness Seller

Geen lol meer aan BB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik heb veel geleerd van mijn blessures, zo leer je geconcentreerder en meer gefocusd trainen.. je leert in zekere zin je de spiergroep die je traint te isoleren en de geblesseerde spiergroep zoveel mogelijk niet te betrekken bij de uitvoer van je oefening.. op gegeven moment is het of dat, of een tijdje stoppen.. voor mij zit het tweede er vaak niet in tenzij er echt geen andere mogelijkheid is..
 
Zolang er progressie is blijf ik gemotiveert, zodra die progressie wegvalt en ik op een plateau kom neem ik rust en verwissel me schema, dan begin ik weer.
 
Het trainen op zich vindt ik nog steeds heerlijk. Vooral het moment wanneer je na een zware training lekker thuis op de bank ploft.

Alleen het altijd maar op gezette tijden eten hangt me wel eens de keel uit.
 
Sinds ik een nieuwe sportschool en een zeer ervaren bodybuilder als trainingsmaat heb, is mijn motivatie als nooit tevoren.
Ik voel me veel lekkerder in me huidige gym, dan in mijn oude.

Misschien idd een goed idee om eens van sportschool te veranderen.
 
Ik ga door omdat ik bang ben dat ik straks mijn hele garderobe weer moet vervangen -> maar dan omdat ik zo geslonken ben. Mij te duur, dan maar een paar uurtjes per week afzien in de gym.
 
ik durf ook wel eens een maandje of langer zelf 1-2x per week rustig te gaan trainen en wat te rusten en daarna komt de goesting terug en knallen we weer:D
 
ga wat meer lezen over de theorie achter de sport (lees dat boek van Tudor Bompa) en ga wat experimenteren met jezelf: ga wat pl-en , gooi je schema eens om.

ik heb de laatste jaar ook amper kunenn trainen, twee zware k*tblessures (bicep en lies) gehad, tussendoor ook nog wat kleine blessures gehad NAAST die 2 blessures (elleboog/borst/schouder). Ik baal er wel van, netals jij maar je moet gewoon koppig zijn en gewoon weer ustig aan opbouwen. Na dik een jaar te hebben aangekakt ben ik eindelijk weer vooruit aan t gaan.

Ik denk altijd zo: de blessures gaan vanzelf een keer over, als ik me interesse verlies in de sport ga ik wat andere dingen uitproberen enz.
 
Sinds ik een nieuwe sportschool en een zeer ervaren bodybuilder als trainingsmaat heb, is mijn motivatie als nooit tevoren.
Ik voel me veel lekkerder in me huidige gym, dan in mijn oude.

Misschien idd een goed idee om eens van sportschool te veranderen.

Goede tip kerel, dat heeft bij mij ook gewerkt!
 
Strakker had ik het niet kunnen zeggen.

Je forceert de boel een beetje denk ik en dat heeft ook te maken met je psychische gesteldheid, no offence. Je hebt de neiging meteen ergens ZO diep in te gaan dat je een hobby als werk gaat zien en incidentele kennissen als je beste vrienden 4 life.

Sorry , maar ik snap je even niet ...

Jep!
Als ik met je op msn spreek krijg ik dat idee ook.
Geniet meer van de dingen die je doet.
Sport dus ook. Als het een dag wat minder gaat is niet zo erg. Een keer een pijntje oplopen en dan wat sneller naar huis doe ik ook zo vaak.
Begin wel eens aan een training, en als ik dan pijn krijg stop ik!

Zelfde geld hiero, wat bedoel je ermee Richard? (leg het me desnoods uit op MSN ofzo, geld ook voor DBC)

Mischien inderdaad even een tijdje rust nemen??, een week.. 2 weken.. 3 weken, een maand :eek:. Totdat je weer zin hebt om te trainen, zin om keihard te knallen in de gym. Dan zijn mischien ook je blesures weer hersteld. Mischien een tijdje wat lichter trainen??

En zoals RicardV en DBC01 ook al aangeven, als je TE veel pijn hebt in een bepaalde spier even wat gas terug nemen. En laat je niet te snel afleiden, wat er om je heen gebeurd is niet spannend. Het setje waar je mee bezig bent wel.

Waarom ik me zo laat afleiden weet ik eigenlijk niet.. ik heb dat zelfs in de setjes waar ik maximaal ga (Setjes van 6 banken ofzo)

ga wat meer lezen over de theorie achter de sport (lees dat boek van Tudor Bompa) en ga wat experimenteren met jezelf: ga wat pl-en , gooi je schema eens om.

ik heb de laatste jaar ook amper kunenn trainen, twee zware k*tblessures (bicep en lies) gehad, tussendoor ook nog wat kleine blessures gehad NAAST die 2 blessures (elleboog/borst/schouder). Ik baal er wel van, netals jij maar je moet gewoon koppig zijn en gewoon weer ustig aan opbouwen. Na dik een jaar te hebben aangekakt ben ik eindelijk weer vooruit aan t gaan.

Ik denk altijd zo: de blessures gaan vanzelf een keer over, als ik me interesse verlies in de sport ga ik wat andere dingen uitproberen enz.

Is dat boek ergens te downloaden Frenk?

als ik even een dip heb en ik heb geen zin om te trainen kijk ik dit filmpje

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with VapShare.com - Free Video and Picture Hosting!


heb het maar even voor je geupload ;).

Ik heb het nog niet gekeken, maar ik zal dat vanavond later doen


maar 1 ding... aan de ene kant ben ik het trainen niet zat.. zoalss ik al eerder zei als ik bepaalde foto's zie van hoe hard sommigen hier groeien, dan wil ik wel naar de gym sprinten om die halters eens ff goed te laten vliegen, als ik dat zie dan denk ik .. dat moet / zal en wil ik ook!!!! ik was dan ook al erg trots met mijn sprong van de 93 naar de 100 kilo .... doordat ik nu al een paar week loop te kloten is het nu weer 98 / 97 :( :( :(

kwa grote gasten bij ons .. die hebben we praktisch niet .. ik ben wel 1 van de groteren daar.. behalve dan de sportschoolhouder .. NK bodybuilding.
Toch ben ik al blij met de vele reacties hier op dit onderwerp !
 
Gooi het bijltje er toch lekker bij neer man, kerel. Ga even wat anders doen, zoals leven, voor de verandering.
 
D.: De bittere waarheid altijd hard in je gezicht gesmacked
 
D.: De bittere waarheid altijd hard in je gezicht gesmacked

En ik leg mijn spiegeltje er nog even naast. Zulke therapie helpt veel mensen al is het wel confronterend.

Hiekie ga es leven joh. Als ik dit lees:

ik was dan ook al erg trots met mijn sprong van de 93 naar de 100 kilo .... doordat ik nu al een paar week loop te kloten is het nu weer 98 / 97

Dan moet ik enorm lachen. KEREL WAT DACHT JE VAN AL DIE ANDEREN? Dat die netjes op het juiste gewicht blijven? Bullshit.
Zeggen ze wel maar da's onzin. Dat gelul altijd van 'oh kerel volgens mij ben je minder droog' flikker toch lekker op en doe je eigen ding.

Opa hier zat op 110, nu even op 108,5 door een lekkere uitgebreide VAKANTIE. Nou en? Ik hoef geen wedstrijden te draaien, ik hof mezelf niet te bewijzen tegenover anderen. Ik ben weer lekker aan de slag en ik ga weer knallen. Nieuwe trainingsmethodes verzinnen, we zien wel.
En denk niet dat ik 'vol spanning' naar de sportschool ga.
Ik haat het om erheen te gaan. Maar als ik eruit kom voel ik me zo goed.
En als ik een week niet train zo k*t.
Daar doe je het voor. Maar hou de andere dingen ook in de gaten.

Je gaat te snel ergens in op kerel. Zal wel voor meer dingen gelden.
 
Dan moet ik enorm lachen. KEREL WAT DACHT JE VAN AL DIE ANDEREN? Dat die netjes op het juiste gewicht blijven? Bullshit.

Pff man, in de eerste weken dat ik ineens topdrukte kreeg met mn zaak en er van alles fout ging ben ik in 2 weken maar liefst 4-5kg afgevallen.

Ben nu pas weer langzaam richting de 95kg aan het krabbelen. Hetzij met bijna n kilo per week :D
 
En ik leg mijn spiegeltje er nog even naast. Zulke therapie helpt veel mensen al is het wel confronterend.

Jammer dat het zo zinloos is. Zulke jongens wegen nog liever even een lepeltje kwark af dat ze kokhalzend wegwerken met een glas olijfolie. Hardcore, discipline en afzien zijn termen die hen tot de verbeelding spreken, waarvan zij denken dat dat de ingredienten zijn van een monnikenbestaan als bodybuilder. Aangemoedigd door andere obsedées vergooien zij hun jeugd en wat doen wij? Jij roomt af en kijkt tevreden terug. En ik, mijn god, wat staan mij nog een beestialiteiten te wachten.
 
soms wel...maar na het kijken van Pumping Iron heb ik weer meteen weer zin om aan de ijzers te hangen!:D
 
Jammer dat het zo zinloos is. Zulke jongens wegen nog liever even een lepeltje kwark af dat ze kokhalzend wegwerken met een glas olijfolie. Hardcore, discipline en afzien zijn termen die hen tot de verbeelding spreken, waarvan zij denken dat dat de ingredienten zijn van een monnikenbestaan als bodybuilder. Aangemoedigd door andere obsedées vergooien zij hun jeugd en wat doen wij? Jij roomt af en kijkt tevreden terug. En ik, mijn god, wat staan mij nog een beestialiteiten te wachten.

Proza over het BB bestaan op de late dinsdagavond. :bow:
 
een ontspanning die je ziet als een opgave is helemaal verkeerd .

stop een tijdje , desnoods helemaal en zoek iets waar je plezier in hebt in plaats van het als een drang/obsessie te zien (iets wat je moet doen, je ziet het bijna als een verplichting) ga desnoods schaken ofzo maar doe geen hobby of ontspanning met tegenzin want daar ga je kapot aan
 
Krachttraining kan iemands leven zeker verreiken, maar wanneer het een obsessie wordt verlies je er meer mee dan je ermee wint.

Precies bij mij werd het vanaf mijn 20e een obsessie paste zelf mijn baan aan het BB.Klauwen vol met geld aan suplementen,je heel veel dingen ontzeggen,geen trek hebben in andere lichamelijke inspanningen (ivm Onnodig calorieverbranding,verlies massa dus) etc etc.
Plus de nodige anabolica................
Maar was 20 he,hield dat vol tot mijn 28e,toen kwamen de blessures.
Nu zit ik nog met een kwetsbare schouder.

En ach er is meer dan dat BB,ik train nog steeds fanatiek maar ontzeg me geen dingen meer zoals vroeger,voordat je het weet ben je dood en wat heb je dan gehad in je leven? Ja een mooi lichaam ,wat heb je gezien van de wereld? Aan welke opleidingen/banen heb je je tijd aan besteed??

Gewoon de gulden middenweg zoeken,en heb je er voorlopig ''geen kracht meer voor'' stop je toch gewoon!
Daarbij zoals iedereen weet hebben spieren een zgn geheugen maw als je het ooit weer oppakt heb je weinig tijd nodig om weer op je oude nivo te komen.

Doe je het voor de vrouwen dus imponeren?
Toen ik niet trainde dus ff niet zo breed was,had ik meerdere keren relaties met mooie vrouwen.
Is toch apart slag soort type vrouwen die alleen op spierbundels valt,beetje klassevrouw van nivo kijkt verder dan dr neus lang is.

Dus maak je niet druk......wie dan leeft wie dan zorgt!;)
 
Als dat je motivatie is kun je beter stoppen.

Ik zou gewoon een maandje stoppen, je blessure laten genezen en weer langzaam aan beginnen.Train ook gewoon op de manier waar op jij het leuk vind en niet de manier waarop je zou moeten trainen volgens anderen. Meestal gaat plezier in het trainen uiteraard ook gepaard met het winnen van spiermassa. Probeer wat dingen, zoek een uitdaging.

En als je geen zin meer hebt, dan heb je geen zin meer. Stop gewoon, houd je bezig met andere dingen. Zodra je weer een mager scharminkel bent, een vet varken of je vriendin zegt dat je "niet meer zo breed bent", heb je binnen no-time je motivatie terug :thumbs:


hahah zo mee eens ! :D :thumbs:
 
Back
Naar boven