Fitness Seller

Geen/ minimaal resultaat na 2 jaar trainen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

they23

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
1.035
Waardering
24
Ik fitness nu al bijna 2 jaar serieus, maar ik heb gewoon geen resultaten.

Ik heb al veel geprobeerd, hoop verschillende schema's, veel/weinig sets/volume, frequentie p/week, verschillende repranges, etc. Maar ik ga nauwelijks omhoog in kracht of massa (nouja, na 2 jaar 6x 70 kg bench op een goeie dag). Squatten zit ik op 8 x 70 kg met moeite, deadlift op 8 x 100 oid. De basis van mijn schema bestaat altijd uit compounds.

Ook qua voeding heb ik alles al geprobeerd (onderhoud, boven onderhoud, clean, lowcarb, highcarb, intermittent fasting, veel/weinig eiwit). Het is altijd zo, eet ik meer (ook al eet ik clean), dan kom ik meteen in vet aan, vooral om mijn middel heel erg.

Ik heb eens een paar weken goed gegeten, dus echt alleen zilvervliesrijst/broccoli/kip/tonijn/havermout etc, en mijn middel is dikker geworden toen, en niks geen toename in spierpassa of kracht. Mijn armen meten volgens mij nog steeds 34 na 2 jaar trainen. Zware curls/dips helpen niks.

Enige wat groeit zijn mijn bovenbenen, maar die zien er niet uit dus ben ik daarmee gestopt omdat de verhoudingen raar kwamen te liggen en broeken gingen heel strak zitten.

Ook wordt ik maar niet droog (zit denk op 17%) ondanks zware krachttraining, bijna altijd clean eten en 3/4 keer per week 20 km fietsen.

Dit begint nu wel enorm te demotiveren, als ik anderen in de sportschool zie die minder gewicht tillen als mij maar wel breed zijn.

Iemand bekend met dit probleem en een duw in de goede richting, of is mijn lichaam gewoon niet voor krachttraining en kan ik net zo goed stoppen?

Alvast bedankt!
 
Dan scheelt er iets aan uw voeding en of schema, ge kunt die ook beter posten voor wat antwoorden :p
 
Ga eens lekker pompen!!

Low weights High reps and have fun ;)
 
Post je voedingschema en je trainingschema.
 
Je zit op 70KG squat na 2 jaar? Ik zit op 85KG na 3 maanden.. Meer eten en ga SL 5x5 doen.
 
Eten = alles. Je zegt dat je een paar weken "goed" hebt gegeten (en dan noem je brocolli, rijst en kip lol) maar dat je er vet om je middel aankwam.
Goed eten is niet per se brocolli rijst en kip. De reden waarom mensen deze dingen eten zijn voor de voedingswaarden; kip is een goede keuze voor veel proteine en weinig vet, brocolli zit vol vezels en vitaminen, rijst ook veel vezels en smaakt lekker met kip( en vult goed voor het aantal cals ). Er zijn zat andere opties die je ook kan eten en wat als "goed" bestempeld kan worden.
Ga eens je eten loggen en kijk hoeveel je eigenlijk van alles binnen krijgt. Calorieen, vet, koolhydraten en proteine.
Je gaat pas groeien als je je lichaam genoeg brandstof geeft door middel van eten zodat het van het trainen kan herstellen en opbouwen. Als je al 2 jaar net genoeg eet om je gewicht te onderhouden gaat er niet veel gebeuren op het gebied van spiergroei; je lichaam kan niet groeien met de brandstof die jij het geeft.

"Een paar weken" is natuurlijk niks. Probeer het eens voor een paar maanden, dan pas ga je resultaat merken en zien. "Bodybuilden" doe je niet voor een paar weekjes voor de zomer, er gaan jaren over heen voordat je een redelijke fysiek hebt opgebouwd. Hier hoort bij dat je aan komt (dus ook vet, de hoeveelheid ligt aan hoeveel je boven je maintenance gaat eten) om spier op te bouwen en vervolgens het vet eraf "shredden" door te cutten / af te vallen.
Droog worden is dus afvallen; zorgen dat je lichaam het vet (wat opgeslagen energie is) gaat gebruiken om te functioneren in plaats van het eten in je maag
 
Ik fitness nu al bijna 2 jaar serieus, maar ik heb gewoon geen resultaten.



Mijn armen meten volgens mij nog steeds 34 na 2 jaar trainen. Zware curls/dips helpen niks.
Dit is ernstig, twee jaar trainen en de armen van iemand die niet traint.

Post je trainingsschema, voedingsschema en foto's.
Houd anders een eetdagboek bij op www.voedingscentrum.nl Kan je precies zien hoeveel van welke voedingswaarde je binnenkrijgt.

Wat je lengte en gewicht? en rust je ook wel eens?
misschien ben je overtraind? (of train je juist te weinig)
 
Je zal wel verkeerd trainen en eten, lees je wat in en probeer het dan nog eens.

Succes!
 
Flink gaan eten en dan even niet druk gaan maken om het vet die je er bij zult krijgen.
 
Misschien wissel je te vaak van programma?
 
Ik fitness nu al bijna 2 jaar serieus, maar ik heb gewoon geen resultaten.

Ik heb al veel geprobeerd, hoop verschillende schema's, veel/weinig sets/volume, frequentie p/week, verschillende repranges, etc. Maar ik ga nauwelijks omhoog in kracht of massa (nouja, na 2 jaar 6x 70 kg bench op een goeie dag). Squatten zit ik op 8 x 70 kg met moeite, deadlift op 8 x 100 oid. De basis van mijn schema bestaat altijd uit compounds.

Ook qua voeding heb ik alles al geprobeerd (onderhoud, boven onderhoud, clean, lowcarb, highcarb, intermittent fasting, veel/weinig eiwit). Het is altijd zo, eet ik meer (ook al eet ik clean), dan kom ik meteen in vet aan, vooral om mijn middel heel erg.

Ik heb eens een paar weken goed gegeten, dus echt alleen zilvervliesrijst/broccoli/kip/tonijn/havermout etc, en mijn middel is dikker geworden toen, en niks geen toename in spierpassa of kracht. Mijn armen meten volgens mij nog steeds 34 na 2 jaar trainen. Zware curls/dips helpen niks.

Enige wat groeit zijn mijn bovenbenen, maar die zien er niet uit dus ben ik daarmee gestopt omdat de verhoudingen raar kwamen te liggen en broeken gingen heel strak zitten.

Ook wordt ik maar niet droog (zit denk op 17%) ondanks zware krachttraining, bijna altijd clean eten en 3/4 keer per week 20 km fietsen.

Dit begint nu wel enorm te demotiveren, als ik anderen in de sportschool zie die minder gewicht tillen als mij maar wel breed zijn.

Iemand bekend met dit probleem en een duw in de goede richting, of is mijn lichaam gewoon niet voor krachttraining en kan ik net zo goed stoppen?

Alvast bedankt!
Ik weet niet wat jouw doel is en je leeftijd. Probeer zwaar te pakken bijv: 4x 8reps x kg de laatste 8 mag je nauwlijks halen zonder je te blesseren. Creatine en Hmb neem ik zelf erbij en niet te vergeten eiwit shake. Beste is isolaat! Zelf heb ik de gewone vanwege de kosten. Je zult merken wanneer je stopt, dat je niet meer zo in shape bent als dat je nu bent, maar daar kom je vanzelf achter wanneer je stopt. Ik train zelf omdat ik niet in spierkracht achteruit wil gaan gezien mijn leeftijd 54. Dit doe ik ook 2 jaar nu en ben ook niet breed, maar zie wel verschil met voorheen. Alles is in shape zal ik maar zeggen. Ik ga gewoon verder en stop nooit meer, it's part of my life. Kijk niet naar anderen en geniet gewoon van jou kleine vooruitgangen. Veel succes!
 
Ik weet niet wat jouw doel is en je leeftijd. Probeer zwaar te pakken bijv: 4x 8reps x kg de laatste 8 mag je nauwlijks halen zonder je te blesseren. Creatine en Hmb neem ik zelf erbij en niet te vergeten eiwit shake. Beste is isolaat! Zelf heb ik de gewone vanwege de kosten. Je zult merken wanneer je stopt, dat je niet meer zo in shape bent als dat je nu bent, maar daar kom je vanzelf achter wanneer je stopt. Ik train zelf omdat ik niet in spierkracht achteruit wil gaan gezien mijn leeftijd 54. Dit doe ik ook 2 jaar nu en ben ook niet breed, maar zie wel verschil met voorheen. Alles is in shape zal ik maar zeggen. Ik ga gewoon verder en stop nooit meer, it's part of my life. Kijk niet naar anderen en geniet gewoon van jou kleine vooruitgangen. Veel succes!
Keeeerl topic is van 2014 🤣
 
Zie je inmiddels wel al resultaat?
 
Ik weet niet wat jouw doel is en je leeftijd. Probeer zwaar te pakken bijv: 4x 8reps x kg de laatste 8 mag je nauwlijks halen zonder je te blesseren. Creatine en Hmb neem ik zelf erbij en niet te vergeten eiwit shake. Beste is isolaat! Zelf heb ik de gewone vanwege de kosten. Je zult merken wanneer je stopt, dat je niet meer zo in shape bent als dat je nu bent, maar daar kom je vanzelf achter wanneer je stopt. Ik train zelf omdat ik niet in spierkracht achteruit wil gaan gezien mijn leeftijd 54. Dit doe ik ook 2 jaar nu en ben ook niet breed, maar zie wel verschil met voorheen. Alles is in shape zal ik maar zeggen. Ik ga gewoon verder en stop nooit meer, it's part of my life. Kijk niet naar anderen en geniet gewoon van jou kleine vooruitgangen. Veel succes!
Let er aub dat je alleen reageert op topics van deze eeuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven